panbanan Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Jeg og en kamerat har våre store lidenskap for warcraft3. Siden vi begge to er i militæret og har fri denne uken bestemte vi oss for å "lane" litt(noe vi ikke har gjort på flere år). Når vi endelig hadde connecta til battle.net og kommet inn i chatrommet og skulle invitere hverandre så vi kunne spille sammen samtidig klikka det. Jeg vet at man må åpne visse porter i router setupen så man kan hoste spill, og invitere andre spillere, noe som er gjort tidligere og dette "funker". Dette funker fortsatt, men bare ikke med han jeg er i lan med, noe som ødelegger hele vitsen med at vi sitter i lan. På routern står det Soho mate og w-link. Vi gråter seriøst nesten. Knota og ordna i flere timer, men ingenting funker... dere er vårt siste håp.. så plliiiis ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib## Endret 29. mars 2004 av Blib Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Flyttes til riktig kategori. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Det er vel fordi dere spiller på samme ip opp mot battle.net's servere. Endret 28. mars 2004 av jallakim Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) siden du nevner samme ip, går det ann å "jukse" seg til f.eks. 2 forskjellige IPer mot f.ek.s Battle.net? Endret 29. mars 2004 av AtleP Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Skal du trenge å jukse deg til det da? Jeg har vært på Battle.net og spilt WC3 mot kompiser på LAN - det går fint så lenge du har en gyldig CD-Key. Så vidt meg bekjent sjekker Battle.net bare mot CD-Key ikke mot IP... Du må sette opp / verifisere at gateway/brannvegg er satt opp riktig. Her er Blizzards egen metodikk for å konfigurere brannvegger riktig. Her er Blizzards egen guide for å fikse nettverksproblemer Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 hmmm... kanskje problemet for min del at jeg nå har trådløst Internett.. Kanskje det går bedre når jeg nå skal ha ADSL. Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 hmmm... kanskje problemet for min del at jeg nå har trådløst Internett.. Kanskje det går bedre når jeg nå skal ha ADSL. Jeg trodde ikke at hva slags internettforbindelse man har skulle ha så mye å si - det er jo tross alt mulig å kople seg mot b.net med 56k modem ... Men hva er egentlig problemet ditt AtleP - har du samme som trådstarter - eller noe tilsvarende? Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Ip-problemet var når vi skulle spille multiplaye online på GTA 3... men på battle.net, finner jeg ikke "spillet", som en annen spiller ha oppretta (kamerat, ulik IP). Hvis jeg oppretter, finner ikke han det. Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Dere må benytte dere av forskjellige porter...da skal det funke. I Warcraft 3: Options -Network (ellernoe) endre port-nummeret på kompisen din sin pc (til f.eks 6111). Pointet er at dere må ha forskjellig port konfigurasjoner. I router: Åpne port 6111 (kompis sin port) og 6112 (din port), forward disse til den lan-ip'en dere har (eks: 192.168.0.10). Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 det duttzi skriver skal nok virke Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 takker!! skal teste det ut så fort jeg får tid! Lenke til kommentar
schism Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Dere må benytte dere av forskjellige porter...da skal det funke. I Warcraft 3: Options -Network (ellernoe) endre port-nummeret på kompisen din sin pc (til f.eks 6111). Pointet er at dere må ha forskjellig port konfigurasjoner. I router: Åpne port 6111 (kompis sin port) og 6112 (din port), forward disse til den lan-ip'en dere har (eks: 192.168.0.10). Men hvordan gjør man dette når man spiller Starcraft? Går ikke ann å endre port-nummeret der. Leste på blizzard at Port triggering var tingen og at man bare skulle taste inn http://192.168.1.1/Filters.htm i explorer for å komme til en meny der du kunne ordne dette. Tingen er at jeg kommer ingen steder når jeg taster inn adressen. BLIR GAL AV DETTE HER! Endret 1. april 2004 av schism Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Dere må benytte dere av forskjellige porter...da skal det funke. I Warcraft 3: Options -Network (ellernoe) endre port-nummeret på kompisen din sin pc (til f.eks 6111). Pointet er at dere må ha forskjellig port konfigurasjoner. I router: Åpne port 6111 (kompis sin port) og 6112 (din port), forward disse til den lan-ip'en dere har (eks: 192.168.0.10). Men hvordan gjør man dette når man spiller Starcraft? Går ikke ann å endre port-nummeret der. Leste på blizzard at Port triggering var tingen og at man bare skulle taste inn http://192.168.1.1/Filters.htm i explorer for å komme til en meny der du kunne ordne dette. Tingen er at jeg kommer ingen steder når jeg taster inn adressen. BLIR GAL AV DETTE HER! Battle.net bruker port 6112 - 6119 TCP/UDP (med unntak av Open Battle.net som bruker port 4000 TCP/UDP) og pakkene fra de forskjellige portene må vel videresendes til maskinenes lokale IP adresse? F.eks. Port 6112 TCP/UDP <-> 10.0.0.2 og Port 6113 TCP/UDP <-> 10.0.0.3. Lenke til kommentar
adoggy Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 jeg bruker Gamespy Arcade til å spille... (f.eks. Giants ) Går det ann å stille port-nummer der? hvordan forwarder jeg portene til lan-ipen min? har d-link 604 router... Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg og en nabo kan spille Starcraft på Bnet, men straks en 3. person blir med begynner det å lagge noe vanvittig. Det spiller ingen rolle hvor 3. part kommer fra, være seg USA eller Norge. Det hører med til historien at jeg og naboen begge har NGT, og vi er sannsynlig tilkoblet samme node til NGT. Akkurat samme problem hadde jeg da jeg satte opp BNetd i linux her hjemme. Naboen og jeg kunne fint spille, men straks en 3. part kom med begynte det å lagge. Jeg søkte den gang litt rundt, og fant vel ut at NATing førte til disse problemene med private BNetd servere. Men hvorfor skjer dette med Battle.Net og er det noe vi kan gjøre for å løse problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå