Gå til innhold

Hodetelefon ingangen på CD rom

Anbefalte innlegg

Hei.

På lydkortet har jeg utgangene SPDIF, AUX, Line IN og TAU(eller noe lignende). Og bak på CDrom'en er det vel SPDIF(?) og en eller to til.

Så jeg lurer på om det er mulig å bruke hodetelefon inngangen på CDrom'en som en vanlig hodetelefon inngang?

Hvilke skal kobles hvor?

PS: Har SB Audigy og en Sony CD-brenner og en NEC DVD-brenner.

Endret av hasuwest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor ikke bare prøve? maskina vil antakeligvis ikke eksplodere dersom det ikke funker?

Jeg har prøvd litt, uten hell og har heller ikke noen bruksanvisning her liggende lenger. Så jeg håper på at noen som har vært borti dette før.

Er det ikke logisk at det bare er utganger på CD-Rom'en? Jeg ville tro det, men kan selvsagt ta feil.

Joa, utganger, innganger, whatever. Skal en kabel imellom to punkter unansett :). Det er hvor som er spørsmålet

Lenke til kommentar

Det er vel lettere å sette en 3.5mm hun jackplugg i front av kabinettet, og koble den bakpå lydkortet ditt.

Enten ved å plugge den inn i hodetelefonutgangen på lydkortet, eller ved å lodde litt.

Men, hvis du insisterer, skal det være null problem å modifisere CD-Romen slik at man kobler vekk utgangen inni spilleren, og heller kobler en ledning ned på lydkortet.

Men jeg ville gått for en chassismontert 3.5mm jack, slik jeg skrev først.

PS: Viktig å skille mellom inngang og utgang. Har til dags dato kun sett CD-rom spillere med hodetelefonutgang. Ikke men hodetelefoninngang.

Endret av snole
Lenke til kommentar

Ok. Trudde man kunne koble utgangen på cdromen inn på en av inngangene til lydkortet(men vet ikke helt hvilken av de). For man trenger jo ikke mer enn en IDE kabel til å spille av audio fra cdromen unansett.

Endret av hasuwest
Lenke til kommentar
tror den eneste lyden som kommer ut der er hvis du spiller cdplater, alt annet må du ta fra lydkortet

Tror ikke det!

Det er en liten tynn kabel på str. med en molexkontakt som går fra CD-ROM til HK eller lydkort mener jeg å huske!

Kobler du sammen de får du lyd ut der, ikke bare lyd fra cd-rom'n!

Lenke til kommentar

Til dere to over.

1. Utgangen på CD-rom'en har ikkeno med IDE-kabelen å gjøre.

Den lyden du får ut der, er den lyden som spilleren leser av plata di.

2. Den tynne "molex" en du snakker om er for å overføre lyd FRA

CD-rom'en TIL hovedkortet, ikke andre veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...