Stig-Arne Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Gikk å kjøpte en standard oljetrykks måler av standard type.. Der stod det at jeg kunne bruke eksisterende oljetryksmåler til oljetryks lampen.. visst den hadde 1 ledning. Og det hadde den på min bil.. Men når jeg tjuv kobler litt, + og - til måleren og signal ledningen til måleren og starter så flipper den over å stiger til over 8 bar som er maks.. hva er det som skjer? Jeg kan ikke bruke den klumpen som fulgte med for å måle trykket da den ikke passer med pluggen på blokken Lenke til kommentar
Opus Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Men når jeg tjuv kobler litt, + og - til måleren Og med det mener du....? Uret har 3 terminaler ikke sant? + - og S? + og - skal til respektive poler i bilens kurser, S skal til S på føleren, hvis det er en terminal til på føleren, kopler du ledninga fra oljelampa til den. Kan du ikke bruke føleren har ikke uret noen hensikt. Endret 27. mars 2004 av Opus Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 hehe.. tjuvkoblet litt mente jeg bare strakk en ledning rett til batteriet på + og - og signal ledningen til føleren.. Det er bare en ledning på føleren og når jeg starter flipper uret over og går over maks Lenke til kommentar
Opus Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Det er bare en ledning på føleren og når jeg starter flipper uret over og går over maks Som sagt, du må bruke føleren som fulgte med uret, ikke den orginale som står på motoren. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Hmm.. men det passer jo selvfølgelig ikke. Og det sto jo klart å tydelig at jeg skulle kunne bruke den eksisterende føleren visst den hadde en ledning på. Urk.. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Hvilket merke er oljetrykksmåleren? Equus, VDO, noe annet? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 hmm.. det er em Equus måler Lenke til kommentar
Opus Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Jepp, samme merket som jeg har, da _må_ man bruke føleren(giveren) som følger med. Det er mulig å få tak i overganger slik at den passer på motoren. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Hmm.. møkka måler.. Oljetrykslampen fungerer jo ikke... finner ikke ledningen å koble til føleren på.. derfor trenger jeg den måleren. Da kan jeg jo prøve ett annet merke kanskje ? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Føleren som fulgte med uret har vel to kontakter? En til uret den andre til oljetrykkslampa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå