Gå til innhold

2100@1500

bluet

Anbefalte innlegg

Jeg hadde akkurat lært meg å overklokke (ikke nok :no: ), så jeg starta pcen, gikk inn i BIOSen og (dumsom jeg var) satte jeg FSBen opp fra 133 til 175 eller noe :no:

Save to CMOS...
Restart.............. Ingenting skjedde :scared:
Kortslutt CMOS....
Starter opp :thumbs:
Alt vel hittil....
Kontrollpanel > System > "Athlon(tm) XP 1500+" :angry:
Setter FSB tilbake på 133...
Starter ikke :no:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde akkurat lært meg å overklokke (ikke nok :no: ), så jeg starta pcen, gikk inn i BIOSen og (dumsom jeg var) satte jeg FSBen opp fra 133 til 175 eller noe :no:

Save to CMOS...

Restart.............. Ingenting skjedde :scared:

Kortslutt CMOS....

Starter opp :thumbs:

Alt vel hittil....

Kontrollpanel > System > "Athlon XP 1500+" :angry:

Setter FSB tilbake på 133...

Starter ikke :no:

Står volten rett da? vis den får under original volt, vil den ikke starte på standard hastighet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvilken prossesor har du.. Det er egentli bare å gå inn i bios og derfra velge hvlkn CPU type du har..

hm... type? i bios? aldri sett... :angry:

Ja.. I min bios så kan jeg gå inn på "Soft CPU III" eller no', og derifra velge en prossesor type fra 1500+ --> 2800+.. Når jeg gjør det så stiller den seg inn automatisk..

ps. Jeg har en 2200+ som er ulåst.. har klart å klokke denne til 3200+ men får den ikke høyere..

Lenke til kommentar
Hvilken prossesor har du.. Det er egentli bare å gå inn i bios og derfra velge hvlkn CPU type du har..

hm... type? i bios? aldri sett... :angry:

Ja.. I min bios så kan jeg gå inn på "Soft CPU III" eller no', og derifra velge en prossesor type fra 1500+ --> 2800+.. Når jeg gjør det så stiller den seg inn automatisk..

ps. Jeg har en 2200+ som er ulåst.. har klart å klokke denne til 3200+ men får den ikke høyere..

Hva slags BIOS chip har du?

Edit: Eller "BIOS versjon" om du vil.

Endret av Marti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...