chrisege Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Hei, Har Telenor ADSL og lurer på om jeg får det jeg betaler for. Vil derfor finne en hastighetsmåler, så jeg kan måle hastigheten min. Det er jo en innebygd i forbruksmåleren, men den kan jo Telenor ha tullet med, så den alltid viser tålig god hastighet. Kan noe linke til en hastighetsmåler på Internet. Vet det skal finnes, men har ikke funnet noe. Endret 27. mars 2004 av chrisege Lenke til kommentar
notarget Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Itavisen.no Link Endret 27. mars 2004 av notarget Lenke til kommentar
bytes Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 finnes jo flere. bla. en på itavisen It-avisen Lenke til kommentar
indal Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 kansje litt tynn, den me at telenor har fixa måleren din..... Men hær er no en internett-addresse som har et "speedometer" http://www.itavisen.no Den virker no ganske stabil på meg Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Takker for alle forsalg til nå. Noen som vet om noen andre enn den til ITavisen. Her får jeg ikke helt fult treff. Noen å sammenligne med, hadde sikkert vært fint. Edit: Har nå sammenlignet, Telenors sin, med Itavisen. Resultat: ITavisen: 686 kbit/s Telenor: 697 kbit Edit 2: Har sammenlignet en gang til. Resultat: ITavisen: 689 kbit/s Telenor: 700 kbit Noen som ser en sammenheng her?? Skiller 11 kbit/s helle tiden. Er jo ikke så mye men,... Endret 27. mars 2004 av chrisege Lenke til kommentar
notarget Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Tar du itavisen sin fler ganger, vil du ikke alltid få samme resultat heller, går litt opp og ned. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Tar du itavisen sin fler ganger, vil du ikke alltid få samme resultat heller, går litt opp og ned. Vet det...! Edit: Men takker for innformasjonen Endret 27. mars 2004 av chrisege Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 du kan eventuelt måle faktisk hastighet inn og ut med ett tredjeparts program som overvåker forbruket og hastigheten. DUMeter er ett meget fint alternativ, greitt nok shareware med 30 dagers grense, men det burde nå være lenge nok til at du finner ut hva faktisk hastighet er. PS. DUMeter måler reell hastighet, dvs den tar med all trafikk med i statestikken så du får målt overheaden som ITavisen og andre målere ikke tar med. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 du kan eventuelt måle faktisk hastighet inn og ut med ett tredjeparts program som overvåker forbruket og hastigheten. DUMeter er ett meget fint alternativ, greitt nok shareware med 30 dagers grense, men det burde nå være lenge nok til at du finner ut hva faktisk hastighet er. PS. DUMeter måler reell hastighet, dvs den tar med all trafikk med i statestikken så du får målt overheaden som ITavisen og andre målere ikke tar med. Virker ikke, da alle maskinene står i et nettverk, og kjører mot serveren hele tiden. Lenke til kommentar
rogersj Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 På www.tptest.se finner du et annet alternativ . Veldig bra og nøyaktig . Lenke til kommentar
bentose Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Alternativ: http://www.dinside.no/php/art.php?id=94158 Bent Lenke til kommentar
turb0man Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Denne er bra ---> Speedometer Lenke til kommentar
jocke Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 du kan eventuelt måle faktisk hastighet inn og ut med ett tredjeparts program som overvåker forbruket og hastigheten. DUMeter er ett meget fint alternativ, greitt nok shareware med 30 dagers grense, men det burde nå være lenge nok til at du finner ut hva faktisk hastighet er. PS. DUMeter måler reell hastighet, dvs den tar med all trafikk med i statestikken så du får målt overheaden som ITavisen og andre målere ikke tar med. Virker ikke, da alle maskinene står i et nettverk, og kjører mot serveren hele tiden. Har ingenting å si. DUmeter kjører lokalt på din maskin, ergo all trafikk ut/inn fra din maskin finner du med DUmeter. Installer, og last så ned en 30-40mb stor fil fra nettet. Så sjekker du loggen/grafen til DUmeter. Burde funke. cheers. Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Ellers vil jeg anbefalle denne servert av BaneTele Lenke til kommentar
klumpen Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 ITavisen sin speedometer er jo ikke den beste for telenor kunder. ITavisen hostes på Catch linje. Betaler jo f.eks for 1mbit til Telenor sitt nett, og dette er ikke nødvendigvis at du får 1mbit mot nix. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Liker å bruke et program som heter Memory and CPU Observer jeg siden dette bare kan stå å gå øverst på skjermen uten å forstyrre deg! Lenke til kommentar
Caztro Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Bandwith monitor pro http://www.bandwidthmonitorpro.com/ Synes den funker greit jeg hvertfall... Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Ser ut som om itavisen har oppgradert linja si nå.. ; ITavisen.no speedometer resultat: IP-adressen xxx.xxx.xxx.xxx lastet ned 889913 Bytes på 0.221 sekunder. Nedlastingshastighet: 32214 kbit/s. Thihi Endret 30. mars 2004 av Jattajatta Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Nei, tror det er riktig. Men får ikke så mye på Banetele-testen: Speed test - text download: RESULTS======= Loaded: 325,602 Bytes in 0.141 seconds.Your throughput is calculated as 18041 Kbps. Må innrømme at eg ikkje har denne linjen hjemme... *snufs* Endret 30. mars 2004 av Jattajatta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå