Gå til innhold

Alkotest på klassetur

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neppe, men han/hun kan jo si at dere ikke får være med hvis han/hun ikke får teste dere.

Det er nesten som legg plikt på utesteder. Her i Norge er det bare politiet som har krav på å få se legitimasjon av deg, men utestedene kan nekte deg å komme inn hvis de ikke får se. For du vil ikke akkurat dø om du ikke kommer inn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

De har sagt på forhånd at de kommer til å alkoteste. Jeg bare håpet at det var en eller annen lovparagraf jeg kunne gjemme meg bak.

Lenke til kommentar

Som sagt, du maa skrive under paa at de skal faa lov til og alkoteste. Eller dine foresatte.. Naar vi skulle til polen skrev vi iaff under paa et slikt skjema. Det er ikke anbefalt og drikke seg dritings paa skole tur :p

Endret av FrenChie
Lenke til kommentar
ingen kan tvinge deg til noe slikt, så lenge du ikke har skrevet under på noe, eller at det er en betingelse på turen at dere tar denne testen

jo de kan tvinge deg, som han skriver så er dette noe de har fått vite på forhånd og da kan de tvinges, samme som at når du reiser med nsb må du betale bilett

Lenke til kommentar
De har sagt på forhånd at de kommer til å alkoteste. Jeg bare håpet at det var en eller annen lovparagraf jeg kunne gjemme meg bak.

Joda, det er det. Jeg siterer loven:

§ 65b. Alkotesting på klassetur.

Under klasseturer, hvorav minimum 8 personer er myndig, er det ulovlig å alkohol-teste personer som er med/i turen. Hvorav lærerne har en plikt til å teste seg selv, dersom personer med/i turen er enstemmige ovenfor testing av lærerne. Testingen skal gjøres av en myndig/ansvarlig på reisen.

Ser ut som loven er i dine hender.

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar

Det er læreren som har ansvaret når dere drar på klassetur, så læreren kan kreve visse forutsettninger for å ta deg med. Dessutan så er nokk dette mest sansynleg noke som berre blir trua med så lenge det læraren får ein grunn til å sjekke dere. Er dere under 18 så er det læraren sitt ansvar at dere ikkje gjer noke som dere ikkje har lov til.

*edit*

Den lova seier berre at om dere blir testa så må også læraren ta same testen.

Endret av The Avatar
Lenke til kommentar

Joda, det er det. Jeg siterer loven:

§ 65b. Alkotesting på klassetur.

Under klasseturer, hvorav minimum 8 personer er myndig, er det ulovlig å alkohol-teste personer som er med/i turen. Hvorav lærerne har en plikt til å teste seg selv, dersom personer med/i turen er enstemmige ovenfor testing av lærerne. Testingen skal gjøres av en myndig/ansvarlig på reisen.

Ser ut som loven er i dine hender.

hvilken lov var det hentet fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...