Gå til innhold

vitsen med boomslang er?


Anbefalte innlegg

fatter ikke vitsen med boomslang musene. jeg har en logitech mouseman mouse, og den er nøyaktig og "hopper" ikke langs skjermen i 12 sensitivity i cs (bruker 5 sensitvity til vanlig), og med den sensiviteten kan jeg lett treffe hs på de mest ekstreme avstandene. man treffer ikke hs oftere med en mere følsom mus, om man treffer/bommer avhenger hvor vant man er med musen, ikke musens tekniske specs. så, hva er egentlig poenget med en boomslang da? det eneste spesielle jeg er med boomslang musene er at du kan ha høyere sensitivity uten at musa blir unøyaktig, 20,25 sensitivity kanskje? men jeg tviler på at dere booomslang eiere har så mye sensitivity.

jeg har aldri misset ett target fordi musen var for dårlig, selv ikke da jeg brukte minimum 12 sensitivity.

har man 25 sensitivity beveger man hånda mindre og minker risken for skader under lange økter som TG og slikt, men hvem er det som spiller med 25 sensitivity?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La meg starte med det siste først:

25 i sensitivity er rimelig extremt, så jeg kjører kun på 23 :wink:

 

Har lang erfaring med Boomslang. Brukte 1000 DPI'eren og 2000 DPI'eren i ett år hver. Fikk aldri den KJEMPE følelsen med dem i hånden. Men det er ingentvil at de øker "fragraten" din mot en med "ordinær microsoft mus" på 200dpi.

 

Når endelig andre musprodusenter fikk øynene opp for extreme spillere, var veien ikke lang for min del til Logitech Mouseman Dual Optical (2x800 DPI). Den kjører jeg på en 1030 Surface, Competetion Mousing Surface (www.func.net), for å oppnå optimale forhold.

 

Men jeg må si jeg savner Boomslang 2000 av og til. Den ER overlegen i DPI/følsomhet.

 

FW

 

Quote:


On 2002-03-28 03:19, El_PoLLa skrev:

fatter ikke vitsen med boomslang musene.

.........

har man 25 sensitivity beveger man hånda mindre og minker risken for skader under lange økter som TG og slikt, men hvem er det som spiller med 25 sensitivity?


Lenke til kommentar

Hahahahahaha...nei nå skal jeg jammen meg dra på komplett og kjøpe meg en bra mus fordi da knuser jeg alle i CS :grin:

 

Alt kommer ann på hva du er vant til..akkurat nå så kunne jeg ikke tenke meg å spille på noe annet enn standardmusa til Logitech. Ikke noen klumper til meg takk ;D

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-28 04:23, tja||anal skrev:

Hahahahahaha...nei nå skal jeg jammen meg dra på komplett og kjøpe meg en bra mus fordi da knuser jeg alle i CS
:grin:

Alt kommer ann på hva du er vant til..akkurat nå så kunne jeg ikke tenke meg å spille på noe annet enn standardmusa til Logitech. Ikke noen klumper til meg takk ;D



 

Og der er forskjellen på en vanlig gamer og en pro... små ting teller faktisk, trust me... (nei, jeg er ikke på langt nær en pro i noe som helst av dataspill)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-28 04:23, tja||anal skrev:

Hahahahahaha...nei nå skal jeg jammen meg dra på komplett og kjøpe meg en bra mus fordi da knuser jeg alle i CS
:grin:


 

Pffft - du er jo helt på tur!

 

Har en Boomslang 2000 og er storfornøyd - har både en trådløs Logitech og en MouseMan optical i tillegg men de er ikke i nærheten når det gjelder presisjon kombinert med hurtighet.

 

I tillegg er det jo 4 knapper på Boomslang'en (5 hvis du regner med det klikkbare scrollhjulet) og jeg bruker alle når jeg spiller StrikeForce.

 

StrikeForce (www.strikeforcecenter.com) får forøvrig CS til å virke som et teit arcadespill (som det jo faktisk er) uten realisme i det hele tatt...

 

På boomslang'en bruker jeg:

 

Venstre musknapp: skyte

Høyre musknapp: sikte

Venstre sideknapp: vise inventory

Høyre underknapp: trekke kniv

Høyre underknapp kombinert med scrollwheel: skifte musfølsomhet der og da (ja - faktisk inne i spill hvis man vil det!!!)

Scrollwheel forover - bytte til våpen #2

Scrollwheel bakover - reload

Scrollwheel klikk: lommelykt av/på.

 

Er du en dårlig spiller blir du ikke noe bedre av å ha bra utstyr men hvis man spiller mye er det faktisk en del å hente på økt presisjon.

Lenke til kommentar

Hvem FAAN gidder å betale 288 kr + oppkrav for en helvetes MUSEMATTE???? da er du MONGO;;(

Da klarer jeg meg med musematta som jeg har hatt i ca 5 år og den er bra nok!

Jeg har også trådløs mus som eter batterier men den er jaggu meg bra nok(Logitech).

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-03-29 09:57 ]

Lenke til kommentar

det kalles ikke og ha mye penger... kalles og sløse de... jeg sitter med en litt for fet konto men sitter fortsatt med standard mus og gf2mx200... har ikke behov for noe bedre, alle spillene mine kjører glatt, skal man med gf4? litt eyecandy ville jeg ikke betalt ett helt nytt grafikkort for, selv om jeg snart får ett brukt pro kort. musa mi duger helt greit, har aldri bommet eller mistet en frag i cs fordi jeg ikke har god nok mus. og jeg eier jo alle sammen uansett da :smile:, smoken irriterer litt for da dropper fps en god del men da er det bare og sette ned oppløsningen litt eller løpe ett annet sted... bedre skjermort og mus er hva jeg kaller luksusproblem, ikke nødvendig eller bedre - er man mere vant med boomslang musa så er den vel konge, men standard mus er like grei bare man er vant med den.

btw, det er mange flere "pro's" med standard utstyr enn de som tar spillene sine dødsalvorlig og gjerne er med i turneringer og slikt og alltid har det beste.

Lenke til kommentar

En god mus med godt underlag kan sammenlignes med gode dekk på en bil, i forhold til standarddekkene som følger med. Du har mye mere kontroll.

 

Personlig kan jeg ikke gå tilbake til kulemus etter at jeg fikk meg Dual Optical. Brukte LogiTech Pilot musene før, men de ble for unøyaktige. Høy følsomhet er alfa omega for å kunne gjøre ørsmå justeringer nøyaktig nok.

 

Poenget med en mus med høy følsomhet er IKKE at du kan kjøre høyere følsomhet (sens). Personlig bruker jeg 2-3 i sens..

 

Edit:

Glemte å refse de som bruker trådløs mus til "seriøs" spilling, det er utrolig dårlig løsning, fordi musen henger etter og de fleste musene hakker når en trykker en knapp. Ikke klag på hakking og treg mus om du har en trådløs mus!

 

[ Denne Melding var redigert av: Mulch på 2002-03-29 13:23 ]

Lenke til kommentar

gode dekk på en bil... hvem trenger formel1 racer dekk i 60 sonen? godt utstyr er strengt tatt ikke nødvendig, jeg ville ikke blitt bedre med en mere følsom mus, ikke fått mere frags heller, hvorfor? fordi jeg treffer med den musa jeg har nå - bommer jeg er det ikke musa sin feil men min feil.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-29 09:54, Tåka skrev:

Hvem FAAN gidder å betale 288 kr + oppkrav for en helvetes MUSEMATTE???? da er du MONGO;;(


 

Er jo så mye rart folk bruker penger på - at man faktisk bruker langt over 200.000,- her i landet på en ny, liten fislebil er langt over min fatteevne - DET er mongo det....

 

Må ærlig innrømme at jeg spiller mye og det å da bruke en tusenlapp eller to ekstra i året for å få noe som funker best mulig for meg (mus / grafikkort / musematte o.l.) er da jammen noe jeg unner meg.

 

Men det er klart det er jo noen som gnukker og velger annenrangs løsninger hele livet for å ha gleden av å dø med en halv million i banken etter å ha levd et kjedelig liv.

 

Eller kan det være at de som er så utrolig fornøyd med oem-musa til 99,- kroner aldri har prøvd 'ordentlig' utstyr - det tror jeg...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-29 14:24, El_PoLLa skrev:

gode dekk på en bil... hvem trenger formel1 racer dekk i 60 sonen? godt utstyr er strengt tatt ikke nødvendig, jeg ville ikke blitt bedre med en mere følsom mus, ikke fått mere frags heller, hvorfor? fordi jeg treffer med den musa jeg har nå - bommer jeg er det ikke musa sin feil men min feil.


 

Du må huske på at ikke alle kjører i 60 sona... jeg kjører i 300 :razz: Derfor er mus og diverse hardware viktigt!

Lenke til kommentar

Quote:



Men det er klart det er jo noen som gnukker og velger annenrangs løsninger hele livet for å ha gleden av å dø med en halv million i banken etter å ha levd et kjedelig liv.


Eller kan det være at de som er så utrolig fornøyd med oem-musa til 99,- kroner aldri har prøvd 'ordentlig' utstyr - det tror jeg...


 

har du misforstått noe, jeg er 100% fornøyd og happy med 160 kroners musa jeg har nå (og er sikker på de fleste andre er det også) men lever ikke et kjedelig liv for det. jeg tar ikke spillene mine så alvorlig at jeg kjøper bedre utstyr for og få bedre score i spill (tar de alvorlig men her går grensen), og om musa mi den er annenrangs eller ikke har ikke noe og si for meg, jeg har aldri bommet fordi musen var for dårlig eller "mistet" en frag jeg kunne fått med en "bedre" mus og hva skal jeg da med en bedre mus? (kanskje musa mi er like god som en boomslang 1000?)

 

"ser mye på tv, og da er en god fjernkontroll viktig, kjøpte en til 1000 kroner, dere som ikke forstår hvorfor lever kjedelige liv og har sikkert aldri prøvd noe annet enn deres standard fjernkontroll..."

"drikker mye cola og da er ett førsteklasses kjøleskap viktig, kjøpte et til 10.000 kroner, dere som ikke forstår hvorfor lever kjedelige liv og har sikkert aldri hatt noe annet enn ett annenrangs kjøeskap..."

"Men det er klart det er jo noen som gnukker og velger annenrangs løsninger hele livet for å ha gleden av å dø med en halv million i banken etter å ha levd et kjedelig liv."

 

at jeg ikke kjøper førsteklasses løsninger (mus var det vel snakk om nå) veien betyr ikke at jeg dauer med en halv million i banken... det er andre ting enn ny mus og musematte jeg prioriterer nå, en ps2 - og jeg vil mye heller ha det enn ett nytt grafikkort og/eller en ny mus.

 

[ Denne Melding var redigert av: El_PoLLa på 2002-03-29 22:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-29 13:21, Mulch skrev:

En god mus med godt underlag kan sammenlignes med gode dekk på en bil, i forhold til standarddekkene som følger med. Du har mye mere kontroll.


Personlig kan jeg ikke gå tilbake til kulemus etter at jeg fikk meg Dual Optical. Brukte LogiTech Pilot musene før, men de ble for unøyaktige. Høy følsomhet er alfa omega for å kunne gjøre ørsmå justeringer nøyaktig nok.


Poenget med en mus med høy følsomhet er IKKE at du kan kjøre høyere følsomhet (sens). Personlig bruker jeg 2-3 i sens..


Edit:

Glemte å refse de som bruker trådløs mus til "seriøs" spilling, det er utrolig dårlig løsning, fordi musen henger etter og de fleste musene hakker når en trykker en knapp. Ikke klag på hakking og treg mus om du har en trådløs mus!


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Mulch på 2002-03-29 13:23 ]</font>


 

 

LOL! HAHAHAHA..sammenligne dekk, musematte, mus er HAHAHAHAHA :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...