AndVorD Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg har en ny stor disk jeg vil bytte ut med en gammel. På den gamle har jeg en del filer og sånt som jeg egentlig ikke har mulighet til å brenne. Jeg har for øvrig allerede to disker installert. Kan jeg gjøre det slik, og hold tunga rett i munnen nå: - Jeg skal bytte bytte ut masterdisken. Jeg tenkte at ved å ta ut slavedisken, sette inn den nye som foreløpig slave, partisjonere denne, flytte filene fra den gamle masteren over til den nye og deretter ta ut begge disse. - Deretter gjør jeg den nye disken om til master, setter inn den andre gamle tilbake som slave og installerer XP på nytt. 1. Høres dette ut som en idiotisk løsning? 2. Risikerer jeg å miste mange data ved å gjøre det på denne måten? 3. Kan dette gjøres på en annen måte? 4. Andre ting jeg bør vite/ta forbehold om? TUSEN TAKK FOR ALLE SVAR! Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 du kan prøve med symantek "drive image" her kan du kopiere hele disken over på den nye, tror du skal kunne boote fra den da, det er jo bare å teste før du sletter den gamle Lenke til kommentar
AndVorD Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Kanskje jeg kan prøve det, men den største bekymringen min er å miste data jeg ikke har fått brent. Hvor stor er faren for å miste data, tror dere? Takk! Endret 28. mars 2004 av AndVorD Lenke til kommentar
egu Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 kjent problem det der.. Gjør det på den måten du har skissert, det skal fungere.. For sikkerhets skyld, ta vare på den gamle master disken din, slik at du har en backup til du ser alt fungerer. Lenke til kommentar
AndVorD Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Så systemet kommer til å "godkjenne" at diskene byttes om på denne måten? Jeg beklager masinga, men vil bare være sikker på at jeg ikke driter på draget... Lover dette er siste spørsmål Takk Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 du kan ikke "kopiere" oppstart disken du må bruke et prog som tar et bilde av disken "DRIVE IMAGE" Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Hei! Jeg har gjort dette flere ganger ved hjelp av Drive Image. Denne har en oppgradere harddisk funksjon, og du slipper da å installere Xp på nytt også. Dersom dette ikke er noe du har tenkt å gjøre uansett. Ihvertfall mister du ikke noe data, da innholdet vil ligge på den gamle disken helt til du sletter det manuellt. Ellers ser jeg egentlig ikke noe problem med å gjøre det slik som du har skrevet i den første posten din heller. Det er bare litt mer tungvint, men du skal ikke miste data på dette heller. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå