Stig-Arne Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Kom på tanken å ha ett lite LCD display i den siste cd rom brønnen, og da utnytte dekselet som jeg har der. Tenkte å bruke displayet til å vise temperaturene i fra sensorene på hk.. Hvor skal jeg koble til displayet? jeg har ikke LTP eller COM porter.. Går det ann å bruke en USB kabel til dette? Kan dere anbefale ett display som fungerer til dette? Tenkte da litt på dette displayet Kan noe slikt fungere til mitt bruk ? Tenker å handle det i fra Hammar.no Ups.. denne skulle seff vært postet under elektronikk.. Kan en snill moderator flytte den? Er det i det hele tatt mulig å bruke USB eller firewire kabel istedefor LTP kabel til å overføre signalene? eller må jeg anskaffe med LTP kort? Edit: Skriveleif Endret 3. april 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Kan starte med oppkoplingen. Du må nok kjøpe det et pci kort med paralellport. Displayet er ikke laget for noe annet. Kan vel hende at en eller annen elektronikkguru kan klare å få den til å gå på en anne port, men ikke uten mye mekking. Vet det finnes serielle dispayer beregnet på USB, men disse er såpass dyre (i alle fall de jeg har sett) at det er billigere å kjøpe et paralell display fra hammar og et pci kort med paralellport Vet at det finnes en MotherBoardMonitor 5 (MBM5) plugin til LCDC. Da bør du kunne få tempraturer osv ut på displayet. BTW: det dispalyet der får du ikke plass til i en CD bay. Det tar opp nesten to desverre. Endret 28. mars 2004 av Tabaqui Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Vel, da får jeg lage plass.. Det står på forumet til hammar.no at selve displayet passer perfekt i en brønn, men kontrollerkortet er høyrere og tar litt plass.. dvs. den enheten jeg har under, om den har litt mellomrom der kontrollerkortet vil bli så skal det gå ann.. Har hørt at det finnes LTP-USB sak som gjør at man kan bruke en USB port til det.. bør vel strengt tatt gå ann Endret 28. mars 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
It's me Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Flyttet til "elektronikk". Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Takker It`s me Har nå bestillt LCD pakken og i tillegg loddetinn og tinnsuger.. Har også bestillt kontrollerkort for LTP.. så skal dette gå som det suser Lenke til kommentar
Rolfus Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Husk bilder fra monteringsprosessen da, er mer en litt intressert i hvordan dette ender. Liker tanken på å montere 'LCD' skjerm på PC'en, i mitt tilfelle på toppen av kabinettet. Lykke til. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Kontrollerkortet er like stort som selve LCD kortet. Tror nok desverre ikke den lpt-usb overgangen vil funke. Er en post her et eller annet sted med en som hadde prøvd. Funket ikke der. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Det var ikke det som sto på hammar.no sine forumsider.. der er kontrollerkortet litt større enn selve skjermen.. Men uansett.. har jeg ikke plass, så lager jeg plass. Letter kalt, sleggemekaniker Angående koblingen, har bestillt meg LTP kontrollerkort. Når endelig hk produsentene har bestemt seg for å fjerne paraell portene så trenger man dem.. er de der trenger man dem ikke. Bilder skal bli av hele prosessen, fra lodding til tekst i displayet Endret 28. mars 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Okei, nå er alt koblet opp og startet, fått lys og prikker i skjermen, men inten mer. Har gått over alle koblinger, startet userport, startet lcd smartie uten hell. Hva mer trenger jeg? Må jeg adde noen porter på userport? Får opp en melding når jeg prøver å skifte port i smartie at DLPORTIO.sys device driver not loaded Port I/O will have no affect Endret 2. april 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Okei, nå er alt koblet opp og startet, fått lys og prikker i skjermen, men inten mer. Har gått over alle koblinger, startet userport, startet lcd smartie uten hell. Hva mer trenger jeg? Må jeg adde noen porter på userport? Får opp en melding når jeg prøver å skifte port i smartie at DLPORTIO.sys device driver not loaded Port I/O will have no affect Jeg prøver også å kjøre et slikt display over et pci-kort med parallell-utgang, uten hell. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Prøv å sett paralellport til EPP i bios. Eller en litt eldre versjon av lcd smartie.. Edit: lest dette som står ca på midten av siden? http://www.ocshoot.no/lcd.htm Endret 21. desember 2004 av kensyv Lenke til kommentar
jingt Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Du må laste ned en driverpakke. Husker ikke navnet. Fant det for noen dager siden ved å søke på "DLPORTIO.sys", eller så var det "lcd smartie" på dette forumet. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Kunne du prøvd å finne ut det navnet? Da vil altså displayet mitt fungere? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Prøv å sett paralellport til EPP i bios. Eller en litt eldre versjon av lcd smartie.. Edit: lest dette som står ca på midten av siden? http://www.ocshoot.no/lcd.htm Ja, det har jeg. Har prøvd både userport og port95nt, men får ikke til displayet over pci-kortet med parallellutgang. Hadde VIRKELIG satt pris på hjelp slik at dette løste seg. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Dagens gode gjerning! http://www.driverlinx.com/DownLoad/DlPortIO.htm Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Dagens gode gjerning! http://www.driverlinx.com/DownLoad/DlPortIO.htm Flott gjerning, men hvis du leser over så har jeg allerede vært gjennom den der, uten resultat... Lenke til kommentar
jingt Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Dagens gode gjerning! http://www.driverlinx.com/DownLoad/DlPortIO.htm Flott gjerning, men hvis du leser over så har jeg allerede vært gjennom den der, uten resultat... Det står ikke over etter det jeg kan se. Jeg må ha det med teskje . Nei, seriøst. Det funker. Virka ikke på meg heller med userport og port 95. Men etter å ha instalert programmet funker det helt perfekt Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Funket ikke for meg nei... Ingen anelse hvordan jeg kan stille om paralellporten til EPP, den står tydeligvis på ECP nå (se vedlegg). Begynner å gå meg på nervene dette her... Lenke til kommentar
jingt Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Har du prøvd å laste ned "DLPORTIO"? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Har du prøvd å laste ned "DLPORTIO"? Fant denne i drivermappen min, men hvis du tror det vil gjøre noe forskjell kan jeg jo prøve... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå