Gå til innhold

Ny cpu kjøler for xp2400+

_dAwn_

Anbefalte innlegg

vil kjøle ned prosessoren og samtidig ikke ha noe støy (vil vi ikke alle det?). Det er to stk som jeg har sett på, denne og denne. Noen som vet hvordan disse er på lav rpm når maskinen jobber? kommer jo ant på cpu. men tenkte på en pekepinne. maskinen skal i utgangspunktet ikke klokkes. har ellers god lufting med viftestyring. er disse så stille at de ikke høres? kan man ha maskinen på da og sove?

er det eventuelt andre kjølere som vil gjøre jobbe og være stille? dette er siste delen av å gjøre maskinen min "sovbar". :yes:

håper dere som har litt mer peiling/erfaring kan komme med noen synspunkter. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Erm... TT12 er ihvertfall ikke tingen hvis du er ute etter lite støy :p Men den ligger på ~ 20 dB på lavest. Den andre (Zalmanen) har jeg selv og er meget fornøyd, på laveste hører man den nesten ikke, og på fullt er den meget stille da og. God kjøling :)

Lenke til kommentar
kjøler den zalman kjøleren så godt på den laveste hastigheten at man kan kjøre spill og slikt uten å bekymre seg for temp?

Zalman-kjøleren er ekstremt støysvak, selv på full fres (ca. 2400 rpm) er det bare et svakt sus fra den. For å få den lydløs kan du slakke ned til ca. 1800. Jeg kjører en P4 på 3.3 ghz med denne kjøleren, og den holder seg på maks 45 grader load v/1800rpm. Med din cpu kan du helt sikkert kjøre på laveste hastighet (1350) uten problemer hvis du ikke skal overklokke mye.

Lenke til kommentar
Med din cpu kan du helt sikkert kjøre på laveste hastighet (1350) uten problemer hvis du ikke skal overklokke mye.

Nei... Jeg har samme CPU.. og denne prosessoren kan bli varm...

Har en Glacial Tech Silent Breeze (kjører fast på ca. 2350 rpm)... CPU'n min har en temp på litt i overkant av 50 grader med Artic Silver pasta...

Men så klart... 50 grader er langt fra kritisk... men når jeg begynner å spille/gjøre tunge operasjoner så stiger tempen fort opp mot, og over 60 grader.. da begynner det å bli unaturlig høyt...

tenk hvordan det blir når han skal kjøre kjøleren på 1000 rpm mindre enn meg? Det går så til ****** som det kan gå :D

Jeg personlig skal kjøpe meg TT Volcano 12 ved neste lønning..

Da kan jeg kjøre lav rpm om natta, og litt høyere på dagen :cool:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Med din cpu kan du helt sikkert kjøre på laveste hastighet (1350) uten problemer hvis du ikke skal overklokke mye.

Har en Glacial Tech Silent Breeze (kjører fast på ca. 2350 rpm)... CPU'n min har en temp på litt i overkant av 50 grader med Artic Silver pasta...

Men så klart... 50 grader er langt fra kritisk... men når jeg begynner å spille/gjøre tunge operasjoner så stiger tempen fort opp mot, og over 60 grader.. da begynner det å bli unaturlig høyt...

tenk hvordan det blir når han skal kjøre kjøleren på 1000 rpm mindre enn meg? Det går så til ****** som det kan gå :D

Jeg personlig skal kjøpe meg TT Volcano 12 ved neste lønning..

Da kan jeg kjøre lav rpm om natta, og litt høyere på dagen :cool:

Har en TT Volcano 12 selv. Kjører den bestandig på laveste rpm. Har klokka min 2500 til 2.2GHz og har så vidt i overkant av 50 grader på load. Har skrudd opp vcore litt.

Lenke til kommentar

andreasfe: har du ellers god kjøling i maskinen din? kan jo tenkes at det er forskjeller på de kjølerne. har en i dag som går på 2100 rpm. og den kjøler min relativt bra vil jeg si. men syns den bråker for mye.... men den holder cpu under 40 grader ved load. :yes: men jeg vil ha en som er "sovbar" med.

er det andre kjølere som kan vere verdt å kjøpe? heller mot zalman.

Lenke til kommentar

tok nå å åpna pcen nu. skulle fikse noe. tenkte jeg skulle skru av viften på cpu kjøleren. det var lurt! for der var det hybelkaninparty som skulle vært stoppa for lenge sia! de fikk hilse på herr støvsuger.... da jeg startet på nytt sank tempen med 5 grader. klokka opp maskinen 200 mhz og satt volt styrken litt opp, og den ligger på det samme som den lå på isted! under 40 grader på load. :thumbup: den gikk opp 100 rpm også da. så det ble litt mer støy. :dontgetit:

ser det står "tt" på viften min. sikkert en gammel modell. muligens jeg kjøper en fanmate og kobler på den jeg har før jeg kjøper meg nu cpu vifte.... hvem vet, kasnkje det gjør susen!

Lenke til kommentar

Har en Glacial Tech Silent Breeze (kjører fast på ca. 2350 rpm)...

tenk hvordan det blir når han skal kjøre kjøleren på 1000 rpm mindre enn meg?

Hvordan i alle dager kan du sammenligne turtallet på pinglekjøleren Silent Breeze med monsterkjøleren i rent kobber fra Zalman på nesten 800 gram, og gå ut i fra at de har samme kjøleevne ved samme turtall?

De har vel neppe samme viftestørrelse engang? Zalman`en har 92mm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...