Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvem kan egentlig klandres med feil på ADSL linja?

Anbefalte innlegg

Heisann !!!

Har fundert på endel ting. Har ADSL fra tele2, og har stort sett vært veldig fornøyd med linjene deres. Det som ikke var bra, var den lange tiden de brukte på å endelig få koblet oss opp på nett. (Skyldes telenor?)

Uansett: Her om dagen oppgraderte jeg hastigheten fra 704/128 til 1024/256 pga behov for raskere uthastighet. Fikk brev i posten med dato for omkobling. Det som da skjer, er at koblingene ble gjort Fredag 26 Mars. Linja hjemme datt ut, og jeg regnet med at dette skyldes omkoblingen. Da jeg kom hjem på Lørdags Formiddag oppdaget jeg at internettet fortsatt ikke fungerte.

Nå er jo saken slik at Tele2 leier nettet av Telenor. Det er telenor som gjør koblingene i sentralene deres. Tele2 har ingen myndighet til å få gjort noe som helst egentlig. Er det egentlig Telenor sin skyld at jeg nå er HELT fri for internett fram til minimum tirsdag p.g.a omkoblingen ???

Tele2 prøvde å få kontakt med modemet mitt uten å lykkes. Dette var på Lørdagen, og jeg fikk beskjed om at ingenting kunne gjøres før Tirsdag.

Hvis telenor har lyst til å sabotere kan de jo egentlig gjøre masse faenskap med kundene til de andre ISP'er som leier deres nett eller ?

Uansett, smålig at man skal bli fri for nett p.g.a kompentanseløse personer som jobber med koblinger :(

-z00l-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

telenor og bravida er vel mest best å skylde på ved opprettelse av adsl. ISP har også en del skyld her men det er avhengig av byråkratiet internt.

Men endring i abonnementet er vel mest ISP sin feil. Regner med at dem kan styre hastigheten fra en kontorpult og ikke må løpe til en sentral hver gang.

Lenke til kommentar

Alt jeg vet, er at jeg nå får minimum 4 dager uten internett. Latterlig at det ikke går an å teste at jobben blir gjort riktig. Typisk er det at dette må skje på en fredag. Hele helga ble med andre ord veldig spolert :(

z00l

Lenke til kommentar

Vell det kan enten skyldes dårlig kobber par, dslam porten som ikke klarer å sende sterk nok signal eller modemet ditt som er defekt (aka ikke takle hastigheten som den burde). Ev så kan det være pga configen mot dslam porten har falt ut etter "forsøkt" oppgradering.

PS! Bravida har ingen ting med dette å gjøre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...