SaucerMan Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 I går restartet jeg pc'n min og under oppstarten klikka den under loading av xp, så restartet jeg igjen og måtte velge på de vanlige oppstartsmåtene(sikkerhetsmodus, vanlig oppstart,siste fungerende oppstart). Men den gangen låste det seg når jeg velgte siste fungerende.. Låste seg med engang velgte den. Så etter enda en restart tok jeg sikkerhetsmodus og kom inn. Sjekka over og alt var som det skulle og restartet igjen. Så låste det seg igjen når jeg tok siste fungerende, så tok jeg sikkerhetsmodus og da låste det seg 2 - 3 sec etter sikkerhetsmodusen lastet.. Nå er bios treig som f og står stille på Detecting hdd drives.. Kan det være defekt hdd? jeg prøvte med andre hdd'n min bare og prøve å legge inn os på den men det gikk fortsatt tregt. Har tatt ut alt utenom det nødvendige og startet opp men går fortsatt utrolig tregt i bios. Er det defekt bios, ram eller hdd ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Prøv å resette bios ( bruk jumper eller ta ut batteriet en stund) så restarter du og går inn i bios og stiller inn alt på nytt. Har du OC så lar du maskinen gå på standard fsb og mp for den hastigheten den er beregnet på. Lenke til kommentar
SaucerMan Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Har prøvt det, funket ikke. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Har du satt noe ny hardware inn i pcen i d siste? D kan være hdd, men d høres mer ut som en irq feil... Eller en korrupt windows Prøv med en reinstall... Lenke til kommentar
SaucerMan Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Går ikke å reinnstalere.. Låser seg når laster inn filene til minnet. Temp i bios er 40grader. Ingen ny hardware nei. Specs: Abit NF7-S V2.0 SATA nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire Amd xp2200 60gb maxtor(snart 4 år gammal) 250gb wd(helt ny) 512mb ddr pc2100(to stk 256 ene er nesten 4 år gammel, andre er ny) Tenkte jeg skulle flashe bios se om det hjelper men ikke gjort det før , holder det og ta den nyeste versjonen da eller får jeg ikke med de fixene som er på de tidligere versjonene ? Er endel som har kommet ut med mange fine fixer på hver, vil gjerne ha dem alle. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Går ikke å reinnstalere.. Låser seg når laster inn filene til minnet. Temp i bios er 40grader. Ingen ny hardware nei. Specs: Abit NF7-S V2.0 SATA nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire Amd xp2200 60gb maxtor(snart 4 år gammal) 250gb wd(helt ny) 512mb ddr pc2100(to stk 256 ene er nesten 4 år gammel, andre er ny) Tenkte jeg skulle flashe bios se om det hjelper men ikke gjort det før , holder det og ta den nyeste versjonen da eller får jeg ikke med de fixene som er på de tidligere versjonene ? Er endel som har kommet ut med mange fine fixer på hver, vil gjerne ha dem alle. Kan minne om minneproblem! Prøv med kun en minnebrikke i omgangen og bytt så til den andre for å se om det er noe forskjell. IKKE flash BIOS'en hvis du har problemer med å boote, kan hende at flashingen får problemer og det koster peng å fikse/kjøpe ny ferdigprogrammert EEPROM! Lenke til kommentar
SaucerMan Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Har prøvt med kun en minnebrikke. Så jeg kan ikke flashe heller da nei. fler ideer noen? Lenke til kommentar
Pyro_smurf Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Prøv å "vaske" kontaktflatene på minne ditt. Har i tidligere tider hatt problemer med dette. Det blir en form for tinnoksid på gullkontakten. se http://www.kingston.com/china/tools/bits/bit16.asp Lenke til kommentar
SaucerMan Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 det er det nokk ikke, jeg prøvte det da men hadde ingen virkning. Bare kjøpe nytt hk da eller ta kjangs på å flashe.. kommer ingen vei jeg her så. Lenke til kommentar
SaucerMan Skrevet 29. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2004 La ikke merke til det før nå, kansje ikke det er noe men lyset på diskettstasjonen blinker som bare det.. Stopper ikke heller.. vet ikke jeg.. Lenke til kommentar
deve87 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Prøv og bytt IDE kabel. Hadde samme problemet hos en kamerat. Der funka ikke annet enn en 40 pins da.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 IKKE flash BIOS'en hvis du har problemer med å boote, kan hende at flashingen får problemer og det koster peng å fikse/kjøpe ny ferdigprogrammert EEPROM! Abit har vel sendt ut nye brikker til folk som har fått de ødelagt under flashing av bios, forøvrig dritbra service Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Sjekk om ide-kabler står ordentlig i, har opplevd noe lignende, da var det ide kabel på HK som ikke stod riktig i, hvis dette ikke hjelper prøv å ta ut batteriet på HK og vent noen sekunder og sett det i igjen. Lenke til kommentar
SaucerMan Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 Sjekk om ide-kabler står ordentlig i, har opplevd noe lignende, da var det ide kabel på HK som ikke stod riktig i, hvis dette ikke hjelper prøv å ta ut batteriet på HK og vent noen sekunder og sett det i igjen. Korrekt siggen ! Var ide kabelen til diskettstasjonen som rotet til. Men måtte ta ut batteriet og for at maskina skulle starte opp rett. Stor takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå