Tabaqui Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Daywalker og Geezuzz: Da får jeg nesten gi meg... Har ikke undersøkt med noen av de andre ISP, så jeg har kanskje litt tynnt grunnlag. Har i uansett ikke vert borti andre en telenor som gir deg ekstra regning hvis du ikke har telefon. Det er ikke et problem med ngt og jeg vet at der jeg jobber har det heller aldri vært sankk om å øke prisen. Det vi imidlertid har FÅTT beskjed om (fra telenor) er at de bundler telefon og bb (som jeg nevnte i sted) slik at alle med bb fra telenor som ikke har fasttelefon fra telenor vil måtte betale 60kr mer i mnd for bb abbonement. Forsod dette som at dette kun da ville være et problem for telenorkunder. Det hadde vært interessant (sikkert for flere) å vite hvilke andre levrandører som vil sette opp prisen for sine kunder. Er jo ganske aktuelt nå som mobil er blitt allemannseie og IPtelefoni begynner å spre seg. Moro med litt skikkelig diskusjon forresten Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg har BKK ADSL, og må betale ekstra. Det var jeg klar over når jeg bestilte bredbånd. Les nederste delen på sidene til BKK. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Er slik hos BlueCom og, før måtte man betale 100,- ekstra hvis man ikke hadde telefon, men trur den er nede på 60,- nå.... Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Er slik hos BlueCom og, før måtte man betale 100,- ekstra hvis man ikke hadde telefon, men trur den er nede på 60,- nå.... Bluecom tar 100,- ekstra av meg også for at jeg ikke har telefon...det må bety at de beholder 40,- i sin egen lomme..... Endret 29. mars 2004 av TommyL Lenke til kommentar
Daywalker Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Delvis feil. At ikke du merker noe til problemet skal du takke NGT for. En en annen tråd konkluderte vi med at NGT faktisk er så generøse at de betaler det for deg. NGT får regningen fra Telenor, men i stedet for å sende den videre til deg, slik de andre ISP'ene gjør, så betaler de den selv. Hvis dette stemmer så er jeg nok en gang sjeleglad for at jeg har NGT. (De oppgraderte også linjen min i dag til 2200/640.) Go NGT Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Helt høl i hue av Telenor som vanlig Men endelig så har jeg kommet meg vekk fra Telenor diktaturets grep ved og skaffe meg Ip-tlf fra Telio, så de 60 kronene extra jeg må betale i måneden er jaggu verdt det.. Lenke til kommentar
ajoar Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Tja... Går snart over til Tele2, kommer da til å betale 399 kr pr mnd for ADSL uten fasttelefon. Videre har jeg Telio IP tlf og den koster 159 kr pr mnd. Tele2 sa jeg slapp instalasjonskostnadene (gebyret på 995,-) vist jeg ventet med å si opp fasttelefonen hos telenor til jeg hadde fått ADSL gjennom dem. Det var jo litt greit Tele2 kontra Telenor på ADSL er lik på hastighet, kanskje Tele2 ikke er like gode på service, vet ikke, men de plager meg ikke med masse telefoner på tilbud om ting og tang slik som Telenor gjør! NB dette er ikke reklame for Tele2, jeg prøver bare å være en bevisst forbruker. Noen som har dårlig erfaringer med Tele2 og ADSL må dere gjerne kommentere...... Telenor ADSL uten fasttelefon koster 409kr pr. mnd (704/128 linje) Tele2 ADSL uten fasttelefon koster 399kr pr. mnd (704/128 linje) ...sparer ikke mye..... men litt...... nok til å irritere Telenor kanskje Endret 30. mars 2004 av ajoar Lenke til kommentar
reybr Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Tele2 sa jeg slapp instalasjonskostnadene (gebyret på 995,-) vist jeg ventet med å si opp fasttelefonen hos telenor til jeg hadde fått ADSL gjennom dem.Det var jo litt greit Et lite tips: Når du sier opp fasttelefonen din, så husk å opplys Telenor om at du har ADSL på linjen og at denne IKKE skal kobles ned, ellers kan du være uheldig at montøren som er ute i sentralen kobler ut ADSLen samtidig som han kobler ut fasttelefonen. Lenke til kommentar
rss Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hei alle sammen ! Har bredbånd via radiolink (nera), tussa (banetele) 1MBit begge veier + telio, og er KOMPLETT uavhengig av STJELENOR.. Fryder meg meg som F*** :-) Lenke til kommentar
rss Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Har i dag ring telenor å bedt dem komme å få vekk kobberet som er tilknytta huset mitt.. hehe ( har allerede brukt avbitertanga) Lenke til kommentar
Daywalker Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Tele2 sa jeg slapp instalasjonskostnadene (gebyret på 995,-) vist jeg ventet med å si opp fasttelefonen hos telenor til jeg hadde fått ADSL gjennom dem.Det var jo litt greit Et lite tips: Når du sier opp fasttelefonen din, så husk å opplys Telenor om at du har ADSL på linjen og at denne IKKE skal kobles ned, ellers kan du være uheldig at montøren som er ute i sentralen kobler ut ADSLen samtidig som han kobler ut fasttelefonen. Er det ikke slik at Telio sier opp fasttelefonen hos Telenor når de har portert det gamle nummeret? Da har jeg jo ikke noe nummer hos Telenor lenger så det skal vel være unødvendig å si opp abonnemanget. Eller? Du snakker om å være uheldig om telenor kobler av ADSL linjen i samme slengen... Har du noen erfaring med dette eller er det bare gjetting? Tviler på at de er så uproffesionelle at dem gjør det. Men det blir jo eventuelt en sak mellom NGT og Telenor. Veldig surt om de kobler ned alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå