Gå til innhold

Forslag til å rydde i kabelrot...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm det var en guide eller no slikt av en fyr som hadde gjemt alle kablene bak hk og rundt rammene i kabinettet, slik som den fyren før meg har postet.

Du kan også bruke "strømper" om du ikke vil ta kabinettet fra hverandre

Disse var de jeg fant akkurat nå, men det finnes jo mange andre typer

Du kan sette på noen slike også.

Om du går inn på microplex og roter deg litt rundt omkring på siden så finner du sikkert det du leter etter

Jeg kan se om jeg finner den guiden på kabler bak hk :p

Lenke til kommentar

Vel det største kabelrotet i et miditower lar seg ikke hjemme bak Hk.

Beste tips der er :

Til front Conecctors, tape de i bunn av kabinettet fra front

Fra strømforsyning til Hd, /Cd/DVD :la de gå bak Ide kabler, fra hk side, slik at de kommer bak IDE kablene.

Fra strømforsyning , hk til hovedkort: la de gå bak rundt CPU kjøler, gjerne en tape for å holde de på plass, normalt sett vil de da følge rett over bak i/o

Ide kabler til HD/CD DVD, dette er faktisk det som irritere meg mest når jeg bygger, til Hd, legger jeg jeg på midt connector, rest skjuler jeg over HD, klart for HD 2

Til CD/DVD, er normalt sett øverst i kabinettet, (langt strekk), bruker lengste connector, skjuler resten i en tom brønn. Klart for CD/DV nr 2.

Så til den forbarska Floppy. (unødvendig etter min mening) men kan være kjekk å ha. legger jeg til sist slik at jeg kan plassere den rikitig

Når det gjelder HK, så irriterer deg meg at IDE 1 , som skal gå til HD ligger slik at den vil krysse IDE 2 , som oftest går til CD/DVD

dette har med plassering av Ide connectorer, IDE 1 brukes til HD, som oftest ligger nederst i kabinett, IDE 2 brukes oftest til CD/DVD som ligger øverst i kabinettet, i tillegg må kabelen snus, noe som også burde vøre unødvendig og skaper my rot. vel du unngår de med å bruke rund kabler.

resten av rotet er fra strømforsyninga, de stripser du bare fast i en "rotat pen" bunke overst i kabinettet.

PS, kabel rot hindrer faktisk luftstrøm, slik at dt faktisk er vel verdt å bruke tid på å få det så ryddig som mulig i kabinettet.

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...