Gå til innhold

Hva er defekt?


Anbefalte innlegg

I går restartet jeg pc'n min og under oppstarten klikka den under loading av xp, så restartet jeg igjen og måtte velge på de vanlige oppstartsmåtene(sikkerhetsmodus, vanlig oppstart,siste fungerende oppstart). Men den gangen låste det seg når jeg velgte siste fungerende.. Låste seg med engang velgte den. Så etter enda en restart tok jeg sikkerhetsmodus og kom inn. Sjekka over og alt var som det skulle og restartet igjen. Så låste det seg igjen når jeg tok siste fungerende, så tok jeg sikkerhetsmodus og da låste det seg 2 - 3 sec etter sikkerhetsmodusen lastet.. :mad: Nå er bios treig som f og står stille på Detecting hdd drives.. Kan det være defekt hdd? jeg prøvte med andre hdd'n min bare og prøve å legge inn os på den men det gikk fortsatt tregt. Har tatt ut alt utenom det nødvendige og startet opp men går fortsatt utrolig tregt i bios. Er det defekt bios, ram eller hdd ? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ikke å reinnstalere.. Låser seg når laster inn filene til minnet. Temp i bios er 40grader. Ingen ny hardware nei.

 

Specs: Abit NF7-S V2.0 SATA nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire

Amd xp2200

60gb maxtor(snart 4 år gammal)

250gb wd(helt ny)

512mb ddr pc2100(to stk 256 ene er nesten 4 år gammel, andre er ny)

 

Tenkte jeg skulle flashe bios se om det hjelper men ikke gjort det før :scared: ,

holder det og ta den nyeste versjonen da eller får jeg ikke med de fixene som er på de tidligere versjonene ? Er endel som har kommet ut med mange fine fixer på hver, vil gjerne ha dem alle.

Lenke til kommentar
Går ikke å reinnstalere.. Låser seg når laster inn filene til minnet. Temp i bios er 40grader. Ingen ny hardware nei.

 

Specs: Abit NF7-S V2.0 SATA nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire

Amd xp2200

60gb maxtor(snart 4 år gammal)

250gb wd(helt ny)

512mb ddr pc2100(to stk 256 ene er nesten 4 år gammel, andre er ny)

 

Tenkte jeg skulle flashe bios se om det hjelper men ikke gjort det før :scared: ,

holder det og ta den nyeste versjonen da eller får jeg ikke med de fixene som er på de tidligere versjonene ? Er endel som har kommet ut med mange fine fixer på hver, vil gjerne ha dem alle.

Kan minne om minneproblem!

Prøv med kun en minnebrikke i omgangen og bytt så til den andre for å se om det er noe forskjell.

 

IKKE flash BIOS'en hvis du har problemer med å boote, kan hende at flashingen får problemer og det koster peng å fikse/kjøpe ny ferdigprogrammert EEPROM!

Lenke til kommentar
Sjekk om ide-kabler står ordentlig i, har opplevd noe lignende, da var det ide kabel på HK som ikke stod riktig i, hvis dette ikke hjelper prøv å ta ut batteriet på HK og vent noen sekunder og sett det i igjen. :)

Korrekt siggen ! :thumbup::thumbup::thumbup: Var ide kabelen til diskettstasjonen som rotet til. Men måtte ta ut batteriet og for at maskina skulle starte opp rett. Stor takk! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...