Ni kon Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 syns vektas økning avtar med farten her jeg. Moralen må være at du er tung uansett, men ikke spesiellt tyngre fra 100 til 180. Derfor kan du bare kline til på motorveien... Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 den beste plassen en bil kan kræsje i din er vel sannsynligvis bakfra(forutsatt at du er alene i bilen). dette gir mest mulig hjelp med tanke på at alt bak deg vil bli komprimert, og dermed ta vekk mye av slagkraften i en kollisjon. samme gjelder foran, men der er der kun motoren og rattet som vil kollapse og ta imot støtet. til gjengjeld har vi jo airbag. det absolutt verste stedet en annen bil kan kræsje i din er i førersiden(hvis du er alene i bilen). her er det nemlig ingen soner som kan kollapse. selv om du skulle ha airbager i siden, så hjelper det lite. en kan med bilbelte og airbag mest sannsynlig tåle en frontalkollisjon med en bil i opp til 70 km/t(er ikke sikker på dette tallet, så rett meg om jeg tar feil). en sidekollisjon vil derimot bli dødelig ved mye mindre. ved 40 km/t er det svært sannsynlig at en sidekollisjon vil være dødelig. faktisk så er det egentlig bare å kline til på motorveien(hvis motorveien er tom)... hvis du allerede kjører i 100 km/t kjører du så fort at en kollisjon med noe som helst som står i ro(autovern/lyktestolpe/telefonstolpe) vil være dødelig. kjører du i 180 vil dette da bare tilsi en raskere død. hvis det da er snakk om en kollisjon med en annen bil på motorveien, så er det jo en annen sak. kjører du i 140, og bilen foran deg i 100, vil en kollisjon med den bilen være det tilsvarende til å kjøre inn i en parkert bil i 40 km/t. alt avhenger av omstendighetene. kjør forsvarlig. ikke lek tøff på veien. er du heldig, ender du bare opp med et knust ego, men ikke alle er så heldig... Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Jeg skal ikke begynne å bråke med at vekta di ikke øker (bla bla. lover i fysikk osv.) Men det du kan tenke på er at hvis du frontkolliderer med en lastebil og dere begge kjører i 80, er relativ hastighetsforskjell 160 km/t, noe som i stor grad vil gå utover deg... Tenk på hva du "veier" i 160 km/t.... Lenke til kommentar
Izor Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 (endret) For å si det sånn vis du kjører i 80km på en vei med en polo, så krasjer du i en lastebil i 80km da vil det som er igjen av deg gå den andre veien i 80 km i timen. Bare en ting å gjøre SKAFF DEG LASTEBIL!!!! Endret 3. april 2004 av Izor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå