Windoge Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Har et problem med den nye pcen her. Etter jeg kobbla den sammen så slår pcen seg på i ca 1-2 sekunder, deretter slår den seg av med en irriterende sirenelyd (som en politibil eller noe liggnende). Rammen har jeg bytta så det kan det ikke være. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Høres ut som automatisk shutdown p.g.a temperatur på CPU. Sjekk rundt det... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Høres ut som automatisk shutdown p.g.a temperatur på CPU. Sjekk rundt det... Men den kan jo ikke bli så varm på 1 sek ? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Men den kan jo ikke bli så varm på 1 sek ? Tro meg, en CPU produserer infernalsk mye varme. Det kan også være "fan fail alarm", alarm hvis noe er galt med CPU-vifta. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 poltibillyden er på min maskin et resultat av for mye varme.. Se om du har festet vifte skikkelig.. Lenke til kommentar
Jarlandre Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Oppdater BIOS kanskje? Jeg hadde samme problem (ikke akuratt 1 sekund, men under 1 minutt....). BIOS temperaturen viste ca 55 grader ved oppstart, og etter BIOS oppdatering var den nede i 30 grader. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jarlandre: Hvilket hovedkort hadde du? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 blir vanskelig å oppdatere BIOS på 2 sek da... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Har et problem med den nye pcen her. Etter jeg kobbla den sammen så slår pcen seg på i ca 1-2 sekunder, deretter slår den seg av med en irriterende sirenelyd (som en politibil eller noe liggnende). Rammen har jeg bytta så det kan det ikke være. Hva kan være galt? Det pleier og komme når jeg har satt på for lave timmings på minnet. Prøvd og restet Csmos? Lenke til kommentar
blå Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Fant dette på award siden: AwardBIOS -- The only AwardBIOS beep code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information. This beep code consists of a single long beep followed by two short beeps. Any other beeps are probably a RAM (Random Access Memory) problem. awardbios Hvis du har et annet grafikkort prøv det, ta ut andre kort du eventuelt måtte ha instalert. Jeg har også et nfs7 kort og måtte bytte strømforsyning for å få det til å virke. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Var visst vifte på feil vei. Var ikke jeg som satt den på da Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå