Gå til innhold

Kan jeg gjøre dette slik?

Anbefalte innlegg

Jeg har en ny stor disk jeg vil bytte ut med en gammel. På den gamle har jeg en del filer og sånt som jeg egentlig ikke har mulighet til å brenne. Jeg har for øvrig allerede to disker installert. Kan jeg gjøre det slik, og hold tunga rett i munnen nå:

- Jeg skal bytte bytte ut masterdisken. Jeg tenkte at ved å ta ut slavedisken, sette inn den nye som foreløpig slave, partisjonere denne, flytte filene fra den gamle masteren over til den nye og deretter ta ut begge disse.

- Deretter gjør jeg den nye disken om til master, setter inn den andre gamle tilbake som slave og installerer XP på nytt.

1. Høres dette ut som en idiotisk løsning?

2. Risikerer jeg å miste mange data ved å gjøre det på denne måten?

3. Kan dette gjøres på en annen måte?

4. Andre ting jeg bør vite/ta forbehold om?

TUSEN TAKK FOR ALLE SVAR! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjent problem det der.. :)

Gjør det på den måten du har skissert, det skal fungere.. For sikkerhets skyld, ta vare på den gamle master disken din, slik at du har en backup til du ser alt fungerer.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har gjort dette flere ganger ved hjelp av Drive Image. Denne har en oppgradere harddisk funksjon, og du slipper da å installere Xp på nytt også. Dersom dette ikke er noe du har tenkt å gjøre uansett.

Ihvertfall mister du ikke noe data, da innholdet vil ligge på den gamle disken helt til du sletter det manuellt.

Ellers ser jeg egentlig ikke noe problem med å gjøre det slik som du har skrevet i den første posten din heller. Det er bare litt mer tungvint, men du skal ikke miste data på dette heller.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...