Bever'n Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg og en kompis har hver vår elitegroup bærbar, vi kunne tenke oss å sette opp et trådløst ad-hoc nettverk siden vi ikke har noen AP.. noen som veit hvordan å gjøre dette? i Windows står det at nettverkskabelen er koblet fra.. Hvorfor? det er jo ingen kabel som skal kobles i et trådløst nettverkskort!!!! hvordan sette opp nettverket i windows? kortene er realtek mini pci kort, b standarden.. Lenke til kommentar
Ebola2782 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Det beste er vel å bruke programvaren som fulgte med kortet.. Har selv et d-link DWL-G650.. der står det i bruksanviningen hvordan man setter opp ad-hoc Lenke til kommentar
jocke Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 ad-hoc bør (og må?) settes opp med kortleverandørens software. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Du skal nok finne d på properties for wlan tilkoblingen din Jeg bruker wlan routeren min som access point i switchen (8 porter) min, som går videre til ngt routeren min Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Wuu, du kan prøve med å sette opp dhcp på den ene av de, kanskje d funker... Lenke til kommentar
jocke Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 .....eller bare bruke statisk ip-adresse - noe som i dette tilfellet blir det enkleste og beste. Lenke til kommentar
reybr Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Enig med jallakim. Bruk leverandørens software til å velge ad-hoc og velg kanal. Kan kanskje lønne seg å sette en fast ip til nettverkskorta også, istedet for 169 IPen Windows gir ut Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Må man ikke ha et wlan access point eller en router da? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Må man ikke ha et wlan access point eller en router da? Neida. Da ville det jo ikke være et ad-hoc nettverk... Lenke til kommentar
Bever'n Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Wuu, du kan prøve med å sette opp dhcp på den ene av de, kanskje d funker... Kanskje dumt spm men hva er dhcp egentlig? er helt blank når det gjelder trådløst nettverk.. hvorfor står det på tilkoblingen at nettverkskabelen er koblet fra da?? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Kanskje dumt spm men hva er dhcp egentlig? er helt blank når det gjelder trådløst nettverk.. DHCP står for Dynamic Host Configuration Protocol og er en protokoll som benyttes for å levere ut IP-adresser automatisk. Det har ingen direkte tilknytning til trådløst nettverk. En DHCP-server er en server som gir ut IP-adresser til PC-er som ber om en IP-adresse. Det finnes selvsagt evig mange innstillinger på en DHCP-server, som IP-range (hvilke ip-adresser som kan gis ut), sperring på diverse mac-adresser, og så videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå