Fjelldal83 Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg lurer på hva som er den beste programvaren for å komprimere bilder. Jeg bruker nå irfanview, men jeg syns det går altfor tregt når man har mange bilder som skal komprimeres. Takk på forhånd -Christoffer- Lenke til kommentar
Jove Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Tenker du for å gjøre bildene små til web-bruk? Eller bare litt mindre? Her er noen tips ivertfall.. mvh Jan Ove Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg tenkte å gjøre dem litt mindre. Når jeg komprimerer med irfanview blir de ca 1\3 av opprinnelig størrelse. Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Paint Shop Pro's batch-funksjon kan bl.a. gjøre dette Lenke til kommentar
her Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Du har tidligere hatt spm angående bruk av ACDSee. Håper du fikk svar på ditt problem da. Bruker selv ACDSee og synes det fungerer utmerket til å rezise mange bilder. HH Lenke til kommentar
uranus Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Koster ikke programmet penger da? Lenke til kommentar
her Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 ACDSee koster ca 500,-. Siste versjon er vel 6 (hvis det ikke har kommet en enda nyere versjon). Programmet har ikke de mest avanserte bildeediteringsfunksjoner, men fungerer fint til enklere ting. Resize-funksjonen for mange bilder er god og den største styrken til programmet er katalogstruktur/albumdelen og hurtighet i visning av bilder. HH Lenke til kommentar
uranus Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Da er det vel bedre å bruke Gimp 2 da? Jeg prøvde det igår, litt rart at det er 3 vinduer åpen når man bruker Gimp men men.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå