Åsmund Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 begge har inernett, men jeg får ikke kontakt mellom de, på lan og heller ikke internett. prøver å pingen og bruke lan guard uten resultat. har tiscali isp og denne switchen Det funker ikke å ha modemet i uplink og pc1 på port 1 og pc2 på port 2. må ha ett mellomrom mellom uplink og neeste pc. den ene pc-en funker merkelig nok med en krysskabel. Lenke til kommentar
egu Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Har du brannmur på maskinene? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) ja har det.. slo det av og nå funka det. men jeg må jo ha på mur. så jeg prøvde på den ene pc-en å åpne for den andre pc`s ip og port nr 1, men det funka ikke. bruker xp brannmur. Det stod jeg kunne velge port fra 1- ett elelr annet, når jeg prøvde uten port. edit: Jeg må vel opne for den porten som "lan protokollen" elns bruker da eller? Endret 28. mars 2004 av Åsmund Lenke til kommentar
egu Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Hmm.. jeg har ikkr brukt ICF så mye, men etter litt søk "her og der", fant jeg følgende side. Den sier noe om port 445, om det er den du må åpne, vet jeg ikke, men det er jo vært et forsøk.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 ja har det.. slo det av og nå funka det. men jeg må jo ha på mur. Prøv og bruke NetBeui-protokollen, den er 100% sikker og hindres ikke av brannvegger og er ikke routbar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå