Timur Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Kjøpte her om dagen en Geil 256 ddr ram pc3200 brikke, satte den i med den gamle 256 sd ram brikka og starta pcen, men det eneste som skjer er at maskinen går på i 2 sekunder og deretter slår seg av igjen. Jeg tok da ut den gamle brikka og slo på, og det virket bra. Senere skifta jeg tilbake til den gamle for og teste om jeg merka stor ytelse forskjell. Men senere når jeg skulle sette den gamle på plass og starte pcen står det bare "Checking nvram.." og der stopper det helt opp den bare står der, musa og tastaturet virker ganske dødt det og. Noen som vet hva dette er? Edit: det står også dette når jeg prøver med den gamle nå Endret 27. mars 2004 av Timur Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 SD RAM + DDR RAM = game over, du kan ikke bruke begge deler samtidig.... Lenke til kommentar
Neural Robotics Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 ? Er det mulig å bruke DDR-RAM i ett som kun støtter SDRAM? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 HKet hans har sikkert både DDR og SD ram støtte. Men det går ikke å bruke både SD og DDR samtidig. TaZ Lenke til kommentar
Timur Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Japp hket mitt støtter begge deler.. ahh kan ikke bruke begge deler samtidig. Men nå virker det jo ikke engang med bare en av typene i Og det med at jeg tok begge i samtidig gjorde jeg jo først og det virket fint etter det, så det virker ikke at det er der ramen har tatt skade Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Resett Bios, ta ut batteriet til hk, og sett inn etter et par minutter. Start opp med DDR brikken og still inn bios. Burdet fikse problemet ditt (ved resett av bios bruker du jumpere til dette). Lenke til kommentar
Timur Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Hvordan resetter jeg biosen når jeg ikke kommer inn i bios? Hva er jumper? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 er lat i dag... http://mscon.net/phpBB2/viewtopic.php?t=13 det står litt info om resteing av bios der Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Her ser du en jumper. flytt den til sia og tilbake igjen så er bios resatt Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Her ser du en jumper.flytt den til sia og tilbake igjen så er bios resatt Kunne ikke ha forklart det bedre selv ;-) Husk på å flytte riktig jumper. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Her ser du en jumper.flytt den til sia og tilbake igjen så er bios resatt *taz viser et bilde" ahh...det klarer jeg nok , så lenge jeg finner det poster senere om hvordan det gikk. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Tusen takk alle sammen nå virker det Spesielt til deg taz som gidda å henta frem et bilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå