Gå til innhold

Ferdig med film! Jobbet i en måned!

Anbefalte innlegg

Vel, i hele mars har Piece Of Junk Productions jobbet med en film. Endelig har vi funnet serverplass (så dere slipper å laste ned), og er ferdig med redigeringen.

I denne filmen har vi valgt å sette handling foran alt (selvsagt noen effekter, da ;D)

Vel, for nøyere informasjon om handlingen, se baksiden av coveret som vi har laget:

begynnelse.jpg

Nok snikksnakk - her er filmen:

OBS! Kortfilm! Er på 19 min. (49 MB) - streamet!

Nå, hva synes dere?

EDIT: and_mit var så vennlig og hjalp meg med link. Setter pris på det, and_mit.

PS! En liten takk til deg også, wh1te, som spurte om jeg ville låne litt. Ellers takk!

Linken er ferdig! Se igang!

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra film, men kunne harr litt bedre musikk i begynnelsen, syntes jeg.

Og med den linken fikk jeg ikke sett mer en 10min av filmen

Hm, jeg skrev 23 min. til den var ferdig. Nå har den vært ferdig i noen minutter. Ser filmen akkurat nå, og det gjenstår 3 min. igjen :p

Angående musikken, hva mener du med "bedre"?

Lenke til kommentar
Bare at jeg ikke liker trance eller det som var på introen. Men kjempe bra film.

Har prøvd meg litt selv, så jeg velt litt om hvor vanskelig det er. :thumbup:

Åja, sånn, ja.

Vel, det er ikke sikkert du vil tro meg, men vi i POJP har alltid tullet med å ha dårlige sanger i intro/slutt. Denne gangen var det starten. Dog, Coldplay (som også er i starten) er bra, synes jeg.

Andre eksempler i filmene vi bruker er Jan Teigen, dårlig trance og annet, bare for å skape den rette stemningen. Jaja, dette er ihvertfall sannheten.

Når det gjelder filmen, så er det hyggelig å få god resons, men jeg vil gjerne ha konstruktiv kritikk også. Takker for din gode respons, ihvertfall!

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ja, merkelig. Den fungerte før i dag.

No e det noe webhosting greier der

Hmm, nå funker det plutselig ikke. Noen som vet om noen som web hosting greier? Som tar 50 MB gratis? :(

start.no

De fjerner den etter 3 dager elns.

Lenke til kommentar

Dere får spleise på et webhotell. Er billig det.. .Du får 250MB for .... vel noen hundre i året.... Eller dere er ganske unge og fattige? Spør foreldrene deres, de er sikkert med på den :)

Jeg selv leier fra www.numberonehost.no og er veldig fornøyd. God service.

Lenke til kommentar

Hehehe

Alltid gøy å se en PoJ produksjon :D

Poenger:

*jeg ler veldig mye! Veldig bra... Det er så opplagt at dere lager noe dere skikkelig digger, og det er kult! Jeg har sagt tidligere at dere bør tenke mye på avanserte plott og lure poenger, men det er så tydelig at dere virkelig digger å lage skyteepisoder. Enten får dere prøve å komme bort fra det, ELLER så får dere spesialisere dere på det. Det viktigste er ikke det du GJØR bestandig, men AT du gjør det... Slik det har vært bevist opp gjennom historien bestandig.

*jobb mye med kameraarbeidet. Forsk og få tips på nett, det er som å spille gitar. Du øver mye hjemme for så å komme sammen som band og spille det du kan. (Viktig altså å øve hjemme på foto-ting for at det skal sitte). Jeg veit ikke om dere har et kamera dere kan bruke med manuelle innstillinger, med det gjør underverker.

*aksebrudd! i dialogscenen med Nitro og han Greven var det flere

*skuespillet! Hoho det er så gøy! Seriøst: dere gjør det bra, men dere er så unge! Alt er så ABSURD :D en GREVE med livvakter, en snikmorder, en slem kar med rifle, og alle er ca 16 :D Det er jo ikke mulig å gjøre noe med at dere er så unge enda (det er jo BRA da! Å starte med skuespill mens du er ung er dritlurt). Hoho det er så komisk når han undersåtten til Viggo M. kommer inn med DRESSjakke og det er snakk om mord og tyverier og sånn... Alt er i en helt annen verden :) dritbra. Synes alle gjorde det jevnt over VELDIG bra....

*Dialog! Alt for krøkkete! Improviser heller litt innimellom heller enn å følge et middels bra manus slavisk, det gjør det mye mer behagelig å være (frivillig) skuespiller.

*Mission Impossible-sekvensen er veldig bra.

*Dere burde kanskje ha litt mindre "obvious" referanser til CounterStrike, som siktet i begynnelsen og overvåkningskameraet og sånn.... Eller: dere kan spille mer på det og bli helter i CS-samfunnet :) alt har to sider.

*Jeg vil ha mange flere nærbilder og stortotalbilder

*Dere henger litt mer etter i redigeringa. For lite lydredigering gir dårlig flyt i dialogsammenheng. Enkelte scener kan også klippes mye raskere. (rask klipping har på en måte blitt ganske standard (i hvert fall i forhold til hvordan det var på 70-tallet)) Men det er umulig å klippe raskt med mindre man har flere utsnitt å klippe TIL ... Så et knuff til foto og regi også...

*Litt kjedelige locations... Dere kunne lånt en lagerbygning eller kanskje skolen deres på kveldstid eller noe sånn... En råtten bakgate kan også være ganske lekker når den er festet til film (video).

*Så dere har brukt AlamDV til å rendre :) På det ene klippet av datamaskinen ser vi at MSN messenger er oppe og viser seg :) egentlig er det jo helt forkastelig at et videoeffektprogram tar med alt som legges i bildet.. Men men :)

*Skuddeffektene er jo helt forferdelige, men det veit dere vel sikkert selv også :) Det er vel litt av meninga også :) Dersom det er noen trøst, så går all energien dere har brukt på å lage dem med til å få det i hvert fall til å se komisk ut.... På en kul måte :) Håper dere ikke blir deppa av den grunn.... Blir bedre når dere får tilgang på mer avanserte programmer.

*Slutten var noe tam

*Til manusansvarlig: midtpartiet i filmen var da ikke nødvendig? Han kunne gjort det samme når han kom til hoverkvarteret andre gangen....

*Jeg la for øvrig merke til at dere har kjøpt samma geværet som vi kjøpte (fra kims.nu) bare det at dere fikk det med skikkelig kolbe!! Vi fikk et med et sånt "hofte-skudd-kolbe" som er altfor kort og ser skikkelig teit ut! Grrr... Jaja man får hva man betaler for :)

Ja jeg tenkte jeg egentlig bare skulle skrive en kort liten snutt... Ble ganske massivt tenker jeg :) men jeg veit dere er interessert så det er vel greit. Filmbransjen dreier seg vel mer om knallhard kritikk enn koseord uansett, så desto før dere venner dere til det, desto bedre er det vel :) Dere er på god vei uansett! Så unge som dere er!

Ble faktisk litt inspirert selv også... Fikk litt lyst til å lage nordnorsk action.... nordnorsk storbyaction faktisk... Kult spesielt med tanke på at Harstad er så langt fra storby du kan komme :)

Ikke så mange norske actionfilmer som er laget overhodet heller... Kanskje dere kan skape en egen nisje når dere blir store? :) jaja... stå på. Det viktigste er at dere ikke råtner FORAN TVen.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
[quote name='Ursa' date='29/03/2004 : 02:26'] *Litt kjedelige locations... Dere kunne lånt en lagerbygning eller kanskje skolen deres på kveldstid eller noe sånn... En råtten bakgate kan også være ganske lekker når den er festet til film (video). [/quote]
hehe, altså. Bakgater kan være veldig farlige. En .. uhm, dum person sprang og tok kameraet og stativet da vi filmet. Jeg ble også skadet da jeg sprang etter bilen å prøvde å ta kameraet tilbake.

Så pass på :) -- Men nå er jo dere i gode trygge Norge da, er verre med kriminalitet her i England.

-------------
Jeg har lastet ned videoen deres - gleder meg til å komme hjem å se den! Tok ikke med headset idag fordi jeg ikke trodde jeg trengte det. Men akk, det var feil.
Lenke til kommentar
Hehehe

Alltid gøy å se en PoJ produksjon :D

Heh, godt å høre!

Poenger:

*jeg ler veldig mye! Veldig bra... Det er så opplagt at dere lager noe dere skikkelig digger, og det er kult! Jeg har sagt tidligere at dere bør tenke mye på avanserte plott og lure poenger, men det er så tydelig at dere virkelig digger å lage skyteepisoder. Enten får dere prøve å komme bort fra det, ELLER så får dere spesialisere dere på det. Det viktigste er ikke det du GJØR bestandig, men AT du gjør det... Slik det har vært bevist opp gjennom historien bestandig.

Ja, vi digger skytescener, men det er ikke lett til å få til "bra" flammer i AlamDV. Men, fikk det til bursdagen, så du må nok se frem til flere skudd-flammer av typen fra Alam.

*jobb mye med kameraarbeidet. Forsk og få tips på nett, det er som å spille gitar. Du øver mye hjemme for så å komme sammen som band og spille det du kan. (Viktig altså å øve hjemme på foto-ting for at det skal sitte). Jeg veit ikke om dere har et kamera dere kan bruke med manuelle innstillinger, med det gjør underverker.

Hmm, hva mener du med kameraarbeid? Vi har stativ, brukte det i filmen, men kan du gå litt nærmere på hva du mener?

*aksebrudd! i dialogscenen med Nitro og han Greven var det flere

Ja, det stemmer, forsåvidt - skal jobbe med dette.

*skuespillet! Hoho det er så gøy! Seriøst: dere gjør det bra, men dere er så unge! Alt er så ABSURD :D en GREVE med livvakter, en snikmorder, en slem kar med rifle, og alle er ca 16 :D Det er jo ikke mulig å gjøre noe med at dere er så unge enda (det er jo BRA da! Å starte med skuespill mens du er ung er dritlurt). Hoho det er så komisk når han undersåtten til Viggo M. kommer inn med DRESSjakke og det er snakk om mord og tyverier og sånn... Alt er i en helt annen verden :) dritbra. Synes alle gjorde det jevnt over VELDIG bra....

Ja, vi er 14/15, men hyggelig å tro vi er 16:D Ja, ellers er vi ikke så flinke til å spille, men vi prøver, ihvertfall- og vi blir nok bedre med åra.

*Dialog! Alt for krøkkete! Improviser heller litt innimellom heller enn å følge et middels bra manus slavisk, det gjør det mye mer behagelig å være (frivillig) skuespiller.

Ja, eller, vi har heller planer om å ta klippene flere ganger, slik at vi kan velge det som er heeelt perfekt, og ikke bare 90%

*Mission Impossible-sekvensen er veldig bra.

Vel, vi har opptil flere, men vi er rimelig fornøyde med de sekvensene, ja.

*Dere burde kanskje ha litt mindre "obvious" referanser til CounterStrike, som siktet i begynnelsen og overvåkningskameraet og sånn.... Eller: dere kan spille mer på det og bli helter i CS-samfunnet :) alt har to sider.

Tro det eller ei, men INGEN i POJP har spilt CS. Har aldri hatt muligheten, men når dette er sagt, så er det brukt for å lage en effekt, ikke for å herme/etterligne CS.

*Jeg vil ha mange flere nærbilder og stortotalbilder

Nærbilder? Hvordan? Stortotalbilder?

*Dere henger litt mer etter i redigeringa. For lite lydredigering gir dårlig flyt i dialogsammenheng. Enkelte scener kan også klippes mye raskere. (rask klipping har på en måte blitt ganske standard (i hvert fall i forhold til hvordan det var på 70-tallet)) Men det er umulig å klippe raskt med mindre man har flere utsnitt å klippe TIL ... Så et knuff til foto og regi også...

La oss si at vi ikke direkte har et luksusproblem med likningen x= Pinnacle + lyd. Lydredigeringen i Pinnacle er fatal, og gir oss så få muligheter som overhodet er mulig. Dessverre har vi ikke hatt tid til å sette oss inn i et annet pogram heller, da vi anser Premiere (blant annet), som vanskelig å jobbe med.

*Litt kjedelige locations... Dere kunne lånt en lagerbygning eller kanskje skolen deres på kveldstid eller noe sånn... En råtten bakgate kan også være ganske lekker når den er festet til film (video).

Det skal vi ta til etterrettning. God idè!

*Så dere har brukt AlamDV til å rendre :) På det ene klippet av datamaskinen ser vi at MSN messenger er oppe og viser seg :) egentlig er det jo helt forkastelig at et videoeffektprogram tar med alt som legges i bildet.. Men men :)

Ja, dette var rimelig irriterende, for å si det sånn. Neste gang logger jeg meg av når vi skal rendre. Men, som du sier, utrolig dårlig at det tas med, men nok om det.

*Skuddeffektene er jo helt forferdelige, men det veit dere vel sikkert selv også :) Det er vel litt av meninga også :) Dersom det er noen trøst, så går all energien dere har brukt på å lage dem med til å få det i hvert fall til å se komisk ut.... På en kul måte :) Håper dere ikke blir deppa av den grunn.... Blir bedre når dere får tilgang på mer avanserte programmer.

Ja, som jeg nevnte en god del ovenfor, så er det ikke lett å lage "gode" flammer i AlamDV. Men, vi synes, som også tidligere nevnt, at Premiere, f.eks, er for vanskelig. Belag deg på flere flammer fra Alam i fremtidige filmer.

*Slutten var noe tam

Hmm, ja, mulig det. Får jobbe, i likhet med manus, enda litt mer der.

*Til manusansvarlig: midtpartiet i filmen var da ikke nødvendig? Han kunne gjort det samme når han kom til hoverkvarteret andre gangen....

Mener du at han ikke behøvde å dra tilbake? Jo, det var nødvendig, for han måtte finne ut om den VAR i skjulestedet, og ikke gjemt i en kahytte, f.eks. Skjønner du tegninga?

*Jeg la for øvrig merke til at dere har kjøpt samma geværet som vi kjøpte (fra kims.nu) bare det at dere fikk det med skikkelig kolbe!! Vi fikk et med et sånt "hofte-skudd-kolbe" som er altfor kort og ser skikkelig teit ut! Grrr... Jaja man får hva man betaler for :)

Ja jeg tenkte jeg egentlig bare skulle skrive en kort liten snutt... Ble ganske massivt tenker jeg :) men jeg veit dere er interessert så det er vel greit. Filmbransjen dreier seg vel mer om knallhard kritikk enn koseord uansett, så desto før dere venner dere til det, desto bedre er det vel :) Dere er på god vei uansett! Så unge som dere er!

Ble faktisk litt inspirert selv også... Fikk litt lyst til å lage nordnorsk action.... nordnorsk storbyaction faktisk... Kult spesielt med tanke på at Harstad er så langt fra storby du kan komme :)

Ikke så mange norske actionfilmer som er laget overhodet heller... Kanskje dere kan skape en egen nisje når dere blir store? :) jaja... stå på. Det viktigste er at dere ikke råtner FORAN TVen.

Lykke til videre.

Takker!

Lenke til kommentar

Dere trenger littegranne ros for denne filmen, fordi dere våger dere ut på en så vankelig sjanger!

Jeg synes det er viktig å huske på at dere ikke passer inn i rollene deres. Prøv og finn på en historie som dere faktisk kunne vært en del av. En som passer deres aldersgruppe.

Men uansett:

- Intoren var bra, veldig bra. Særlig hvis en ser bort i fra musikken dere valgte.

- Dette var en tanke bedre enn den forje mafia filmen deres. Men noen kassasuksess var det ikke. Dere bør bli flinkere med kamera. Med det mener jeg at dere bør la kamera bli en del av filmen, og ikke bare filme oversiktsbilder.

- Bruken av musikk var rett og slett elendig. Dere bruker musikken til å fylle ut stillhet, istede for å bruke den som en effekt. Bruk gjerne musikk, men da stemningsmusikk. Ikke musikk dere synes er tøff. Det er en vanlig felle å gå i.

- "Spesial effektene" fikk meg til å gremmes. De så ikke litt ekte ut engang. Hadde personlig aldri brukt slike effekter i egen film, dersom de ikke hadde sett realistiske ut. Prøv heller på å fikse en bra story, effekter lærer dere før eller senere allikevel.

-Skuespillet fortjener et stort pluss, med tanke på at dere ikke er proffer! Bra jobba!

enkelte andre småfeil var det, men orker ikke å legge meg oppi dem, for det var barre pissefeil som egentlig ikke betyr så mye for filmen.

Til slutt vil jeg si at: jeg synes dere gjør en OK jobb, og dere må fortsette med filmskaping! alltid morro og se hva andre har fått til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...