Gå til innhold

Jeg hater homofile

Anbefalte innlegg

Alle har rett til å mene hva de vil, Luftbor. Det er også noe som heter ytringsfrihet. Men det finnes faktisk grenser.

Grensen går ved vold. Den grensen er ikke flytende, men står bom fast. Man kan hevde det ekstreme så lenge man ikke oppfordrer til vold (dvs trusler osv) og fysisk vold (ala Schanke osv)

Når du faktisk støter andre personer så har du i grunn tråkket over streken.

De har like stor rett til å støte meg som jeg støter dem. Om de ville det.

Uansett så synes jeg synd på deg som går rundt å hater alle. Kan tenke meg at du elsker deg selv tilsvarende mye.

Takk for din omtanke men den trengs ikke.

Selvsagt elsker jeg meg selv, i overført betydning selvsagt.

Edit: Hater kun de som fortjener å bli hatet.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å sammenligne drapsmannen VIggo og en homofil er jo helt bak mål. En drapsmann har skadet en annen person - hva har en homofil gjort mot deg?

Hvor mange barn blir faktisk adoptert bort eller bor på barnehjem i Norge? Herregud.. Det finnes en verden utenfor dette landets grenser.

Kan du VÆRE SÅ SNILL å slutte å spre om deg med et ord du ikke vet hva betyr? Det er så ytterst patetisk å se deg bruke ordet "Hate" om alt.

FOrresten så kan du jo se for deg denne problemstillingen:

Du blir forelsket i en jente. Dere blir sammen og alt er flott. Etter tre måneder nevner hun tilfeldig at hun er troende og medlem av statskirken. Hater du henne plutselig da? I såfall er det passe skrudd. Men det er jo alt det du har skrevet her uansett.

Du er klar over at majoriteten av mennesker er troende? Kanskje er det mindre og mindre vanlig i vår generasjon, men se på f.eks generasjoner før oss. Eller i andre land. Du hater stort sett hele verden. Du må ha et svært trist liv.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Å sammenligne drapsmannen VIggo og en homofil er jo helt bak mål. En drapsmann har skadet en annen person - hva har en homofil gjort mot deg?

Poenget, som gikk deg hus forbi, var at man trenger ikke å kjenne (som i et nært vennskap etc) for å ha en mening. Intet annet. At du legger mer i den setningen enn det...tja.

Hvor mange barn blir faktisk adoptert bort eller bor på barne hjem i Norge? Herregud.. Det finnes en verden utenfor dette landets grenser.

Og de aller fleste av disse landene vil ikke at homofile skal kunne adoptere.

Kan du VÆRE SÅ SNILL å slutte å spre om deg med et ord du ikke vet hva betyr? Det er så ytterst patetisk å se deg bruke ordet "Hate" om alt.

Jeg antar da at du har sannheten om hva som ligger i ordet hate.

Til opplsyning:

hate hate [-a] v1 (norr hata) bære hat til h- en av hele sitt hjerte / de h-t hverandre / avsky h- å vaske opp  

FOrresten så kan du jo se for deg denne problemstillingen:

Du blir forelsket i en jente. Dere blir sammen og alt er flott. Etter tre måneder nevner hun tilfeldig at hun er troende og medlem av statskirken. Hater du henne plutselig da? I såfall er det passe skrudd. Men det er jo alt det du har skrevet her uansett.

Jeg hadde forlatt henne ja. Man er da konsekvent i sin handling. Men du prater jo inkoherent her. For skulle hun være troende så kommer det ikke frem 3 måneder seinere. Noen klarer å se sosiale settinger.

Du er klar over at majoriteten av mennesker er troende? Kanskje er det mindre og mindre vanlig i vår generasjon, men se på f.eks generasjonen før oss. Eller i alle land. Du hater stort sett hele verden. Du må ha et svært trist liv.

Og så?

Lenke til kommentar

Jeg kan også stedfeste hva en ordbok sier om å hate eller elske, men det vil ikke si at du nødvendigvis forstår hvordan denne følelsen er. Følelser er abstrakt og kan gjerne beskrives til en hvis grense, men aldri helt forklares med ord.

Det finnes forskjellige grader av tro og religion. Du trenger ikke gå i kirken hver søndag og be til gud hver kveld for å klassifisere deg selv som kristen.

Poenget ditt gikk meg ikke hus forbi. Det var et dårlig eksempel, rett og slett

Lenke til kommentar
Jeg kan også stedfeste hva en ordbok sier om å hate eller elske, men det vil ikke si at du nødvendigvis forstår hvordan denne følelsen er. Følelser er abstrakt og kan gjerne beskrives til en hvis grense, men aldri helt forklares med ord.

Jasså. Er følelser virkelig abstrakt. Du verden. Men hvordan i all verden kan du da snakke om mine følelser om ordet "hate"?

Prøv i det minste å være konsekvent.

Det finnes forskjellige grader av tro og religion. Du trenger ikke gå i kirken hver søndag og be til gud hver kveld for å klassifisere deg selv som kristen.

Og jeg forakter/hater de like mye. Enten er man religiøs eller så er man det ikke.

Poenget ditt gikk meg ikke hus forbi. Det var et dårlig eksempel, rett og slett

Isåfall var din kommentar noe malplassert.

Kunne gjerne sagt Pol Pot, Hitler, Stalin, Dahmer etc om du ønsket det.

Lenke til kommentar

Jeg ser at du har stor glede av å leve livet ditt på en konsekvent måte, men prøv nå i det minste å se forbi dine egne skylapper. Det jeg sier er at det finnes en noe lunde felles forståelse for ordet hate, og du deler tydeligvis ikke den med oss andre. Hvis alle skulle gå rundt og ha forskjellige meninger bak ord og språk så ville verden fungert veldig fint. :roll:

Jeg gidder ikke engang å spørre hvorfor du "hater" religiøse folk. Tror det er på tide at du skjønner at andre kan ha andre meninger og syn på ting enn deg. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men hvis du ikke snart slutter å ha så snevert syn på alt, så vil du få et kjipt liv. Bare et vennlig tips.

Hvorfor postet du denne posten i heletatt? Har du ingen andre måter å få utløp for ditt enorme hat og forakt for alt annet enn deg selv?

Lenke til kommentar
Jeg ser at du har stor glede av å leve livet ditt på en konsekvent måte, men prøv nå i det minste å se forbi dine egne skylapper. Det jeg sier er at det finnes en noe lunde felles forståelse for ordet hate, og du deler tydeligvis ikke den med oss andre. Hvis alle skulle gå rundt og ha forskjellige meninger bak ord og språk så ville verden fungert veldig fint. :roll:

Du hevder at din definisjon av ordet "hate" er den riktige, og min er gal. Gratulerer.

Jeg gidder ikke engang å spørre hvorfor du "hater" religiøse folk. Tror det er på tide at du skjønner at andre kan ha andre meninger og syn på ting enn deg. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men hvis du ikke snart slutter å ha så snevert syn på alt, så vil du få et kjipt liv. Bare et vennlig tips.

Aaaaaaaaah. "jeg er eldre enn deg eller iallefall mer moden enn deg"-argumentasjon.

Ingenting kan slå slikt. Fryd for øyet.

Hvorfor postet du denne posten i heletatt? Har du ingen andre måter å få utløp for ditt enorme hat og forakt for alt annet enn deg selv?

Retorisk:

Hvorfor svarte du?

Lenke til kommentar

Alt jeg skriver er ikke ment som argumentasjon. Dessuten har jeg ikke noe formening om du er eldre enn meg eller ikke. Hvis du er yngre enn meg så skal jeg forresten trekke tilbake alt jeg har sagt og bare la de dumme utsagnene dine skli forbi.

Hvor moden jeg er vet jeg ikke, men du virker i hvert fall ikke moden. Lev litt lenger så kan du heller få lov til å hate noen hvis du er snill.

Lenke til kommentar
Alt jeg skriver er ikke ment som argumentasjon. Dessuten har jeg ikke noe formening om du er eldre enn meg eller ikke. Hvis du er yngre enn meg så skal jeg forresten trekke tilbake alt jeg har sagt og bare la de dumme utsagnene dine skli forbi.

Så hvorfor da dra det opp når du ikke mener det?

Fordi du nå har skjønt at det er tullete?

Hvor moden jeg er vet jeg ikke, men du virker i hvert fall ikke moden. Lev litt lenger så kan du heller få lov til å hate noen hvis du er snill.

Du bestemmer ei om jeg skal kunne hate, like lite som jeg bestemmer når du skal få lov til noe annet. Da er iallefall dette klargjort.

NB! Jeg hater fremdeles de homofile.

Lenke til kommentar

Denne tråden kan håndteres på fire ulike måter:

- Gi faan i den fordi man betrakter den som trolling

- Nøste opp under trollingen ved å poste latterlige innlegg om hvor dum luftbor er, hvilket er like unødvendig og tankeløst som trådstarter sitt første innlegg.

- Argumentere saklig på Luftbors påstander.

- Vurdere påstandene til Luftbor som for voldsomme å rapportere til en mod.

Jeg vurdere dette som trolling. Luftbor kan mene hva han vil, men det har ingen hensikt å dele sitt, i mine øyne, malplasserte syn med oss andre. Jeg syntes også dere andre skal droppe denne tråden viderer.

mvh

Fredrik

Edit: leif

Endret av fthomassen
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at jeg ikke mener det. Jeg kan mene så mye jeg vil, men det trenger ikke å være argumentasjon.

At du hater homofile, ser du på det som argumentasjon? Ikke? Hvorfor sier du det da? Er du inkonsekvent?

Nah. Jeg mener du ikke bør få bestemme noe som helst. Synd for deg. Edda blædda! Jeg hater deg og derfor bør ikke du få lov til å gjøre noe som jeg ikke har tillatt.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Denne tråden kan håndteres på tre ulike måter:

.........

Det får så være.

Dog dette er ikke trolling. Hvordan kan det være når jeg virkelig hater homofile?

Det er desverre ikke mulig å dokumentere noe slikt, men det får så være. Det er masse på dette forum som ikke er dokumenterbart.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...