Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytten Til En Annen ADSL levrandør

Anbefalte innlegg

Jeg har Tele2 nå, og jeg ville ikke gått for dem igjen, modemet blir nede hele tia og man må skru det av i 15 min, linja er ganske treig.

Ville gått for NGT eller Telenor (NGT helst) hvis du skulle velge....

Det er min påstand etter erfaring :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du ringer Tiscali, kommer du til et callsenter, d.v.s. at tjenesten er utsorcet, og at de som driver supporten driver den på oppdrag fra Tiscali. Kan ikke si at de gjør noen god jobb, da en skal lete SVÆRT LENGE for å finne folk med mindre dataforståelse en dem som jobber med support for tiscali, men en får vel det en betaler for, og jeg kan ikke tenke meg at de som jobber på callsenteret tjener noe særlig over "slavelønn". :nei:

Lenke til kommentar

Jeg har Tele2 1mbit og er ganske fornøyd. De kobla meg opp 5 dager før planlagt dato og jeg har ikke hatt noe problemer med modem (unntatt en gang da katta reiv det ned). Linja mi funker stabilt og jeg spiller CS med kjempegod ping. Jeg anbefaler Tele2 i tanke på pris, men hvis du skal ha noe som river i CS så burde du ha Catch 2mbit SHDSL :p Det har kompissen min :p *stæg som han er* får det sponsa av catch :cool:

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Kjører NGT selv. La gå at kundeservicen muligens er litt dårlig og at de bruker en god del over den planlagte tiden på å få deg koplet opp, men når du først er på virker det. Brukt dem i ca 6mnd og fremdeles ikke vært nede eller måtte ringe kundeservice. Problemet er at hvis du bor et sted hvor kablingen lokalt er litt dårlig eller langt fra en sentral vil du kunne få problemer uansett hvem du bruker som leverandør. Har sjekket noe om catch, så jeg vet ikke hva deres opplegg går ut på, men hvis de bruker samme kablene som resten av ISP kan jeg ikke skjønne hvordan de skal kunne levere noe som er mye bedre. Hvis de legger opp egne kaber er det jo selvfølgelig noe helt annet.

Lenke til kommentar

hmm.. sjekk her.

De reklamerer med FRI BRUK, hvorfor står det da "30 GB per måned + fritt påfyll"

Hva er vitsen med å skrive noe sånt?

Lukter ugler i mosen, blir sikkert 150 kr for 3GB om noen mnd...

"Toppfarten er på opptil 2048/256 Kb/s, og hver måned kan du forbruke inntil 30 GB. "

*forvirra av Telenor* :cool:

Lenke til kommentar

mithrandir123: det er enkelt. Få noen du kjenner med telenor, tele2 eller en annen isp til å pinge de serverene du spiller mest, gjerne i flere land, så får du et godt bilde over hvem som gir bra ping og ikke.

Telenor og Tele2 gir av erfaring bra ping i skandinavia, og ok generelt nedover i europa.

Lenke til kommentar
NGT ! "alt annet er dritt" !

Vel har selv NGT, men suporten er ikke så utrolig for å si det mildt. Du må beregne å vente noen minutter når du ringer de.

Stabiliteten er helt ok. Men det kan jo oppstå problemer hos alle.

NGT er en relativt god levrandør, men alt annet er ikke dritt :no: men når det kommer fra en person der det står i signaturen at AMD og ATI er best er det liksom ikke så veldig overaskende.

Det er vel ikke så veldig saklig sagt heller. Telenord ser på papiret ut veldig bra, selv om jeg aldri har prøvet det ut.

Håper han kan få litt bedre hjelp enn at folk snakker dritt om alle andre enn deres ISP leverandør.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

Sjekk heller med folk i nabolaget du. Hør hva de har og om de er fornøyd. Kan jo evt spørre om du kan få kjøre en ping fra deres maskin. Er et poeng å gjøre det lokalt da nettet her kunne lage problemer. Ellers vil jeg på generell basis kunne anbefale ngt.

Lenke til kommentar

Vil ikke favorisere en leverandør foran en annen, men ulempen såvidt jeg kan se det er at Telenor kjører med PPPOE protokoll, noe som gjør at det er mer bryderi å få flere maskiner på nett enn hvis man har en annen leverandør. Sier ikke at det er vanskelig, men unødvendig tungvindt.

Flere jeg kjenner som har Telenor og som kjører gamle OS på sine maskiner, som får problemer når de installererer "telenor" cden med PPPOE. Hadde de valgt en annen leverandør, så er det rett på nett med dhcp fra routeren.

Har selv NGT og er veldig fornøyd med det, fordelen er opplastningshastigheten. Men blir nok Lyse energi i løpet av året med 10 MB/s :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...