Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Årsaker til nærsynthet

RAM

Anbefalte innlegg

Forskere har forskjellige meninger om hvorfor det er så mange som blir nærsynte i dag.

Noen tror det skyldes at folk i dag leser veldig mye, og andre tror at folk spiser for mye stivelse.

Hva tror du er årsaken til at folk blir nærsynte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er blitt mutanter, dette er et resultat av Venusboerenes kjemiske forsøk på jordens innbyggere. De gikk nemlig tom for frivillige forsøkskaniner på sin egen planet da en litt uheldig forsøkskanin gikk ut i media og fortalte at han var blitt fluorisert og derfor lyste i mørket. Det gjorde at han i ettertid hadde fått alvorlige søvnproblemer. Og som et resultat av søvnproblemene fikk han sparken fra sin andre jobb. Siden arbeidsmoralen og -lysten på Venus er så stor ble dette et stort nederlag for den uheldiger forsøkskaninen. Så Venusboerene sluttet å verve seg som forsøkskaniner fordi de ikke ville risikere å miste sin andre eller tredje (eller fjerde) jobb.

Det er derfor det stadig er flere som blir nærsynt.

Lenke til kommentar

hva er galt med briller, de utstråler voksenhet og inteligens. Seriøst, eg blir behandlet mindre som unge av voksne etter eg begynte med briller!

det går nok i arv ja. eg fikk prob med syn akkurat i samme tid som mora mi..

Lenke til kommentar

Men hvis du går tilbake til Romertiden ser du at det ikke var noen som brukte briller, noe som igjen støtter Venusteorien min.

Kanskje fordi det ikke fantes briller på den tiden...

Briller er faktisk en ganske ny oppfinnelse

Det er det Venusboerene vil ha deg til å tro ja...

Lenke til kommentar
Vi er blitt mutanter, dette er et resultat av Venusboerenes kjemiske forsøk på jordens innbyggere. De gikk nemlig tom for frivillige forsøkskaniner på sin egen planet da en litt uheldig forsøkskanin gikk ut i media og fortalte at han var blitt fluorisert og derfor lyste i mørket. Det gjorde at han i ettertid hadde fått alvorlige søvnproblemer. Og som et resultat av søvnproblemene fikk han sparken fra sin andre jobb. Siden arbeidsmoralen og -lysten på Venus er så stor ble dette et stort nederlag for den uheldiger forsøkskaninen. Så Venusboerene sluttet å verve seg som forsøkskaniner fordi de ikke ville risikere å miste sin andre eller tredje (eller fjerde) jobb.

Gutten babler jo bare pis.. hahaha

Lenke til kommentar

Gutten babler jo bare pis.. hahaha

Bare vent, når saken blir almennt kjent her på jorden vil nok du også forstå. I mellomtiden kan du leve lykkelig i uvitenhet.

Lenke til kommentar

Men hvis du går tilbake til Romertiden ser du at det ikke var noen som brukte briller, noe som igjen støtter Venusteorien min.

Kanskje fordi det ikke fantes briller på den tiden...

Briller er faktisk en ganske ny oppfinnelse

Et ganske modig utsagn, spør du meg....

http://www.didyouknow.cd/spectacles.htm

Forøvrig var det Benjamin Franklin som oppfant de bifokale brillene, jfr. http://en.wikipedia.org/wiki/Glasses

Ellers er jeg ganske sikker på at jeg ble nærsynt fordi jeg kom til å lese mange bøker i mitt senere liv. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...