HowardMMB Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Hei, Har ny, ikke-moddet Xbox. Bildet er jo meget bra på spill, og bra også på de fleste scener ved avspilling av DVD film. Men på noen scener blr det litt stirpete, og bildeforstyrrelser langs rette kanter etc. Spesiellt merkbart p f.eks. slagscener i Ringenes Herre, men også på filmer generellt. Er dette bare slik på DVD-Xbox, eller er det noe å gjøre med det ? (hmm... f.eks. kjøpe egen DVD spiller, men det var jo ikke meningen) howard Lenke til kommentar
Döden Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Har aldri hatt problemer med mine slagscener o.l. på xbox dvd'n min. (Den er riktignok moddet nå men, før når den ikke var det var ikke problemer. Det er nok din xbox det er noe galt med hvis det er slik på veldig mange dvd'er ? Eller så er alle dvd'en ødelagt ?!! Lenke til kommentar
egu Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Tidligere (jeg vet ikke hvordan det er nå) slet pc-dvd'er med hakking og "striper" ved avspilling av "store" scener.. Siden XBox'en er en pc, kan det være det som er problemet.. Gjelder det bare slagsscenene i LOTR, eller gjelder det andre filmer? Selv har jeg ikke merket noe til dette, noe som gir meg en følse av en feil i din XBox.. Garantisak, kanskje? Lenke til kommentar
HowardMMB Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Hei, dette dreier seg om lånefilmer, så det KAN selvsagt være problemer på de. Jeg har liksom ikke bitt meg merke til at dette forekommer i alle filmer. Pussig nok merket jeg det tydelig i dag i en film med liknende scener som Ringenes Herre. Det er Julius Caesar med bl. a. Richard Harris. (2002) Eksempler: Begynnelse scene 7: Kamera sveiper over tre-pallisader, bildet er utrolig urolig her, "strekete" og "utsvømmende" Begynnelsen scene 8: Kamera sveiper over oppstillte soldater, allt blir nesten som en grøt av hjelmer og spyd og skjold. Har et glimrende Sony 100Hz TV, har også prøvd ulike scart-innganger. Tenkte jeg skal gå til andre med denne DVD'n for å teste på andre spillere. Men jeg trodde jo at Xboxen hadde en rimelig god DVD-spiller, så det kan jo tenkes at min har en feil. mvh, Howard Lenke til kommentar
Nutcracker Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Annbefaler at du kjøper deg en RGB kabel (advance scart cable). Kvaliteten på bildet økes merkbart.(både i spill og film) Fikset de små problemene jeg hadde ved avspilling av dvd-er. Hvis du allerede har RGB kabel, så vet jeg desverre ikke hva hva problemet kan være. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 høres ut som det skjer når den panorerer, spør på www.avforum.no du. Lenke til kommentar
egu Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Det absolutt beste hadde vært å få testa filmene du har problemer med på en annen XBox.. Kjenner du ingen som har XBox, ta den med til en elektroforhanlder og spør der.. Selv har jeg "standard" XBox og kabler (rgb), og den STORE scenen i LOTR - Two Towers gikk smertefritt på min gamle Grundig TV.. Lenke til kommentar
HowardMMB Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Hei, takk for alle tips. Ingen hjemme så jeg fikk ikke testet denne filmen. Der jeg lånte den hadde de ingen DVD spiller inne i dag. Men fyren i video-shappa sa at mange kunder klaget på Playstation2/Xbox ved DVD avspilling, men mest på Playstation2. Tenker å ta med en film med problemet på til Bonus, og få testet der når jeg eventuellt kjøper ny kabel som ble nevnt. (bruker den som fulgte med X-boxen) mvh, howard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå