Gå til innhold

Det skrives mye, men hva er best?


Anbefalte innlegg

Lol.. leser innleggene dine jeg Windsor :)

Er enig med deg og det du skriver forklarer en hel del om hvorfor ting er som de er.

Veldig mange som henger seg opp i disse 24/25 bildene pr sekund på kino.. faktum er at man må ha minst dette for at øyet skal KUNNE oppfatte bildet som "flytende" ..det betyr ikke at man i en hver sammenheng vil oppfatte det slik.

 

Sliter selv litt med spilling på LCD fordi jeg ikke har en en frekvens på skjermen over 60.. man blir ikke rask nok i nærkamp mot gode spillere. Det er slik at reagerer jeg på 170ms og motstanderen på 160.. ja så dør jeg om han treffer.

Så hvert eneste millisekund man kan hente er viktig når motstanderen er av høyt nivå.. også det man kan hente på høy frekvens og mange fps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bare lurer på en ting mht CS ,siden det er tatt opp så mange ganger her i tråden .Spiller det ikke selv men, kan det ha noe med bug i synkroniseringen mellom muse bevegelser kontra gjeldende FPS å gjøre.

 

I såfall er det spillet som har skylden .

 

Bare en tanke.

Sjøl spiller jeg mange fps spill med 60hz lcd , og har ikke problemer

med å bli drept grunnet dette (føler jeg ivertfall)

 

.....

Lenke til kommentar
Vel jeg tar ikke mine påstander ut av løse lufta, men det finner du best ut ved å lese litt menskelig bilogi.

 

Ta et lite eksempel hvor my raskere et "kamera" øye er , ser du en pc skjerm på TV filmerer den betstandig "ruller opp", dette er fordi at at et kamera tar opp hurtigere en øye kan oppfatte, og når det vises så får du rullingen.

 

Som sagt er det selvsagt forskjell på teknologien, men den normale menskelige oppfatingsevne, dvs responstid for hvor fort vi kan opfatte bilder er ca 25 frames

helt enig.

 

Tenk på kinoene... de gikk fra 18 til 24-bilders film...da så man såvidt forskjell.

 

Mennesklig biologi på sitt sterkeste.. :roll:

Lenke til kommentar

Sinnsykt mye bullshit i denne tråden..

 

1. Ja ALLE mennesker klarer å skille mellom 25 og 50 FPS, Men fra 50-100 er det vanskeligere, selv om du "kjenner" forskjellen når du spiller

 

2. Det er ganske stor forskjell mellom r9600 og 9800, prøv far cry med ultra high details.

 

3. Du klarer også å skille greit mellom 60 og 100hz på en dataskjerm, men på et tv-bilde er det svært vanskelig å se forskjell mellom 75 og 100hz..

Lenke til kommentar
Spillet vil faktisk flyte adskillig bedre ved 30 fps enn ved 100fps, selv om øyet bare kan oppfatte ca.25fps.

 

:laugh::laugh::laugh:

Jeg liker bedre å le med folk enn av folk...

 

:laugh::laugh::laugh:

Synes at den kommentaren var helt herlig og fortjente 3 :laugh:

Ikke noe vondt ment men denne kommentaren var som sagt ganske herlig...

Endret av norrick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...