Gå til innhold

Problemer med brenning av DVD filmer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har endel filmer på harddisken som jeg veldig gjerne vil ha brent ut på DVDplater. Alle filmene ligger i VIDEO_TS mapper. Det går helt fint å brenne ut de fleste av dem, men på noe få får jeg beskjed om litt forskjellige ting ikke er som det skal.

Clone DVD v1.1: Sier at den ikke kan brenne ut fordi det er noe galt med vobfilen

Clone DVD v2.1: Gjenkjenner ikke VIDEO_TS mappa som en DVD og vil derfor ikke brenne.

Nero 6: "DVD-Video files compliance test failed".

Går det å få brent ut disse filmene? Hvordan skal jeg gjøre det for å få det til?

Kan legge til at jeg har NEC 1300A med nyeste firmware installert (1.0 eller noe)

Mvh Superkonge

Endret av Superkonge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan legge til at jeg har NEC 1300A med nyeste firmware installert (1.0 eller noe)

Vel... for meg er det vanskelig å forestille seg at firmware versjon 1.0 skal være den nyeste versjonen. Sjekk dette, og oppdater oss om det ikke funker.

Firmware er 1.0A som er den nyeste originale firmwaren pr. dags dato ifølge nec sine hjemmesider. Jeg har større tro på at det er måten de brennes på som er problemet enn at det er brenneren. Er det ikke andre måter man kan brenne filmene på enn som videoDVD og alikevel få filmer man kan se på DVDspilleren? Jeg brente VIDEO_TS mappa som vanlig data over på en plate, men da ville ikke stuespilleren lese den.

Lenke til kommentar

Det er den logiske strukturen i DVD-filene som er feil, sansynligvis fordi de som kopierte dem ikke er spesielt drevne. I Nero skal du kunne si at den skal brenne filene selv om det er noe galt. Vanligvis virker de like bra i de fleste spillere. Minimumskravet for at det skal ha noen sjanse til å virke er vanligvis at følgende filer finnes:

VIDEO_TS.BUP

VIDEO_TS.IFO

VTS_0x_y.BUP

VTS_0x_y.IFO

VTS_0x_y.VOB

der x og y er tall.

Lenke til kommentar
Det er den logiske strukturen i DVD-filene som er feil, sansynligvis fordi de som kopierte dem ikke er spesielt drevne. I Nero skal du kunne si at den skal brenne filene selv om det er noe galt. Vanligvis virker de like bra i de fleste spillere. Minimumskravet for at det skal ha noen sjanse til å virke er vanligvis at følgende filer finnes:

VIDEO_TS.BUP

VIDEO_TS.IFO

VTS_0x_y.BUP

VTS_0x_y.IFO

VTS_0x_y.VOB

der x og y er tall.

Takk skal du ha. Det virket. Måtte ignorere 2-3 advarsler, men den virket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...