Gå til innhold

vitsen med boomslang er?


Anbefalte innlegg

Quote:


"ser mye på tv, og da er en god fjernkontroll viktig, kjøpte en til 1000 kroner, dere som ikke forstår hvorfor lever kjedelige liv og har sikkert aldri prøvd noe annet enn deres standard fjernkontroll..."


 

Hehe - der traff du spiker'n på hodet - har nemlig et beist av en programmerbar fjernkontroll - lol :smile:

 

MEN det har mer å gjøre med at jeg heller vil ha 1 fjernkontroll på stuebordet enn en kontroll til hver av komponentene (TV / DVD / Forsterker / CD-veksler / Dekoder / Video) - har kjøpt litt etterhvert og er derfor kun video og CD-veksler som er av samme merke og kan styres med samme kontroll.

 

Og ja - jeg betalte faktisk en del penger for å slippe å ha kaos på stuebordet - langt over 1000,-...

 

Men poenget i tråden her er jo at jeg synes Razer Boomslang er den beste spillkontrollen jeg har brukt - og den funker meget bra for meg kombinert med en bra musematte.

 

Blir kanskje litt som med oppvaskmaskiner - det egentlig ikke noe problem å klare seg uten, men å gå tilbake til å ikke ha oppvaskmaskin når man først er blitt vant til å ha det er jo en skikkelig nedtur. (Også går det utover spilletiden :wink: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt razor boomslang i kombinasjon med func surface over lengre tid og har bare en ting å si til dem som sier disse tinga ikke har noe å si, dere har ikke prøvd det! ossen kan dere hevde noe slikt uten først å ha prøvd (og blitt vant til) disse tinga først?!

 

Etter at min boomslang avgikk med døden, (Tragisk greie, ble dålig kontatkt i ledningen.) Bestemte jeg meg for å teste logitech dual optical.

 

Boomslang eller dual optical er faktisk de eneste musene jeg kunne tenkt meg å bruke på en hardcore spille maskin.... eller noen som heldst maskin jeg ville tilbragt mere en en arbeids dag ved om gangen :wink: (merkelig nokk er det få arbeidsplasser som har forståelse for at man må ha boomslang der :wink: )

 

-Dipso

Lenke til kommentar

true, matta mi er ok og musa er ok og sitter godt i hånda mi. lyd er viktig da, kjøpte headset til 700 kroner for ikke så lenge siden - øreproppene jeg hadde søg sånn. men nå har jeg skikkelig lyd til pc og minidisc.

skulle gjerne hatt en boomslang mus, men det er som ett spill du liker litt og kanskje ville betalt 50 kroner for, men du ville ikke kjøpt det for 500 kr.

Lenke til kommentar

til spill er det greit med 4 eller 6 høytalere til surround - til musikk holder ett bra headset som koss (med livsgaranti :grin:) eller 2 høytalere, og siden jeg bor i blokk så er det ikke noe annet alternativ enn headset.

2 gode høytalere kan spille lyd slik at du ikke hører hvor den kommer ifra, altså surround.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke merka noe "hakking" i spill med min mus det er en Cordless MouseMan Weel fra Logitech og musematte er en fra Elkjøp som er 5 år gammal kosta 15 kr og er helt utmerket til å spille alle spill jeg har + Renegade på nettet ikke en liten feil som jeg kan merke på musa eller matta....så å kjøpe muse matte til 288 kr ser jeg på som helt mongo!

Og lyden er jo bra her da bruker Sounblaster Live og har Pro Logic 6 ch direct lyd her altså i 5 høytalere og det er så rått med lyd fra alle kanter! :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-03-30 16:15 ]

Lenke til kommentar

ok.. dere som sier at en elkjøp tøymatte til 15 kr er like bra som en func 1030 er heeelt feil. kjøp en, ledd de ved sidenav hverandre og prøv og kjenn forskjellen. det er ekstem forskjell!

når jeg brukte en sånn tøymatte, så var musa treig å bevege, men syntes at matta var helt topp.

så kjøpte jeg en func, og nå skjønner jeg ikke at jeg kunne tenke noe ¨sånt om den tøymatta!

 

det er veldig stor forkjell selvom du tror det eller ikke. argh!

Lenke til kommentar

ok.. dere som sier at en elkjøp tøymatte til 15 kr er like bra som en func 1030 er heeelt feil. kjøp en, ledd de ved sidenav hverandre og prøv og kjenn forskjellen. det er ekstem forskjell!

når jeg brukte en sånn tøymatte, så var musa treig å bevege, men syntes at matta var helt topp.

så kjøpte jeg en func, og nå skjønner jeg ikke at jeg kunne tenke noe ¨sånt om den tøymatta!

-----------------------------------------------------

Jeg har ikke sagt at "Tøystykket" fra Elkjøp er like bra som "func 1030" men støkke er bra nok for meg om mine rå spill! :grin:

Lenke til kommentar

...mekker litt mat før jeg setter meg ned og skriver en masse =)

 

ahhh *tygge baguett med ost, paprika, løvtynn pepperskinke og "løk og skinke baguett-salat"*

 

så tilbake til topic.

 

for det første så er tøymatter støv & skitt maskiner Nr. 1, med andre ord så må musa åpnes og renskes ofte (tenker da på vanlige kule-muser). en annen ting er at myke matter har veldi lett for å bøye seg og ergo skape problem for brukeren. ved å bruke matter som Everglide og andre matter av hard plast (eller andre harde overflater) så eliminerer man dette problemet.

 

og jeg vil si at følsomheten (DPI) på musa og sens i CS (eller andre spill for den saks skyld) ikke går noe særlig hånd i hånd. det som er poenget med høy DPI er å få en så nøyakti bevegelse på musa som mulig. en kan på en måte sammenlikne DPI på musa og DPI på scanner, printer og digitale kameraer, altså dess høyere DPI dess bedre bilde.

 

om du kan stille Hz (DPI) i egenskapene for musa (er vel bare PS/2 muser man kan gjøre det med) så se forskjellen på f.ex. 40 og 200 Hz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...