Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Har læreren rett til å alkoteste oss på klassetur? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Neppe, men han/hun kan jo si at dere ikke får være med hvis han/hun ikke får teste dere. Det er nesten som legg plikt på utesteder. Her i Norge er det bare politiet som har krav på å få se legitimasjon av deg, men utestedene kan nekte deg å komme inn hvis de ikke får se. For du vil ikke akkurat dø om du ikke kommer inn. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hehe, har læreren deres sagt at de skal ta med seg det på klasseturen? Husker når vi skulle til Polen og da sa de at de skulle ta med det. Båten ned til polen så var alle drita.. Båten hjem fra tyskland var alle drita. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 hun har nok rett, hvis hu har sagt at alkohol ikke er lov Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 ...shit Så vi kan ikke nekte? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 da kan hu jo bare si at dere ikke får være med da, samme som at nsb og sånt kan ta betalt for tog reiser Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 ingen kan tvinge deg til noe slikt, så lenge du ikke har skrevet under på noe, eller at det er en betingelse på turen at dere tar denne testen Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) La lereren ta alkotest, og drit i a drikke pa klassetur. Edit, Hva tror du lereren tror om du nekter a ta alkotest? At du ikke har drukket? Endret 27. mars 2004 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 De har sagt på forhånd at de kommer til å alkoteste. Jeg bare håpet at det var en eller annen lovparagraf jeg kunne gjemme meg bak. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Som sagt, du maa skrive under paa at de skal faa lov til og alkoteste. Eller dine foresatte.. Naar vi skulle til polen skrev vi iaff under paa et slikt skjema. Det er ikke anbefalt og drikke seg dritings paa skole tur Endret 28. mars 2004 av FrenChie Lenke til kommentar
lodott Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Da vi var i Polen var vi drita hver kveld...lærerne også Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 ingen kan tvinge deg til noe slikt, så lenge du ikke har skrevet under på noe, eller at det er en betingelse på turen at dere tar denne testen jo de kan tvinge deg, som han skriver så er dette noe de har fått vite på forhånd og da kan de tvinges, samme som at når du reiser med nsb må du betale bilett Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Det blir da ikke mer lovlig selv om de har fortalt det på forhånd? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Det blir da ikke mer lovlig selv om de har fortalt det på forhånd? jo fordi da er det en av betingelsene for at du får bli med Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Har læreren rett til å alkoteste oss på klassetur? Nope. Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Er vel sikkert sånt blåse-ting læreren din har, bare si at du ikke vil blåse i den som 20 andre har blåst i da...(tviler litt på om det vil funke, men du kan jo være heldig) Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 eventuelt at du skriver under på at du skal blåse (og ikke drikke), så når du kommer fram nekter du. hvis du er under 18 gjelder ikke avtaler du skriver uansett Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) De har sagt på forhånd at de kommer til å alkoteste. Jeg bare håpet at det var en eller annen lovparagraf jeg kunne gjemme meg bak. Joda, det er det. Jeg siterer loven: § 65b. Alkotesting på klassetur. Under klasseturer, hvorav minimum 8 personer er myndig, er det ulovlig å alkohol-teste personer som er med/i turen. Hvorav lærerne har en plikt til å teste seg selv, dersom personer med/i turen er enstemmige ovenfor testing av lærerne. Testingen skal gjøres av en myndig/ansvarlig på reisen. Ser ut som loven er i dine hender. Endret 28. mars 2004 av c_u_m8 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 (endret) Det er læreren som har ansvaret når dere drar på klassetur, så læreren kan kreve visse forutsettninger for å ta deg med. Dessutan så er nokk dette mest sansynleg noke som berre blir trua med så lenge det læraren får ein grunn til å sjekke dere. Er dere under 18 så er det læraren sitt ansvar at dere ikkje gjer noke som dere ikkje har lov til. *edit* Den lova seier berre at om dere blir testa så må også læraren ta same testen. Endret 28. mars 2004 av The Avatar Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 De har sagt på forhånd at de kommer til å alkoteste. Jeg bare håpet at det var en eller annen lovparagraf jeg kunne gjemme meg bak. Joda, det er det. Jeg siterer loven: § 65b. Alkotesting på klassetur. Under klasseturer, hvorav minimum 8 personer er myndig, er det ulovlig å alkohol-teste personer som er med/i turen. Hvorav lærerne har en plikt til å teste seg selv, dersom personer med/i turen er enstemmige ovenfor testing av lærerne. Testingen skal gjøres av en myndig/ansvarlig på reisen. Ser ut som loven er i dine hender. hvilken lov var det hentet fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå