PoleCat Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Jepp, da var det på tide å skifte ut det nåværende demoted.org med nytt design, og så langt ser det lyst ut. Men så ønsker jeg selvfølgelig en liten pekepinn og kritikk fra dere da, som alltid. Designet er i en totalt ny stil enn det forrige, kanskje forandringen ble litt for drastisk, vet ikke jeg. Uansett, ting jeg selv allerede er klar over: Tentaklene skal byttes ut med noen andre som faktisk ser litt mer ekte ut. Logoen er mulig veldig kjedelig, men som alltid, er det dette jeg sliter mest med. Høyresiden i høye oppløsninger blir kanskje litt stor og kjedelig, men her kommer det nok en finurlig løsning etterhvert. enzo har gitt meg en god idè for hva som f.eks kan gjøres her. Hovedfontfargen er kanskje litt i lyseste laget, men som alltid er jeg ikke særlig på å sette brukervennlighet foran design. Menyen er CSS-rollovers, og har enda ikke fått implentert php-løsningen til ePsiLON47, noe som vil bli gjort. Derfor vil nok noen oppleve "flickering" i IE. Det er for øyeblikket bare "home" og "portfolio" linkene som fungerer. Sistnevnte var bare for å teste undersidene. En php-include løsning kommer. Siden er testet i IE6, Opera 7.23 og Mozilla Firebird 0.7 (?), i 800x600, 1024x768, 1280x1024, 1024x1280 og 1600x1200. Alt ser her ut til å fungere fint, men om noen skulle oppleve problemer er det greit om jeg får beskjed. Om noen har andre (gode) ideer, er det bare å si ifra. LINK: >> demoted.designs.v3.04 Lenke til kommentar
bernini Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Likte ikke den alt for spygrønne fargen. Den hvite skriften i header blir uleselig. Likte ikke heeelt at det var såpass liten skrift i meny Likte ikke at det ble veldig grønt nede i høy oppløsning eller ved lite innhold Likte grafikken Likte mouseover Likte trekant-logoen, men den forsvant litt i grønnfargen. Likte generellt sett siden veeeeeeeldig godt Endret 27. mars 2004 av gordito Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Likte ikke den alt for spygrønne fargen. Vel, det er vel kanskje en smaksak. Selv synes jeg den er tøff. Likte ikke heeelt at det var såpass liten skrift i meny Større skrift hadde vel kanskje ikke passet helt inn akkurat der...? Kan jo alltids prøve... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Mycket bra, men teksten ble litt vanskelig å lese, siden den er mørkegrå på lysegrå bg. btw: Hvorfor plain (X)HTML? Vil si at ting blir mye enklere å oppdatere hvis du tar i bruk PHP o.l. EDIT: Den hvite teksten i header, der det står DEMOTED - ettellerannet er 100% uleselig. Lag den et lite hakk mørkere, så det går an å se. Endret 27. mars 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Stilig! Veldig mye lysere enn det som er nå, men det er jo ikke en uting! Blir litt kritikk og konstruktivt i en blanding dette: Menyen var liten... Så først etter den på venstre side, men så skjønte jeg at den lå under header Copyright var vanskelig å lese, lite kontrast på fargene Spheres er stilig Tentaklene var ikke så værst synes jeg Tja.. ble ikke så mye som jeg trodde i den listen der, men men, fikk da sagt det jeg hadde i tankene Nice Job! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 btw: Hvorfor plain (X)HTML? Vil si at ting blir mye enklere å oppdatere hvis du tar i bruk PHP o.l. Les gjennom innlegget mitt på toppen her. Kommer til å bruke samme php-include løsning som på pc.demoted.org. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Copyright var vanskelig å lese, lite kontrast på fargene Om du kan lese hva som står der, skjønner du kanskje hvorfor. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) btw: Hvorfor plain (X)HTML? Vil si at ting blir mye enklere å oppdatere hvis du tar i bruk PHP o.l. Les gjennom innlegget mitt på toppen her. Kommer til å bruke samme php-include løsning som på pc.demoted.org. Oki. Har en tendens til å glemme å lese små bisetninger... Hvorfor ALL-CAPS i <title>? Kansje litt større font i menyen? Hva er vitsen med det gråstripete feltet mellom header og innhold? EDIT: "NO RIGHTS RESERVED"? Det er nesten å innby til folk som vil knabbe designet ditt... Hva med "med enerett"? Endret 27. mars 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Første jeg reagerte på var grønnfargen. Likte den ikke i det hele tatt med en gang jeg kom inn men så bedre den bedre når jeg fikk vendt meg til den Det er umulig å lese den hvite teksten i header og footer. Ville forandre litt på fargene. Ellers veldig bra Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) -Jeg syns fargen er ganske stilig -Som nevnt tidligere, den hvite teksten er ganske uleselig på min 19" (3år gammel). På laptopen (ny) blir det tydeligere, men ikke helt lesbart. -Designet er jævli stilig -Menyen funker fint syns jeg En annen ting jeg tenkte på; Dette er da siden eventuelle fremtidige kunder ser på når de lurer på om de skal velge deg. Om det da er et godt salgstrix å ha en så markert side er et funderingsspørsmål. Det blir sånn enten liker man den godt, eller så blir det FOR markert, og noen surfer videre.. Man må huske på at de som vil kjøpe webdesign ofte er folk som ikke har snytt med peiling på design og brukervennlighet og som syns en FP side med frames, animert gif og masse "snaxne" funksjoner via JavaScript er stilig.. Så det blir et sånn 50/50 valg å satse på en så markert side. Jeg liker det og hadde gått for deg (om jeg hadde hatt blanke ark i forhold til deg), men jeg har drevet med design en stund, noe jeg ikke er sikker på at kundegruppen har.. Bare en tanke.. Men min mening er at siden er snæxy, og kvalifiserer godt til uttrykket Herlege Bananer. Endret 27. mars 2004 av Marvil Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Enig med de som sier at hvit skrift på det grønne suger. Ellers har jeg gitt deg så mange tomler opp at jeg ikke orker lenger... edit; Det grå feltet under headeren utgjorde en fin spacer syntes jeg Ang. kunder: Ville som kune aldri leid inn en designer på bakgrunn av siden hans. Ville sett på en samling av tidligere jobber, og lagt stor vekt på om vedkommende hadde en allsisdighet samt om vedkommende var flink til å samarbeide/ta til seg mine sysnpunkter. Alle har en ide om hva de vil ha. Som designer hadde jeg nektet å påta meg et oppdrag med frames og gifs Endret 27. mars 2004 av enden Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 EDIT: "NO RIGHTS RESERVED"? Det er nesten å innby til folk som vil knabbe designet ditt... Hva med "med enerett"? Nei Nei Nei!!! det står "NO RIGHTS DESERVED"!!! En liten genistrek fra PC's side! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Absolutt BE-A-UTIFUL! Som jeg sa til deg på msn etter du "spammet" meg, så er fargen litt i skrikeneste laget på skjermen min. Tror jeg kan bli sliten av å være inne på siden din for lenge, for å si det rett ut. Jeg mener jo at den ultimate side alltid er laget med prosent som benevning i bredden, selv om mange mener jeg kanskje ikke er rette hølet som fiser. Dog, tenk litt over det Synes kanskje mouseoveren i menyen var litt veik. Ellers maxers! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 EDIT: "NO RIGHTS RESERVED"? Det er nesten å innby til folk som vil knabbe designet ditt... Hva med "med enerett"? Nei Nei Nei!!! det står "NO RIGHTS DESERVED"!!! En liten genistrek fra PC's side! Oooppss. Så det ikke, siden det var altfor lyst... Lenke til kommentar
Crack Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
PT Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Du får en blodig tommel opp av meg: (ja, jeg knuste tommelen noe helt forjævlig på et stygt compaq-kabinett) Kritikk: Grønnfargen er helt über Ikke bry deg om det de andre sier Kulene... Jeg digger de Når man zoomer ut til 20% størrelse i opera (1600*1200) så ser det helt stygt ut Litt tam mouseover? Over-overskriftene ('Whats new', 'Latest projects') er vanskelig å lese. Få en litt mørkere farge. Copyrighten og de sakene i bunnen er ganske så uleselige (liker forresten 'no rights deserved' ). Nok en gang; mørkere farge, Vet ikke om det er det du planglegger, men hva med å gjøre det slik at du bruker de gamle designene dine sammen med dette nye slik at man hele tiden kan velge hvilket design man vil bruke uten at info forsvinner fordi det ikke kom før i v.3? Konge Endret 27. mars 2004 av PT Lenke til kommentar
Prowl Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 -I header hvor det står "demoted designs" ser det ut som "designs" er litt klemt opp i "demoted" og det så ikke så bra ut. -Kulene i header var ikke noe særlig pent plassert... (men kulene på resten av siden var drit"kule" ) +Meny litt liten, men fungerer helt fint... +MYE råere side en den nåværende... +Fargen var fresh... Jeg synes nederste delen av siden har en litt styggere farge en den øverste delen...litt mer gulaktig, men kanskje bare jeg som legger merke til det.. (På den nederste "firkanten" burde du ta samme farge som på den lille lange firkanten heeeelt øverst på siden... tror det vil fungere men er ikke helt sikker. Stilig design med profft utseende og groooOOOOovy farger.. Terningkast: 5 Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Dette er kvalitet! Logoen er for dårlig ennå. Den er kanskje det som trekker mest ned. Kanskje litt for flashy grønnfarge? Det ble vondt på min skjerm ihvertfall. Jeg liker sprekt fargevalg, for all del. Som du sier, litt for lys font. Linkene kunne også vært formatert på en litt annen måte. Mouseover i menyen er grei, men ikke topp. Savner noe som matcher siden litt mer. KULE, realistiske sølvkuler! Kort oppsummert: SNACKSY! Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Vet ikke om det er det du planglegger, men hva med å gjøre det slik at du bruker de gamle designene dine sammen med dette nye slik at man hele tiden kan velge hvilket design man vil bruke uten at info forsvinner fordi det ikke kom før i v.3? Konge Det går ikke da han brukte FP til de første sidene (det går jo, men det blir pokker så mye jobb) legg inn et php script som fjerner no for epsilon (og eventuelle andre) i no rights deserved Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå