Opus Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Tipper det er hw relatert så jeg poster her. De to siste dagene har PCn av og til nekta og POSTe videre etter RAMen er talt, kommer ikke inn i BIOS når dette skjer, maskina fryser totalt. Etter et par restarter kommer jeg inn i Win. Etter en stund i Win(XP) fryser maskina av og til med påfølgende kontinuerlig pip, det eneste som hjelper er å resete, det er helt tilfeldig når dette skjer. Hva kan være årsaken til dette? Synger RAMbrikken på siste vers? Kan også nevne det at jeg kjører Linux på samme disken, ikke at det skulle ha noe å si men... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Kanskje du bør fortelle hva maskina di kjører på, om du har overklokket og hvilke innstillinger du bruker. Hvis det er ganske standard innstillinger så kan du jo prøve å resette bios (i noen tilfeller kan faktisk bios bli korrupt) og stille inn på default. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 AMD 2400+ Abit kx7-333 wd 80SE wd 120SE Abit gf4 TI4200 Crea.SB live! nettv. kort Twinmos 512MB DDR RAM OS: Win XP Pro. Mand. Linux 9.2 CPU er ikke OK Har prøvd og resete BIOS uten hell. Fikk feilmelding nå om at Win ikke kan starte pga. maskinvareendringer!? (Tror det var det som stod der). Så får jeg alle "F8" valgene. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Fant årsaken. RAM brikken var gåen. Kan jeg bruke PC2700 brikker med specsa jeg nevnte over? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå