Gå til innhold

LCD skjerm til visning av temperaturer.

Anbefalte innlegg

Kom på tanken å ha ett lite LCD display i den siste cd rom brønnen, og da utnytte dekselet som jeg har der.

Tenkte å bruke displayet til å vise temperaturene i fra sensorene på hk..

Hvor skal jeg koble til displayet? jeg har ikke LTP eller COM porter..

Går det ann å bruke en USB kabel til dette?

Kan dere anbefale ett display som fungerer til dette?

Tenkte da litt på dette displayet

20x4blkit.jpg

Kan noe slikt fungere til mitt bruk ?

Tenker å handle det i fra Hammar.no

Ups.. denne skulle seff vært postet under elektronikk..

Kan en snill moderator flytte den?

Er det i det hele tatt mulig å bruke USB eller firewire kabel istedefor LTP kabel til å overføre signalene? eller må jeg anskaffe med LTP kort?

Edit: Skriveleif

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan starte med oppkoplingen. Du må nok kjøpe det et pci kort med paralellport. Displayet er ikke laget for noe annet. Kan vel hende at en eller annen elektronikkguru kan klare å få den til å gå på en anne port, men ikke uten mye mekking. Vet det finnes serielle dispayer beregnet på USB, men disse er såpass dyre (i alle fall de jeg har sett) at det er billigere å kjøpe et paralell display fra hammar og et pci kort med paralellport

Vet at det finnes en MotherBoardMonitor 5 (MBM5) plugin til LCDC. Da bør du kunne få tempraturer osv ut på displayet.

BTW: det dispalyet der får du ikke plass til i en CD bay. Det tar opp nesten to desverre.

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

Vel, da får jeg lage plass.. :)

Det står på forumet til hammar.no at selve displayet passer perfekt i en brønn, men kontrollerkortet er høyrere og tar litt plass.. dvs. den enheten jeg har under, om den har litt mellomrom der kontrollerkortet vil bli så skal det gå ann..

Har hørt at det finnes LTP-USB sak som gjør at man kan bruke en USB port til det.. bør vel strengt tatt gå ann

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Det var ikke det som sto på hammar.no sine forumsider.. der er kontrollerkortet litt større enn selve skjermen.. Men uansett.. har jeg ikke plass, så lager jeg plass. Letter kalt, sleggemekaniker

Angående koblingen, har bestillt meg LTP kontrollerkort. :)

Når endelig hk produsentene har bestemt seg for å fjerne paraell portene så trenger man dem.. er de der trenger man dem ikke.

Bilder skal bli av hele prosessen, fra lodding til tekst i displayet

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Okei, nå er alt koblet opp og startet, fått lys og prikker i skjermen, men inten mer.

Har gått over alle koblinger, startet userport, startet lcd smartie uten hell.

Hva mer trenger jeg?

Må jeg adde noen porter på userport?

Får opp en melding når jeg prøver å skifte port i smartie at DLPORTIO.sys device driver not loaded Port I/O will have no affect

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Okei, nå er alt koblet opp og startet, fått lys og prikker i skjermen, men inten mer.

Har gått over alle koblinger, startet userport, startet lcd smartie uten hell.

Hva mer trenger jeg?

Må jeg adde noen porter på userport?

Får opp en melding når jeg prøver å skifte port i smartie at DLPORTIO.sys device driver not loaded Port I/O will have no affect

Jeg prøver også å kjøre et slikt display over et pci-kort med parallell-utgang, uten hell. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...