Windoge Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Lurte på om det er mulig å fjerne noen av de viftene som er på et ABIT IC7-MAX3 hovedkort. Det er en kjøler for chippen og en kjøler bak. Vil ha en stillere kjøleløsning om det er mulig. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Med en litt kraftig rippe så kan du fjerne chipsett viften (mange i875P kort leveres uten vifte, så det er fint mulig), du kan og rive av Otes-greiene, alle andre hovedkort overlever uten også det. Disse "inngrepene" vil jo naturligvis kunne hemme litt av overklokkingsegenskapene men det skal ikke ha noe å si for ytelse/stabilitet forøvrig. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Den OTES vifta bråker noe infernalsk mye ja. Du kan jo få tak i ett program som gjør at du kan stille ned hastigheten på viftene (Iallefall NB vifta og OTES vifta) på MAX3 kortet. F.eks. Speedfan. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg nappet ut northbridge vifta på mitt IC7-G for 6mnd siden, og pc'en har stått på siden. FSB kjører på 255MHz også. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg nappet ut northbridge vifta på mitt IC7-G for 6mnd siden, og pc'en har stått på siden. FSB kjører på 255MHz også. Har du den gamle lille idiot-ribba (litt flate blå) eller har du den "nye" utgaven? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Orker ikke åpne opp nå.. men ribba er minimal, og vifta er grønnblå. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Åfå skal du fjerne disse??? Hovedkorte bråker ikke så mye at det er nødvendigt å ta et slikt inngrep. Har sette mange av disse korta i Action, å det er ikke mye distraherende lyd av de iallfall. S:T:A:N:D Lenke til kommentar
rlz Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 OTES-vifta er vel en 40mm (?) så jeg kan skjønne at den bråker... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 OTES vifta er dønn lydløs hoss meg.. den spinner ikke opp for alvor før ved 60 grader på CPU.. Kan man justere tingene rett i BIOS så er ingen av viftene plagsomme.. Du kan også bruke speedfan til å justere hastigheten Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Med en litt kraftig rippe så kan du fjerne chipsett viften Hva er en rippe ? Lenke til kommentar
rlz Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Slettet Endret 29. mars 2004 av rlz Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Vel, jeg må helst være helt sikker før jeg fjerner ribba og setter på en ny en. Er det ingen kjøpbare jeg kan bruke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå