marw_the_big_headed_rhino Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Fikk meg en 54 Mbps ruter i dag, og måtte selfølgelige rote med innstillingene uten at jeg helt visste hva jeg gjorde. Uansett for å gjøre små problemer til store, får jeg ikke kontakt med ruteren igjen. Var inne på Wep-kryptering, og nå får jeg ikke kontakt med ruteren igjen. Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Har resetta den med en penn på baksiden, og den har blinket å sånn, men jeg føler ikke at fabrikkinnstilingene er kommet tilbake siden jeg ikke får kontakt med ruteren. Det er innmari ålreit hvis det er noen som har et forslag til hva jeg skal gjøre. -b- ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib## Endret 3. april 2004 av Blib Lenke til kommentar
kindings Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Du skal uansett kunne få kontakt med routeren via PCen(uansett hva du har gjort), legg i CDen og prøv igjen. Når du reseter den kan du også dra ut strømmen(dvs trykk in reset knappen, dra ut strøm, vente 30 sek, sett inn strøm igjen)... funker fint på den vi har. Kan også være at du må sette opp nettverksinstillinger i windows på nytt, dersom det har skjedd ett eller annet der. Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Jeg håper for din skyld at du kobler til routern med kabel. Hvis ikke er eneste mulighet å holde inn den knappen kjempelenge(tror det var det som skulle til for å resete til fabrikkinnstillinger.) Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Fikk ordnet det til slutt. Hadde ikke kabel tilsluttet, men satt den inn igjen. Holdt inne resetknappen i ca hundre år, og da virket den. Det virket kanskje som hundre år, men i virkeligheten var det kanskje et minutt... Et annet problem er at det med jevne mellomrom lagger noe jævlig når jeg spiller Battlefield. J**li irriterende. Noen som har spørsmål og gode råd her eller? -b- Lenke til kommentar
reybr Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hvilken SMC router er det du har?. Det ligger en firmware oppgradering til en av de i en gammel tråd et sted (ca 1 uke gammel tror jeg) Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 Hvilken SMC router er det du har?. Det ligger en firmware oppgradering til en av de i en gammel tråd et sted (ca 1 uke gammel tror jeg) SMC 2804WBR V 2 Lenke til kommentar
reybr Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Hvis du da ser litt bakover i det forumet her (søk funksjonen etter SMC og firmware) finner du en link til en beta firmware som som skal rette på problemet ditt Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Hvis du da ser litt bakover i det forumet her (søk funksjonen etter SMC og firmware) finner du en link til en beta firmware som som skal rette på problemet ditt takk for hjelpen! Fant en post, og fant også firmware oppdatering. Men jeg skulle gjerne hatt den oppgraderingen fra 54 Mpbs til 108 Mbps.... bono_head Lenke til kommentar
knut Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Hvis du da ser litt bakover i det forumet her (søk funksjonen etter SMC og firmware) finner du en link til en beta firmware som som skal rette på problemet ditt takk for hjelpen! Fant en post, og fant også firmware oppdatering. Men jeg skulle gjerne hatt den oppgraderingen fra 54 Mpbs til 108 Mbps.... bono_head Det brikkesettet som SMC bruker støtter ikke 108 Mbps hastigheten. Det er bare Atheros sitt brikkesett som støtter denne hastigheten. Merk også at hastigheten på denne faller betydlig raskere enn vanlige 802.11g nettverk. Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Hadde den samme routeren som trådstarter, og vi erfarte fort at SMC= Dårlig og ustabil linje. Byttet til 3Com, og nå får naboen bedre kontakt med vårt nettverk enn sitt eget Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Hadde den samme routeren som trådstarter, og vi erfarte fort at SMC= Dårlig og ustabil linje. Byttet til 3Com, og nå får naboen bedre kontakt med vårt nettverk enn sitt eget Etter at jeg oppgraderte firmwaren har den vært forholdsvis stabil, overraskende nok :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå