torgros Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Er i planleggingsfasen for et nytt kabinett i tre. Skal ha vannkjøling i og tenkte kanskje på å sette inn kompressor - kondensator systemet. Jeg har bare det problemet at jeg ikke finner noen kompressorer eller kondensatorer å kjøpe Er det noen som vet hvor og hva jeg kan kjøpe??? Er ikke helt glad i skyhøye priser mvh. Torgros og Stanb4 Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 skulle det kunne funker å stjele et gammelt kjøleskap ? hadde det vært noe? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 wapochill og prometeia er de som er lager for montasje på cpu, kjøleskap etc vil nok dø etter en stund pga belastning 24/7 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Du skal jo ha vannkjøling som du sier, og da regner jeg med at det er kondensatoren i et kjøleanlegg du er ute etter? Kompressoren har du i alle fall ikke bruk for, i et vannkjølingssystem. Lenke til kommentar
Duran_Dragonheart Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Det kunne jo funket å bruke et kompressor/kondensator/evaprator system (f. eks. VapoChill) til å kjøle ned vannet. Der evaporatoren er montert til en blokk/radiator som vannet går gjennom, eller evaporatoren står "i løse luften" og lager kulde som en vifte blåser på en radiator. Da vil kuldemediet først komme til kompressor (det har nettopp kjølt ned vannet) der det blir satt under trykk og temperaturen og trykket stiger -> det kommer til kondensator der varmen blir tatt ut av systemet og kuldemediet blir om til veske som blir ført ned til evaporator -> i evaporator blir trykket fort redusert og kuldemediet tar opp varme fra blokken/radiatoren med vann og vannet blir kjølt ned -> kuldemediet går tilbake til kompressor og alt starter på ny. Vett ikke helt hvordan det ville virket med evaporatoren og blokken/radiatoren, men ville vært koselig å prøve Lenke til kommentar
torgros Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 Det kunne jo funket å bruke et kompressor/kondensator/evaprator system (f. eks. VapoChill) til å kjøle ned vannet. Der evaporatoren er montert til en blokk/radiator som vannet går gjennom, eller evaporatoren står "i løse luften" og lager kulde som en vifte blåser på en radiator. Da vil kuldemediet først komme til kompressor (det har nettopp kjølt ned vannet) der det blir satt under trykk og temperaturen og trykket stiger -> det kommer til kondensator der varmen blir tatt ut av systemet og kuldemediet blir om til veske som blir ført ned til evaporator -> i evaporator blir trykket fort redusert og kuldemediet tar opp varme fra blokken/radiatoren med vann og vannet blir kjølt ned -> kuldemediet går tilbake til kompressor og alt starter på ny. Vett ikke helt hvordan det ville virket med evaporatoren og blokken/radiatoren, men ville vært koselig å prøve Akkurat d jeg tenkte på.. Vet du hvor mye det koster eller?? Har hørt at d kan bli litt dyrt Lenke til kommentar
Duran_Dragonheart Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Det spørss jo litt... Vapochill koster vel rundt 4000. Og vannkjøling koster 2000-3000. Du kunne kanskje lagt blokk/radiator selv... Jeg vet ikke helt hvordan blokken skulle vært, kanskje best å lage den selv? Lenke til kommentar
torgros Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Det spørss jo litt... Vapochill koster vel rundt 4000. Og vannkjøling koster 2000-3000. Du kunne kanskje lagt blokk/radiator selv... Jeg vet ikke helt hvordan blokken skulle vært, kanskje best å lage den selv? hvor selger de slike vapochill sett?? har lett litt men ikke så mye.. Lenke til kommentar
Duran_Dragonheart Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Databutikken.no Her selger de vapochill. Bare søk etter "vapo" øverst til venstre på siden, så finner du det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå