Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syns vi kunne hatt en compo som inkluderer Server-Side programmering (les: PHP)

Ikkeno galt i det vel, selv om dette er Web-design, HTML og CSS? :)

Vel, bortsett fra at det er et knippe mennesker som kan det her..;) Om compoen skulle ta av, kan vi jo ekspandere til flere deler av forumet, som f.x PHP, C++, ASP osv osv.. :yes:

Lenke til kommentar
Jeg syns vi kunne hatt en compo som inkluderer Server-Side programmering (les: PHP)

Ikkeno galt i det vel, selv om dette er Web-design, HTML og CSS? :)

 

ot: OMG enden har 15 innlegg pr. dag :scared:

Dette er en _designcompo_, right? :roll:

Men om man vil være en freelancer i dag så nytter det nesten ikke å bare kunne designe. Du bør også kunne et eller annet serverside språk og helst også en SQL database... Du kan vel nesten si at design og programmering henger sammen som ad-aware og spybot, du kan klare deg med kun et av de, men du bør helst ha (kunne) begge.

Lenke til kommentar

hehehe.. sant nok, men som oftest tar serverside lenger tid enn design, og er ofte mere omfattende..

Selvfølgelig kan man ha compoer som "lag en gjestebok" eller "lag en shoutbox", men iogmed at det finnes en drøss av tutorials og ferdige små-ting på det der (ihvertfall når det gjelder php) er slike oppgaver et no-no etter min mening, for om man skal se over koden for å finne ut om det er pure tutorial/ferdig-greier.. hvem vil lese over coldfusion'en min? ;)

Lenke til kommentar

Vil tro hele comboen mister litt interesse hvis vi drar inn for mye programmering i det hele. I hvert fall for min egen del er det mer interessert å se forskjellige design, enn forskjellige løsninger på programmeringsproblemer...

 

Men det er sikkert smak og behag. Min mening med comboen var i hvert fall at webkaféen trengte et friskt pust, og at de som debaterte der hadde så mange kvaliteter inni seg når det gjaldt design at det var dumt å la det gå til spille. Det er vel kanskje det som enden har tenkt på å? (det er mulig jeg lanserte idéen til en slik konkurranse, men det er vel også alt jeg har gjort. enden har vel etter det jeg skjønner lagt inn en solid innsats for å realisere det hele, med god hjelp av andre og sikkert)

 

Mine meninger i hvert fall. Men hvis det er mange som er for en programmeringsdel så er det vel ikke noe problem å ha to kategorier? Dog det kan bli litt mye å gape over?

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar

Kommer nok til å bli noen oppgaver med koding og, men da tenker jeg mest HTML og CSS. Er det sto stemning for mer avanserte greier så kan vi sikkert få inn det og, men det kommer alltid til å være et element av design der :)

Problemet er vel helst at en compo med mindre enn fire seriøse innleveringer er triste greier, så det må være interresse og kunnskap nok til å kunne kjøre noe mer avansert

Lenke til kommentar

Compoannonsering:

 

Oppstart: Onsdag 20:00

 

Oppgave: Design og kode til composiden. Dette inkluderer serverside, enten PHP eller ASP og MySQL database (ikke avansert databaseprogging)

Gå sammen i gruppe (det anbefales) på maks tre personer. Ikke nødvendigvis design som vektlegges. En viss funksjonalitet dikteres som et minimum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...