Putekos Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Hehe, opplevde litt av den samme greia på jobb i går. Satt i kassen med oppbrettede ermer. Så utbryter en mann som har kjøpt greier for 7000 kr: "Næmmen, seeee på de perlene'a! Er de ekte eller?". Tydeligvis legger han ikke merke til at det er kø fra kassen min og helt opp til midten av butikken. Så rødmer jeg, og svarer høflig at de ikke er ekte og smiler. Så sier han: "Kan jeg få kjenne på dem? Hvis de er så fine, og ikke ekte kan jeg jo bare kjøpe de til kona mi, for da kan jeg bruke mer penger her i butikken deres." Så lot jeg han kjenne på dem, så gliste han og sa: "Kan jeg få en?". Så ENDELIG ble han borte, etter at jeg ga han den. Tror han var litt ensom. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Det var en gang det kom en fyr i rullestol, han hadde på seg en minimal shorts, og det var sommer.. Siden han ikke kunne kjøre rundt mens han holdt i en handlekurv, puttet han varene opp i fanget isteden.. Når han så kom fram til kassene, måtte den stakkars jenta plukke opp varene fra fanget hans.. Og jeg har hørt rykter om at "Junior" var på luftetur også Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Vårt eget land kommer før alle andre. Håper du er klar over at norge er det landet i verden som gir desidert mest hjelp til u-land. Å Hvorfor i ****** klarer de seg aldri? Det har bestandig vært krig, fattigdom osv. i mange av de landene. Det er faktisk ikke så mye vi kan gjøre. Å hva med KFOR soldatene vi har plassert rundt om kring? De kommer med medisiner og rent vann, og de blir møtt med steinkast og annet! Hva er det for noe?! Utaknemlige folk! Vi fant olje på 70-tallet, før det var vi et fattig land. Jeg synes vi skal gi oss selv litt mer luksus før vi hjelper alle andre! Å hav får vi igjenn for dette? Ikke en dritt! Men nå er det jo heller ikke sånn at man skal ha noe tilbake hele tiden da heller! Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Det kom visst 2 av samme! Endret 28. mars 2004 av Rasch Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Sant det Rasch, det ER utrolig hva man kan se en lørdagskveld. (Jeg er forøvrig helt enig med deg, skal bare tulle med at hele tråden er off-topic) Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Hehe ja den gikk litt off.topic! Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Det har bestandig vært krig, fattigdom osv. i mange av de landene. Det er faktisk ikke så mye vi kan gjøre. Å hva med KFOR soldatene vi har plassert rundt om kring? De kommer med medisiner og rent vann, og de blir møtt med steinkast og annet! Hva er det for noe?! Utaknemlige folk! milde himmel. dokumenter det du sier, eller hold kjeft. jeg har aldri hørt om folk som kaster stein på hjelpearbeidere. du oser jo av fordommer, generalisering,egoisme og kortenkthet. vi var griseheldige og fant olje. er det ikke riktig at vi deler på flaks/resurser, når det åpenbart er galt fordelt i utgangspunktet? eller er urettferdighet helt greit så lenge det kommer DEG til gode? Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 VI har vært fattige i flere århundrer. vi finner olje å da har vi fen meg rett til å ha det godt! Og en ting til; Følg med på nyeheten FØR du rakker ned på meg! D¤ER har du steinkastingen på KFOR soldater i libanon området! DER har du dokumenteringen din! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Norge hadde nok neppe vært der vi er i dag uten hjelp fra USA (Marshall-hjelp) etter 2. verdenskrig... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeeez, dette gidder jeg ikke mer. Hadde forventninger om en tråd der folk skrev om morsomme ting som skjer på jobben. Så må selvsagt de sinte hobbysammfunnskritikere ødelegge hele greia. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Nei, det har du rett i, men skal vi føle skyld fordi vi har klart? Ligge å betale masse millioner til land som ikke kan det? Å marshalhjelpen er for lengst tilbakebetalt! Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 VI har vært fattige i flere århundrer. vi finner olje å da har vi fen meg rett til å ha det godt! når verden er såpass utviklet som nå, der penger og handel enkelt går på tvers av landegrenser, er det "lett" å hjelpe fattige land økonomisk. da vi var fattige i "gamle dager" kunne ikke akkurat noen av de "rike landene" (som du tydeligvis referer til, fattigdom og rikdom er relativt, så ettersom norge har vært fattige i århundrer, må noen ha vært rike i det samme tidsrommet) hjelpe oss like lett som vi kan hjelpe fattige land i dag. og det er kun nå i de siste 50-100 årene dette med de svakes rettighet og sosiale systemer og statlig omsorg for fattige har kommet på dagsorden og blitt en del de fleste rike lands politikk, den gangen norge sleit var ikke det å tenke på andre så utbredt, og samfunnsystemene var heller ikke spesielt utviklede. vi har vært heldige. noen andre har vært uheldige. synes du det er rettferdig at noen lider, mens vi har overflod, på grunn av tilfeldigheter? Og en ting til; Følg med på nyeheten FØR du rakker ned på meg! D¤ER har du steinkastingen på KFOR soldater i libanon området! DER har du dokumenteringen din!så fordi du har sett noen idioter på tv som har kasta stein, skal INGEN av verdens millioner av fattige og sultende få hjelp. ja, DET er JÆVLIG konsekvent. