RAM Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Forskere har forskjellige meninger om hvorfor det er så mange som blir nærsynte i dag. Noen tror det skyldes at folk i dag leser veldig mye, og andre tror at folk spiser for mye stivelse. Hva tror du er årsaken til at folk blir nærsynte? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Vi er blitt mutanter, dette er et resultat av Venusboerenes kjemiske forsøk på jordens innbyggere. De gikk nemlig tom for frivillige forsøkskaniner på sin egen planet da en litt uheldig forsøkskanin gikk ut i media og fortalte at han var blitt fluorisert og derfor lyste i mørket. Det gjorde at han i ettertid hadde fått alvorlige søvnproblemer. Og som et resultat av søvnproblemene fikk han sparken fra sin andre jobb. Siden arbeidsmoralen og -lysten på Venus er så stor ble dette et stort nederlag for den uheldiger forsøkskaninen. Så Venusboerene sluttet å verve seg som forsøkskaniner fordi de ikke ville risikere å miste sin andre eller tredje (eller fjerde) jobb. Det er derfor det stadig er flere som blir nærsynt. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg tror du leser for mye Illustrert vitenskap. Du skal ikke tro alt som står der vet du Jeg leser mye, og er nærsynt. Sikkert derfor. Rart jeg ble nærsynt FØR jeg begynte å lese så mye, da... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Der har vi beviset også. Du ble nærsynt _før_ du begynnte å lese masse, og så visste du at jeg leser masse IllVit. Det lyser det mutant av lang vei... Lenke til kommentar
morfin Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Mye mulig at det er pga. at vi sitter så mye foran datan. Jeg har iallfall blitt nærsynt og bruker briller når jeg kjører og leser på tavla. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Det går på arv hos mange hvertfall.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Det går på arv hos mange hvertfall.. Men hvis du går tilbake til Romertiden ser du at det ikke var noen som brukte briller, noe som igjen støtter Venusteorien min. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Har vært nærsynt side 1. klasse ellr no sånn jeg det er kjedelig. Takk gud for linser Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Tror jeg fikk dårlig syn i begynnelsen av barneskolen jeg også. Er glad for linser jeg også kaiern! Til folkeopplysning Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg går for Sluffys Venusteori. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Men hvis du går tilbake til Romertiden ser du at det ikke var noen som brukte briller, noe som igjen støtter Venusteorien min. Kanskje fordi det ikke fantes briller på den tiden... Briller er faktisk en ganske ny oppfinnelse Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 hva er galt med briller, de utstråler voksenhet og inteligens. Seriøst, eg blir behandlet mindre som unge av voksne etter eg begynte med briller! det går nok i arv ja. eg fikk prob med syn akkurat i samme tid som mora mi.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Men hvis du går tilbake til Romertiden ser du at det ikke var noen som brukte briller, noe som igjen støtter Venusteorien min. Kanskje fordi det ikke fantes briller på den tiden... Briller er faktisk en ganske ny oppfinnelse Det er det Venusboerene vil ha deg til å tro ja... Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Vi er blitt mutanter, dette er et resultat av Venusboerenes kjemiske forsøk på jordens innbyggere. De gikk nemlig tom for frivillige forsøkskaniner på sin egen planet da en litt uheldig forsøkskanin gikk ut i media og fortalte at han var blitt fluorisert og derfor lyste i mørket. Det gjorde at han i ettertid hadde fått alvorlige søvnproblemer. Og som et resultat av søvnproblemene fikk han sparken fra sin andre jobb. Siden arbeidsmoralen og -lysten på Venus er så stor ble dette et stort nederlag for den uheldiger forsøkskaninen. Så Venusboerene sluttet å verve seg som forsøkskaniner fordi de ikke ville risikere å miste sin andre eller tredje (eller fjerde) jobb. Det er derfor det stadig er flere som blir nærsynt. Gutten babler jo bare pis.. hahaha Lenke til kommentar
Icetiger Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Gutten babler jo bare pis.. hahaha Make Pis not Bullshit Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Vi er blitt mutanter, dette er et resultat av Venusboerenes kjemiske forsøk på jordens innbyggere. De gikk nemlig tom for frivillige forsøkskaniner på sin egen planet da en litt uheldig forsøkskanin gikk ut i media og fortalte at han var blitt fluorisert og derfor lyste i mørket. Det gjorde at han i ettertid hadde fått alvorlige søvnproblemer. Og som et resultat av søvnproblemene fikk han sparken fra sin andre jobb. Siden arbeidsmoralen og -lysten på Venus er så stor ble dette et stort nederlag for den uheldiger forsøkskaninen. Så Venusboerene sluttet å verve seg som forsøkskaniner fordi de ikke ville risikere å miste sin andre eller tredje (eller fjerde) jobb. Det er derfor det stadig er flere som blir nærsynt. Gutten babler jo bare pis.. hahaha Bare vent, når saken blir almennt kjent her på jorden vil nok du også forstå. I mellomtiden kan du leve lykkelig i uvitenhet. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Alle i familien på far-siden min inkludert meg har problemer med synet. Men noen er nærsynte, og andre er langsynte.. Rart. Endret 29. mars 2004 av BeFs Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Men hvis du går tilbake til Romertiden ser du at det ikke var noen som brukte briller, noe som igjen støtter Venusteorien min. Kanskje fordi det ikke fantes briller på den tiden... Briller er faktisk en ganske ny oppfinnelse Et ganske modig utsagn, spør du meg.... http://www.didyouknow.cd/spectacles.htm Forøvrig var det Benjamin Franklin som oppfant de bifokale brillene, jfr. http://en.wikipedia.org/wiki/Glasses Ellers er jeg ganske sikker på at jeg ble nærsynt fordi jeg kom til å lese mange bøker i mitt senere liv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå