Gå til innhold

Maks. HD-størrelse

Anbefalte innlegg

Vurderer å oppgradere lagringskapasiteten i en PC (IBM Aptiva 2171, modell 73G) som var ny sommeren i år 2000. Først hadde jeg tenkt å kjøpe en stor disk 100GB+, men nå er jeg blitt i tvil om BIOS/IDE-kontroller vil takle en så stor disk. Finner ingen info om dette, verken på nett eller i brukerveiledning.

Disken som står i er på kun 10GB.

Håper at 80GB går greit, men 40GB går også an.

(Eller kanskje jeg bare skal gi opp hele oppgraderingen?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... :hmm:

Maks HDD størrelse? Det er noe jeg ikke kan hukse å ha hørt noen ting om... Tviler sterkt på at maskinen din ikke takler den største HDDen du kan finne beregnet på IDE, men det skal jeg ikke banne på! Uansett 10 GB er VELDIG lite det er også 50 hvis du har tenkt å oppgradere med en ekstra på 40!

Edit: En HDD på 100GB er ikke spesielt stor hvis en ser på hva som er vanlig nå til dags! Jeg tror egentlig at dette er en tullepost også for den del...

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Hmmm... :hmm:

Maks HDD størrelse? Det er noe jeg ikke kan hukse å ha hørt noen ting om... Tviler sterkt på at maskinen din ikke takler den største HDDen du kan finne beregnet på IDE, men det skal jeg ikke banne på! Uansett 10 GB er VELDIG lite det er også 50 hvis du har tenkt å oppgradere med en ekstra på 40!

Edit: En HDD på 100GB er ikke spesielt stor hvis en ser på hva som er vanlig nå til dags! Jeg tror egentlig at dette er en tullepost også for den del...

Dette er nok ikke en tullepost, skjønner du..

Det er et velkjent problem at eldre maskiner ikke takler harddisker med stor kapasitet..

Les mer her: Maxtor

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger. Tror jeg satser på en 120GB fra Seagate eller Samsung.

Spørsmålet da er hvilket operativsystem du sitter med

Per i dag er det Win98SE, men jeg har tenkt å installere WinXP på den nye disken. Det bør vel gå greit?

Lenke til kommentar
Takk for tilbakemeldinger. Tror jeg satser på en 120GB fra Seagate eller Samsung.

Spørsmålet da er hvilket operativsystem du sitter med

Per i dag er det Win98SE, men jeg har tenkt å installere WinXP på den nye disken. Det bør vel gå greit?

da burde den være raskere enn 300mhz synes jeg, du får se på hvilken cpu du har.

Hårek, grensen er på 139gb så det hjelper ikke å ha montert en 120gb disk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...