Gå til innhold

Hva synesdere om det nye designet til komplett.no?


Hva synes du om det nye designet til komplett.no?  

219 stemmer

  1. 1. Hva synes du om det nye designet til komplett.no?

    • Bra
      44
    • Bra, men brukervennlighetern er redusert
      31
    • Ok
      37
    • Dårlig
      88
    • Har ikke sett værre
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fiks problemene med skriftstørrelsen Opera er dere snille :)

Dere burde også ta en seriøs titt på siden i andre nettlesere. Ser enda værre ut.

 

Og, skal det seriøst være så veldig mye streker rundt omkring? Likte det gamle MYE bedre.

Endret av dan1el
Lenke til kommentar
Pytagoras skrev 28/03/2004 : 03:12

 

Hadde det stått mellom den.. grønnsaken.. du henviser til og dagens design, hadde nok dagens design vært å foretrekke.

 

 

Takker :-) Poenget vi forsøkte å få frem var bare at for å til noe nyskapning, må vi forsøke på noe nytt og vi har nå forsøkt å beholde det som fungerte, samtidig som vi forbedret det som ikke var like bra.

Lenke til kommentar
dan1el skrev: 28/03/2004 : 03:19 

 

Fiks problemene med skriftstørrelsen Opera er dere snille

Dere burde også ta en seriøs titt på siden i andre nettlesere. Ser enda værre ut.

 

Skriftstørrelsen blir nok endret i løpet av kort tid, ja. Andre nettlesere har vi absolutt fokus på og fortsetter testingen...

Lenke til kommentar

Har nå lagt inn min første bestilling i det nye designet. Funket finfint i Safari v. 1.2(v.125.1)!

 

Uvant design for meg som har brukt sidene daglig i det siste, men det kommer seg nok. Eneste som kanskje kan bli litt slitsomt er f.esk. Diverse kategorien under demovarer som nå plutselig er ørten sider lang på grunn av preview funksjonen. Hadde vært fint om man kunne få den opp i listemodus hvis man ville?

 

-KJ

 

EDIT: Typo

Endret av jevel
Lenke til kommentar

fikk vondt i hodet av det nye designet, ga rett og slett opp å lete etter det jeg var ute etter.

ble og for stor avstand mellom vert product, og plz ta bort understreking av linker ble bare mer uoversikeligt av det

K4F

Endret av K4F
Lenke til kommentar

Hvorfor skal det være bilder av produktene i produktlistene?

 

Dette har sin fordel på et fåtall produkter, som kabinetter og evt høyttalere, men for alle andre produkter reduseres lesbarheten i produktlistene til et uholdbart nivå. Den reduserte lesbarheten forsterkes av mangelen på alternerende bakgrunnsfarge i radene.

 

Ellers må jeg si meg helt enig med de som mener at skrifta er for liten og fargene for blasse

Lenke til kommentar

Det første som slår meg er hvor uoversiktelig de litt lengre listene er, kanskje dette kan fikses med farger på annenhver linje eller noe sånt.

 

Liker heller ikke bildene, det virker helt unødvendig, så lenge man kan klikke og så bedre bilde på den måten. Det tar også lengre tid å laste sidene, noe som heller ikke er positivt.

 

To linjer med varenr virker som litt overkill, helt ærlig. Kanskje man kunne hatt en egen kolonne til dette eller noe slikt.

 

Jeg liker derimot linjen med tilgjengelighet, fin detalj fremfor fargekoder og mer generelle triks andre nettbutikker bruker. Veldig bra.

 

Synes også at detaljkategorien for gruppene kunne forblitt åpen, i stedet for(evnt i tillegg) å bli erstattet av søkefeltet(som er noe for dominerende/stort).

Lenke til kommentar

Siden som den er nå i dag -> søndag er for kjølig og lite innbydende.

 

Ser rett å slett litt uferdig ut.

Stygg og for liten font for meg som kjører 1280*1024.

Store hvite flater som ikke virker særlig innbydende.

Forstår at siden skalerer etter hvilken oppløsning som blir brukt, men det er

fryktelig mye ledig plass på hovedmenyen min så teksten kan kanskje kjøres opp for de som har oppløsning over 1024*768 via css?

 

Kanskje legge på noe enkel bakgrunn eller farge for, for å gjøre som en annen foreslo, duse ned siden litt.

 

Legger inn et bilde som viser hvordan siden ser ut på min skjerm.

(la på litt bagrunnsfarge for å se hvordan det ville bli.)

 

Synes egentlig at siden er et steg bak i utseende.

 

ps. burde være mulig å bruke bildene i produktlistene som link i tillegg til overskriften/navnet og.

 

Men hovedankepunktet mitt er fonten som ikke er god.

 

bilde: Legg spesielt merke til teksten under "På tide med ny skjerm?".

 

komplett2.png

 

Litt kvalitet forsvann under komprimering, men ikke store forskjellen

Mouse over med knall blå blir så voldsom og virker så "billig".

Søk rutene som kommer opp når en velger produkt bør slenges inn i en tabell så de står likt. Slik der nå ligger de ikke under hverandre.

Litt usikker på løsningen med den nye undermenyen som kommer opp over hovedmenyen, men kanskje mest en tilvenningssak. Mange som i begynnelsen kommer til å lure litt i starten på denne vil jeg tro.

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar

Bra dere har tenkt på forandringer. Begynte å bli litt gammel den design som var, det skal dere ha skryt for.

 

 

Så kommer det:

 

Førsteintrykket er at her er det noe nytt som skjer. Jippi.. "Ehm, hvor har dem gjort av ukens tilbud?".

Ukens tilbud burde vel være mer promotert, tydeligere og lettere å finne enn slik det er nå. Den blir rett og slett for bortgjemt blant de store reklamepostene.

 

Så skal jeg finn frem til et Pentium 4 hovedkort, med raid, gb-lan, forhåpentligvis fra MSI. Det var veldig klønete, innviklet og uoversiktlig.

Greit med bildene når man skal handle ut fra utseende, men ikke når man skal handle ut fra spesifikasjoner og vil gjerne sammenlikne (som man gjør med de fleste varene hos dere).

Var lettere før å sammenlikne og finne frem til varen.

 

Slik systemet er nå, vil det ta lengre tid å handle etter spesifikasjoner (som sikkert flertallet gjør), og virker "vimsete" for å se om varen er inn på lager eller ikke. Folk vil irritere seg over at det vil ta lengre tid for å finne frem, og at det virker uoversiktlig når man ser etter spesifikasjoner. Vet jeg irriterte meg over det.

 

Dere har for stort vare-utvalg i de forskjellige kategoriene for at en bilde løsning som dere har fremstilt vil kunne fungere bedre enn den tidligere løsningen.

 

Skriften på siden virker noe spinkel og "skrøpelig" på "Anbefalte produkter.." siden som kommer opp.

 

Håper dere har muligheten for å få tilbake i hvertfall deler av det gamle designet, spesielt på produkt-listene

Lenke til kommentar

Dette var meget uoversiktelig jeg trenger ikke se et hovedkort for og kjøpe det

uteseendet betyr ingen ting , det kan man godt få opp når man går inn på produktet.

(man selger ikke biler her men datautstyr)

 

Den logiske plaseringen på en undermeny (valg av produkt) er "under" der

du klikket med musa ikke langt over slik at du må flytte musa til et

helt annet sted på skjermen for og velge noe. Dette virker meget tungvint

 

Den viktigste funksjonen er borte eller gjemt et sted

(har ikke logisk windows plassering) "Sorter på pris" det er ikke altid man

er på jakt etter noe spesielt , bare noe funksjonelt og billig.

Foir og sortere etter kriterier i vanlig "windows" velger man dette

på toppen av en kolonne , man leter ikke rundt på skjermen etter noe.

 

Kontosidene var grusome, det som får var en enkel fin oversikt med 2 klikk

for og finne frem en gammel ordre , er nå en meningsløst utvalg av rullemenyer

som man må sjekke for og finne noe , vi som firma kommer nok til og bruke MPX

mye mere etter dette.

 

Jeg håper noen fikser dette , kansje greit for 14 åringer som skal se hvor grønt

EPoX EP-8RDA3+ hovedkortet er men for et firma er dette grusomt.

Endret av MyWar
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...