swanky Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg er på jakt etter et kamera som fungerer godt i mørke omgivelser, dvs. om natten. Vi snakker ikke om "midt-inni-skogen"-mørkt, men mer "by"-mørkt. Det er utgangspunktet. Et par andre kriterier er: - forståelig for en nybegynner, men med potensiale for mer avanserte innstillinger - god ergonomi - jeg har sett litt på disse "kredittkortkameraene", og de passer ikke mine hender i det hele tatt - jeg trenger noe å holde i! - relativt raskt kamera - trenger ikke være lynraskt, men jeg er ikke interessert i digitalkameraets svar på en Celeron. - minst 3x optisk zoom - pris: et sted mellom 3000 og 5000 Det jeg ikke bryr meg så mye om: - makroegenskaper - jeg kommer ikke til å fotografere biller på 2 cm avstand - størrelse - litt røde øyne her og der - evnen til å ta bilder av hurtige bevegelser som sport, løpende villsvin, etc. - antall megapixels Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke får det "beste" kameraet på mitt budsjett, men det er heller ikke det jeg er på jakt etter. Mitt ego erkjenner uten problemer at den begrensende faktoren i dette tilfellet er tullingen bak kameraet, ikke kameraet i seg selv. Jeg er heller ikke på jakt etter et "fra krybben til graven"-kamera. Dersom det viser seg at jeg savner enkeltfunksjoner, så kan jeg heller oppgradere. Men jeg ønsker muligheten til å stille ISO etc. Det kan kanskje være til hjelp å vite at jeg akkurat nå ser på kamera som Powershot G3 (brukt) og Olympus C-4040. Det sier kanskje noe om hva jeg er på jakt etter, sånn rent størrelse- og ytelsesmessig. Først og fremst vil det være mest interessant å kunne legge ut bilder på nettet, men med muligheter utover dette (papirkopier). På forhånd takk for all hjelp som jeg kan få! swanky Lenke til kommentar
Helena3011 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 hei! hva med kodak DX6340?? Den er ju under din prisklasse, men.............. jeg ville å ha et i din prisklasse men endte opp med denne og jeg må si at "so far" er jeg kjempefornøyd.......... jeg fikk den for 1495 på elkjøp...den finns fra 2100 nå på nettet. den har en del manuelle instillinger og veldig lett meny, men nå er jeg ikke proff på digitalkamera, men verdt å prøve... syns jeg fikk mye for pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå