Gå til innhold

Hva slags RAM til OC? S754/nForce3 250

Rikky

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en GB RAM, og jeg går med planer om å gå over til enten nForce3 på S754 eller vente på S939. Nå ser det jo ut til at det kan bli mulighet for litt overklokking, og dermed lurer jeg på hva slags RAM jeg bør gå for? Og følger minnet busshastigheten på disse systemene i det hele tatt? Det er kanskje litt vanskelig å si noe konkret om hva jeg bør velge ettersom kortene ikke er kommet i salg ennå, men hvis noen har en kvalifisert gjetting er det fint :)

Har tenkt litt på OCZ PC3700 Gold, som har bra timings.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
greit valg, men kingmax er bedre. de bruker bga ram i steden for "vanlig". lite varme slik det blir av ramen i dag.

sjekk litt rundt på nettet etter kingmax. de virker meget lovende. i allefall det jeg leste om de.

Kingmax? Og i hvilken norsk nettbutikk finner du dem?

edit: for de som lurer og ikke gidder/klarer sjekke selv kan jeg avsløre at svaret er "ingen".

Endret av jephque
Lenke til kommentar
Jeg har som sagt vurdert OCZ PC3700 Gold, som i følge Snekker'n kan kjøre på 2-2-6-3. Det skulle vel funke greit?

EnD.R.E.: Holder det med PC3200 til et system som skal overklokkes med PCI/AGP lås?

A64 har sin styrke i lav latecy til minne, og man bør derfor velge noen rambrikker som klarer så lave timings som mulig.

Det lukter BH6 av disse brikkene:

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...86&l=2&lantall=

BH6 kjører 2-2-2-x og med litt høy vdimm så klarer de ofte 250++ og knuser dermed alle PC3700/4000.

Lenke til kommentar
PC2700? :wow:

Noen som har sjekket disse brikkene? Hvorfor blir de solgt som PC2700 hvis det er BH6? Og det er vel forresten håpløst å få tak i BH5?

De selges som PC2700 slik at OCZ kan tillby PC2700 også. Corsair har også PC2700 brikker som er BH6/5, og de bruker BH5/6 i dem siden det ikke er noe andre chiper som klarer så tighte timings.

Om du får tak i XMS3500 eller XMS2700LL så burde du vurdere dem også.

Lenke til kommentar

Er da noe BH-5 å få tak i enda. Har KHX3200 og XMS3200LL med BH-5 (om infoen er riktig) noen plasser.

Ja, også KHX3000. Formans erfaring med disse på NF3 150 er vel ikke så god, men det blir sikkert bedre med 250.

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar
Er da noe BH-5 å få tak i enda. Har KHX3200 og XMS3200LL med BH-5 (om infoen er riktig) noen plasser.

Ja, også KHX3000. Formans erfaring med disse på NF3 150 er vel ikke så god, men det blir sikkert bedre med 250.

Problemet med KHX-brikken ligger ikke i nForce3 chipsettet tror jeg. Den andre brikken jeg kjøpte kjører nå fint som snus i et K8N. Enten så er det brikken min som er "DOA", eller så er det shuttle kortet mitt som lager krøll. Jeg har flere andre brikker, så jeg har ikke giddi å teste den ennå. Må nesten få gjort det snart, og sende den tilbake om den lager krøll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...