joenohr Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg forsøker å få siden min validert på validator.w3.com men den går ikke gjennom fordi jeg har følgende kode: <form osv> <table> <tr> <td osv> <input type="text"> <td osv> <input type="text"> </table> </form> Validatoren går ikke med på at jeg benytter tabell kode inne <form> </form> Er det virkelig tilfelle, eller gjør jeg noe annet feil? Lenke til kommentar
PT Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 <form osv> <table> <tr> <td osv> <input type="text"></td> <td osv> <input type="text"></td> </tr> </table> </form> Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 <form osv><table> <tr> <td osv> <input type="text"></td> <td osv> <input type="text"></td> </tr> </table> </form> hehe.. jeg har med det jeg også, bare glemte det her. Men det funker fortsatt ikke Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) hva slags error får du? edit: jeg tror ikke det går, nei Endret 28. mars 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
PT Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) hehe.. jeg har med det jeg også, bare glemte det her.Men det funker fortsatt ikke Få se den skikkelige koden din sammen med feilmeldingen du får EDIT: Dette skjemaet har jeg fått validert <form method="post" action="http://www.powertech.no/cgi-bin/[email protected]"> <input type="hidden" name="subject" value="Kontakt"> <input type="hidden" name="returnurl" value="fullfort.php"> <table> <tr> <td> Navn: </td> <td> <input name="Name" type="text" size="35" class="skjema"> </td> </tr> <tr> <td> E-post: </td> <td> <input name="E-mail" type="text" size="35" class="skjema"> </td> </tr> <tr> <td> Emne: </td> <td> <input name="Emne" type="text" size="35" class="skjema"> </td> </tr> <tr> <td valign="top"> Melding: </td> <td> <textarea name="Melding" cols="30" rows="20" id="Melding" class="skjema"></textarea> </td> <tr> <td></td> <td> <input type="submit" value=" Send " class="skjema"> <input type="reset" value=" Tøm skjemaet " class="skjema"> </td> </tr> </table> </form> Form utenfor table Endret 28. mars 2004 av PT Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Her er feilemeldingen ... Below are the results of attempting to parse this document with an SGML parser. Line 50, column 6: end tag for "TABLE" omitted, but its declaration does not permit this (explain...). </form> ^ Line 29, column 0: start tag was here (explain...). <table width="100%"> ^ Line 52, column 7: end tag for element "TABLE" which is not open (explain...). </table> ^ og her er koden ... <form name="slettside" action="<?php $_SERVER['PHP_SELF']?>" method="post"> <table width="100%"> <tr> <td width="5%" bgcolor="lightgreen"> <p class="standardtekst"> Sideid </p> </td> <td width="90%" bgcolor="lightgreen"> <p class="standardtekst"> Beskrivelse </p> </td> <td width="5%" bgcolor="lightgreen"> <p class="standardtekst"> Slette? </p> </td> </tr> <?php //printer ut hele arrayet med nyheter som er registrert. 1 etter 1. $i=1; while ($temp = mysql_fetch_array($result) ) { echo "<tr>"; echo "<td"; if($i % 2 == 0) echo "bgcolor=\"lightblue\""; echo"> <p class=\"standardtekst\"> $temp[sideid] </p></td>"; echo " <td"; if($i %2 == 0) echo "bgcolor=\"lightblue\""; echo"> <p class=\"standardtekst\"> $temp[beskrivelse]</p></td>"; echo " <td"; if($i %2 == 0) echo "bgcolor=\"lightblue\""; echo"> <p class=\"standardtekst\"> <input type=\"hidden\" name=\"sideid\" value=\"$temp[sideid]\"><input type=\"image\" src=\"../../../bilder/ikoner/trashcan.gif\" name=\"slettside\"</p></td>"; echo " </tr> "; $i=$i+1; } ?> </form> </table> Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 bytt om på: </form> </table> det skal stå slik: </table> </form> Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 bytt om på:</form> </table> det skal stå slik: </table> </form> aah.. trodde jeg hadde prøvd det ... Nå funker det som gull Tusen takk ! Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Tabeller er ikke ment til å stille opp skjema-elementer --Cameron Adams har skrevet en utmerket artikkel om hvordan det bør gjøres. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Tabeller er jo ikke ment til noe annet enn det de er, nemlig tabeller... Likevel bruker mange (inkludert meg), nettopp tabeller når de lager hjemmesider... Jeg prøver å vende det av meg, men det er ikke så lett... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg prøver å vende det av meg, men det er ikke så lett... Tok meg 30mins å lære meg grunnleggende DIV og resten er historie.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg prøver å vende det av meg, men det er ikke så lett... Tok meg 30mins å lære meg grunnleggende DIV og resten er historie.. Helt klart... DIV er ikke vanskelig, men jeg bruker imageready for å få preloadscriptet... Og da gidder jeg liksom ikke å kopiere det, da synes jeg det er lettere å bare skrive css'en og sette inn <td class="..."> i stedet... men jeg har lagd en side i div's, men jeg skal bytte den ut, da den bare var for læring Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 for et preloadscript er vanskelig.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Ehh... Ja, for meg, som ikke kan javascript så er det det neida.. skal nok ta meg sammen, og kanskje heller bruke css til rollovers For da slipper jeg jo preload! Men kanskje vi skal ta resten av denne i kaféen? begynner å bli litt OT nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå