Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan sette opp trådløst aksess punkt?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

I går kjøpte jeg et trådløst aksess punkt fra Belkin. Det fulgte ikke med noen cd eller manual og jeg har ikke så mye peiling på nettverk. :blush:

Jeg har også et Topcom Skyr@cer PCI 144 nettverks kort.

 

Jeg får kontakt med aksess punktet men kommer ikke meg på internett.

 

Skal jeg putte ledningen fra routeren eller modemet inn i aksess punktet?

Har og så en IP adresse som begynner på 169 på det trådløse kortet.

 

Så hvordan skal jeg sette opp dette sånn kort forklart?

 

Takker for svar :)

 

edit: fant noen drivere her tror jeg...hvilken av de skal jeg eventuelt laste ned? :hmm:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skal jeg putte ledningen fra routeren eller modemet inn i aksess punktet?

Selvsagt :yes:

Får kontakt med aksess punktet men ikke routeren eller internett..

Lenke til kommentar

Håper det er en trådløs router du har kjøpt og ikke et vanlig aksesspungt. Det er mange ISP er som krever router hvis du skal få delt linjen mellom flere masikiner. Ta en telefon til din ISP og sjekk ut om det vil funke med et aksesspungt eller om du må ha en router.

169.. ip tyder ofte på at nettverkskortet ditt ikke er skikkelig installert, eller at det ikke får kontakt med nettverk. Prøv å fjerne det og installer det på nytt. Det ligger sikkert en eller annen manual på hjemmesidene til belkin. Se om du kan finne en der. Ofte mye forskjell mellom de forskjellige merkene om hvordan man får dem satt opp. Ledningen fra routeren/modemet skal i den porten det står WAN på hvis du har den. Hvis ikke må du finne ut hva som er uplink porten. Alle bredbåndsroutere jeg har sett har en wan port bak, så hvis du ikke finner den kan det være en ide og høre der du kjøpte den om enheten er ment for denne typen bruk.

Det er endel knot og få opp et sånnt system, men det er verdt det når man får det til å virke skikkelig. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg har Online ADSL fra Telenor og en 4 port's SMC router så det skal vel gå greit...har tatt ut og inn nettverks kortet og innstalert driveren på nytt.

 

Skal lese readme'n når jeg har fått lastet et eller annet program som kan åpne pdf. filer.

 

Takk for hjelpen så langt! :)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Det er endel knot og få opp et sånnt system, men det er verdt det når man får det til å virke skikkelig. Lykke til :)

Du vil aldri få et trådløst nettverk til å bli 100% stabilt. Derfor jeg holder meg lengst mulig unna trådløst :roll:

Det er vel ikke helt stabilt nei, men jeg "kjøpte" dette på Elkjøpt i går og er ikke sikkert jeg blir fornøyd. ;)

Lenke til kommentar
Det er endel knot og få opp et sånnt system, men det er verdt det når man får det til å virke skikkelig. Lykke til :)

Du vil aldri få et trådløst nettverk til å bli 100% stabilt. Derfor jeg holder meg lengst mulig unna trådløst :roll:

Dette er TULL! Et trådløst nett kan du få like stabilt som et kabel basert nett om du velger riktig utstyr og konfigurerer det riktig!

Lenke til kommentar

Seff kan man få det stabilt, men det vil alltids være større feilmarginer og signaltap enn på kabel.

Jeg har selv laptop, og har trådløst på skolen, og hos de fleste vennene mine. Opplever at nettet faller ut om man sitter 4-5timer+. Men hvis jeg ikke rører data'n, funker nettet fint. Dette problemet er det ikke bare jeg som har på disse nettene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...