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Er det ingen som har rapportert denne tråden ennå? KULT, da kan JEG gjøre det! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg har gjort det for en stund siden, men ingen reaksjon... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 skal vi heller vri oss tilbake på topic då? Jon@s (og andre som jobber i butikk og lignende): fortell hva mer du/dere har opplevd... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Rasch: Ta drittet ditt over til politikk FFS! Anyways..... Da eg jobbet hos nextgentel så fikk vi en del morsomme brev fra "fornøyde" kunder der de skrev mange fine gloser og kor flinke vi var osv... haha lo hver gang. En gang sendte en dame (ca 50år gammel) bilde av seg selv smilende og greier. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Jobbet tidligere på en bensinstasjon i Bergen..og kan bekrefte at det skjer mye rart. (ofte pga fulle folk). Hadde en kunde som kom inn i butikken (litt småfull, midt på natten), ba om en pose (noe han fikk) og så begynte å gå rundt i butikken og putte varer oppi posen. Da posen var nesten helt full, tok han noen varer til under armene og gikk bort til kassen. Jeg slo noen av varene inn, men da jeg begynte å ta varer ut av posen startet følgende samtale: Kunde: Ikke slå inn de varene. De har jeg betalt for! Meg: Nei, det har du ikke. Kunde: Jo, de betalte jeg for i sted. Meg: Nei, det har du ikke. Når betalte du for dem da? Kunde: For to minutter siden. Du kan bare glemme at jeg betaler for dem. Meg: For to minutter siden spurte du om å få en pose...da var den tom! Dette fikk han til å klikke helt, og han tok posen og løp mot døren (som jeg låste fra kassen før han nådde den). Så stod han der og hylte og skrek en masse ord som ganske sikkert blir sensurert på dette forumet ("Slipp meg ut din j*vla *******!!!") *10. Jeg sa han kunne få gå om han gav meg posen, noe han tilslutt gikk med på. Etter at han gav meg posen sparket han til et cola-skap x-ganger før han skrek at han skulle komme tilbake og skyte meg med haglen sin. Har aldri i hele mitt liv sett en mer sint kis. Jeg ringte purken for draptrusler er aldri noe kult å få i trynet, men som forventet kom han aldri tilbake... -End of dramatic bensinstasjonhistorie- I tillegg til dette har det skjedd en hel haug med andre ting. Kan nevne mann i kanindrakt som kom hoppende inn og kjøpte gulerøtter (tror det var utdrikningslag)...en full kis som stod og spyttet på gulvet inne, og fortsatte med det selv om jeg bad han slutte. Tilfeldigvis kom purken forbi og han fikk lov å tørke det opp med jakke-ermet.. Endret 28. mars 2004 av lodott Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 haha, utrolig hvor spydige folk blir når de drikker... også tror de at de er de smarteste i verden plutselig... Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Du er klar over hvor egoistisk denne tankegangen er? Faktum er jo faktisk at vi er de absolutt mest priviligerte menneskene på kloden. Vi er rikest, OG har best levevilkår! Klart vi bør ordne opp i eget land, men det å hjelpe andre, som ikke sitter på de ressursene vi gjør, er minst like viktig. Og jeg er nokså sikker på at det er mulig å gjøre begge deler. Uff, blir litt irritert over den tankegangen dere yter her, skikkelig urnorsk ego-fronting på sitt aller verste. gudene vet hvor mye penger vi har sendt ut av landet, til fattige land. hvordan er landene som har fått hundrevis av millioner? jo, omtrent akkuratt like jævlige. ingen vits i å hjelpe andre før det er tipp topp her hjemme. og skal vi absolutt hjelpe noen, bør alle giverlandene ta ett og ett land, slik at det faktisk blir noe ut av det. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 En annen gang kom det en dame som skulle ha 7up.. Hun kom bort til meg, etter at vi hadde låst butikken, (folk er ofte igjen i butikken 15 minutter etter at den har stengt, men utgangen er såklart ikke låst) Hun spurte om hvor hun kunne finne 7up.. Jeg sa vi var tomme for det, noe vi også var, og med ett forvandlet denne damen seg til et idiot.. -HVA!! Hvorfor ikke?!? Det er jo tilbud jo!! - Ja, men det har vært tilbud hele uka (dette var på en lørdag) og nå er det desverre tomt. - Da skal du ringe sjefen din med en gang, og bestille mer!! - Vi får mer på mandag, og uansett, hvis jeg skulle bestilt mer nå, hadde det ikke kommet før på mandag, og da gjelder ikke tilbudet lenger... - ******* drittbutikk!! Her kommer jeg og skal ha 7up når dere har det på tilbud, også er det ikke mer igjen!!! Hva er dette for en drittbutikk?! - Jeg beklager, men da burde du ha kommet litt før.. - NEI, jeg forventer at dere skal ha 7up uansett når jeg kommer!! Dette skal jeg si til alle vennene mine, og be dem om å slutte å handle her!! (Oi, vi har bare en omsetning på 260 mill i året, å neeeei!! ) - Javel, da får du bare gjøre det da Så avslutter den hyggelige damen alt med å vise meg fingern, og rive ned noen flasker med rusbrus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå