halvardm Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Finnest det et enkelt program det er ikke så vanskelig å lage sine egne maps? Driver å ska bestille server å clanen vår vil ha egne maps.. TIPS?? Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Det er vanskelig å lære seg det.. Du kan starte med å laste ned Valve Hammer editor.. Tror det var det det het. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Trykk [url="http://www.spillmodding.no/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=1&page=1"]her[/url], d står hva du skal gjøre. Og når du er ferdig med det kan du trykke [url="http://www.spillmodding.no/index.php?module=htmlpages&func=display&pid=2"]her[/url], så kommer du deg i gang. Hvis du har spm. så spør bare i denne tråden. Ps. niXon^^: det er egentlig meget enkelt, når du har lært det, har laget mange allerede Edit: Fixe gammel link! Endret 6. april 2004 av Newt32 Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Du får det til å høres så enkelt ut Kanskje jeg også skal prøve litt.. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Hvordan fyller man en "boks" med en texture?? Prøvde å trykke enter, men det kom ikke noe på camera, uansett hvor mye jeg snurra rundt. Lenke til kommentar
cbcb Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Du bruker bare valvehammer mapeditor og følger den enkle toturial'en som følger med i programmet. Her er mitt map Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 det tar litt tid å sette seg inn i det, men det er ikke så vanskelig som folk skal ha det til.. bare utrolig tidkrevende. Lenke til kommentar
cbcb Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 det tar litt tid å sette seg inn i det, men det er ikke så vanskelig som folk skal ha det til.. bare utrolig tidkrevende. Ikke utrolig tidskrevende hvis man har satt seg inn i det Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 for store gjennomtenkte map, så tar det tid Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Ja. Hvis man skal lage store maps, sånn som de_dust og dust2 så er d tidskrevende. Men hvis man skal lage aim_maps eller fy_maps, kan man jo lage hva man vil, og disse tar jo ikke så lang tid. Sier ikke at man ikke kan kalle brette sitt for hva man vil, du kan jo lage hva du vil i et de_map som i et cs_map!? niXon^^ -> 28/03/2004 - 18:44 Hvordan fyller man en "boks" med en texture?? Prøvde å trykke enter, men det kom ikke noe på camera, uansett hvor mye jeg snurra rundt. Du må jo c på de guidene som er på denne siden! Svaret på det er enkelt. Man fyller ikke en box med texture. Man velger en texture som man skal bruke til å lage f.eks gulv. Og når du har laget det tynne gulvet inne i f.eks front (y/z) vindue, må du trykke enter mens du har musa i det vinduet. Edit: Fixe gammel link! Endret 16. april 2004 av Newt32 Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Jeg vil ikke la denne topicen dø ut. Noen som har lyst til å lage et cs map? Noen som har laget et bra map? - Skomaker: Får du til ? - niXon^^: Har du laget noe ? Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 - niXon^^: Har du laget noe ? Nei ikke enda, takk for hjelpa forresten Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 har du laget noen map's newt32? i så fall,legg de til her.. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Ja! Jeg har laget mange. Men jeg har ikke egen hjemmeside, så da må jeg sende de i mail til deg. Skal jeg det? Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 HJELP! jeg får til gulvet,men jeg får ikke veggene dit de skal bommer hele tiden... har lest guiden,men skjønner likevel ingenting... Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 HJELP! jeg får til gulvet,men jeg får ikke veggene dit de skal bommer hele tiden... har lest guiden,men skjønner likevel ingenting... Skaff deg aim gutt! Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 HJELP! jeg får til gulvet,men jeg får ikke veggene dit de skal bommer hele tiden... har lest guiden,men skjønner likevel ingenting... Det er enkelt: Hvis du kan lage ett gulv, kan du like godt lage vegger å tak. Når du skal lage blocker (block = vegger, tak, gulv, alt du lager med Block Tool), bør du ha oversikt over hvordan størrelse og tykkelse blockene skal ha. Inne i Hammer Editor har du 4 vindu, på de to øverste har du sikkert to "camera" vinduer, og på de to nederste har du sikkert "front (y/z)" og "side (x/z)". Først trykker du der det står "camera" med hvit skrift: Nå viser ikke den røde pilen hva du skal trykke på. Det du skal trykke på er under. Når du har trykket på "camera" vil du få ned en dropdown meny. Så velger du "3D textured". Dette gjør at du vil se hvordan alt vil se ut ingame. Men på det andre "camera" vindue, trykker du på dropdown menyen å velger "top (x/y)". Nå har du full oversikt over hvordan blockene dine ser ut. Tips: - Når du skal lage vegger må du huske på å lage 4 vegger (4 blocker), alltså ikke en stor box som fyller hele gulvet... f.eks. - Du bør lage alt "solid" slik at du ungår leaks. Les mer her. - Det er smart å bruke alle View vinduene (top (x/y) - alle de.) til å hjelpe deg. Lenke til kommentar
=Daniel= Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Holder på å lage et GIGANTISK maze mapp som fyller halve brettplassen til det maximale men...startet i dag da så har ca. kommet 5/100 tar SINSYKT lang tid!!! Men skal legge det ut når det er ferdig (hvis det noen gang blir ferdig ) Lenke til kommentar
notarget Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Map tråd, kult! Holdt på med dette selv for en stund siden, utrolig artig, bare du har fantasi. Men jeg lagde maps til spillet medal of honor. Noen som har prøvd å lage maps til far cry? Utrolig enkelt og morro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå