Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hastighetmåler. Hvor finner jeg den?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har Telenor ADSL og lurer på om jeg får det jeg betaler for. Vil derfor finne en hastighetsmåler, så jeg kan måle hastigheten min. Det er jo en innebygd i forbruksmåleren, men den kan jo Telenor ha tullet med, så den alltid viser tålig god hastighet.

Kan noe linke til en hastighetsmåler på Internet. Vet det skal finnes, men har ikke funnet noe.

Endret av chrisege
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for alle forsalg til nå. Noen som vet om noen andre enn den til ITavisen. Her får jeg ikke helt fult treff. Noen å sammenligne med, hadde sikkert vært fint.

Edit: Har nå sammenlignet, Telenors sin, med Itavisen.

Resultat:

ITavisen: 686 kbit/s

Telenor: 697 kbit

Edit 2: Har sammenlignet en gang til.

Resultat:

ITavisen: 689 kbit/s

Telenor: 700 kbit

Noen som ser en sammenheng her?? Skiller 11 kbit/s helle tiden. Er jo ikke så mye men,...

Endret av chrisege
Lenke til kommentar

du kan eventuelt måle faktisk hastighet inn og ut med ett tredjeparts program som overvåker forbruket og hastigheten. DUMeter er ett meget fint alternativ, greitt nok shareware med 30 dagers grense, men det burde nå være lenge nok til at du finner ut hva faktisk hastighet er.

PS. DUMeter måler reell hastighet, dvs den tar med all trafikk med i statestikken så du får målt overheaden som ITavisen og andre målere ikke tar med.

Lenke til kommentar
du kan eventuelt måle faktisk hastighet inn og ut med ett tredjeparts program som overvåker forbruket og hastigheten. DUMeter er ett meget fint alternativ, greitt nok shareware med 30 dagers grense, men det burde nå være lenge nok til at du finner ut hva faktisk hastighet er.

PS. DUMeter måler reell hastighet, dvs den tar med all trafikk med i statestikken så du får målt overheaden som ITavisen og andre målere ikke tar med.

Virker ikke, da alle maskinene står i et nettverk, og kjører mot serveren hele tiden.

Lenke til kommentar

Virker ikke, da alle maskinene står i et nettverk, og kjører mot serveren hele tiden.

Har ingenting å si. DUmeter kjører lokalt på din maskin, ergo all trafikk ut/inn fra din maskin finner du med DUmeter.

Installer, og last så ned en 30-40mb stor fil fra nettet. Så sjekker du loggen/grafen til DUmeter. Burde funke.

cheers.

Lenke til kommentar

Ser ut som om itavisen har oppgradert linja si nå.. ;

ITavisen.no speedometer resultat:

IP-adressen xxx.xxx.xxx.xxx lastet ned 889913 Bytes

på 0.221 sekunder.

Nedlastingshastighet: 32214 kbit/s.

Thihi :green:

Endret av Jattajatta
Lenke til kommentar

Nei, tror det er riktig. Men får ikke så mye på Banetele-testen:

Speed test - text download: RESULTS=======

Loaded: 325,602 Bytes in 0.141 seconds.Your throughput is calculated as 18041 Kbps.

Må innrømme at eg ikkje har denne linjen hjemme... *snufs*

Endret av Jattajatta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...