iacob Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Det virker jo som en super deal... Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Prisen på dette kamerat er veldig gunstig nå. Det er en utgående modell, blir erstattet av om kort tid P100. Jeg har et slik kamera i 7 mnd nå, jeg benytter det på turer og lignende der jeg ønsker noe som ikke tar plass. Størrelsen å dette er bra, men vær klar over følgende : Det blir en del støy på bildene særlig, dersom du lar kamera velge ISO. Dette gir vekslende kvantitet, særlig inne. Prøv å lås kameraet til ISO 100, min erfaring er at bildene blir bedre inne. Du må belage deg på å etterbehandle bilder for røde øyne, ikke bruk ”red eye reduction” på kameraet, den har ingen funksjon, annet enn å senke hastigheten på kameraet ytterligere. Ok hastighet på AF men lang ”bilde til bilde” tid ved bruk av blits, etter min menig for lang. Ett problem mange kamera i denne klassen sliter med. Betalte 950,- for Memory Stick Pro 256 MB, så vet du det.(Kjøp evt. Sandisk eller Lexar) Få manuelle innstillinger, ett ekte ”point and shoot” kamera, ikke negativt ment, hvis det er det du er ute etter. Beskriver vel egentlig noe som kan passer til de fleste små kompakte digital kamera. Sammenliknet ned de 2 andre kameraene jeg har/hadde, ett cannon Ixus(solgt) og olympus mju, gir dette bra billedkvalitet, i alle fall målt opp mot olympus mju. Kjøp det dersom du får en god pris, target <3000 ,- ( argumenter med modellskifte) . Håper dette var til noe hjelp. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Det var det jo for så vidt. Men åssen er den videofunksjonen? Jeg synes at den virker veldig fristende. Ellers så er jo også nikon coolpix 4300 veldig billig nå. Er det kanskje et bedre alternativ? Iacob Endret 28. mars 2004 av iacob Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Joda, videofunksjonen fungere jo den. Tar opp ca 11min i VGA mode på 256 brikken. Men dette er etter min mening kun leketøy. Særlig dersom det er mye bevegelse i bilde får bla. fokusen problem. Ja, se gjerne på coolpix 4300. Jeg har ikke prøvd dette kameraet, men Nikon gir vanligvis valuta for pengene. Dersom videofunksjonen er viktig for deg, er jeg usikker på om du kan fylle minnerkortet på samme måte som på Sonykameraet. De tar begge opp med 15 bilder/sek. Endret 28. mars 2004 av Roncon Lenke til kommentar
runelars Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 nikon 4300 er en utgående modell som snart blir erstattet og det irriterer meg grenseløst at ingen setter ned prisene på utgående nikonprodukter slik de gjør i utlandet, for $225 er det jo fort lønnsomt å bestille fra usa f.eks. er vel 1 års w.w. garanti på nikon? isåfall er en jo sikret mot feil en stund. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Kjøpte sonykameraet. Men det er noe jeg ikke skjønner. Zoomen. Når jeg zoomer stopper den på 3X. Den fortsetter ikke med de resterende 4X med digital zoom. Jeg har satt på smart zoom. Er det en feil eller er det bare jeg som ikke skjønner et eller annet? Iacob Lenke til kommentar
Norseman1968 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Du må skru ned bildekvaliteten. Du kan ikke bruke smart zoom ved full oppløsning. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Jepps, skjønte det etter hvert. Men takk for svar. Litt upraktisk at man ikke kan ha en glidende overgang. Mvh Iacob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå