*Magnus* Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Hei.. Har et hercules radeon 9800 pro 128mb some er flashed til XT. men får da artifacts.. så jeg måtte stille ned rammen til 355 mhz.... Er dette virkelig sannt ? jeg trudde hercules kortene var litt mer klokkevennelige enn som så... Jeg har vannkjøling på gpu'en kan det være flashingen som gjør til at jeg ikke kan klokke mere ? eller ? -Takk Endret 27. mars 2004 av *Magnus* Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Ingen som vet ? Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Tror ikke Hercules er så masse bedre enn Sapphire / PowerColor / HIS ang. klokking... digit-life gikk fra 380/680 -> 450/760 MHz med sitt test-eksemplar. Muligens bør du øke luftsirkulasjonen på sentrale steder for å avhjelpe disse artifacts'a - de har et forslag under avsnittet 'Overclocking'. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Pro versonen av Hercules skal være mere klokkbar enn de andre korta værtfall.. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Tror ikke Hercules er så masse bedre enn Sapphire / PowerColor / HIS ang. klokking... digit-life gikk fra 380/680 -> 450/760 MHz med sitt test-eksemplar. Muligens bør du øke luftsirkulasjonen på sentrale steder for å avhjelpe disse artifacts'a - de har et forslag under avsnittet 'Overclocking'. luft skal ikke være et problem.. har en 40Cm vifte på utsiden av kabinettet som blåser på korte... men kan d være flashingen som fårursaker det ? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Jeg kjennte nettopp på rammkjølerne.. jeg kunne ha hold handa der i times vis uten å ha "brent" meg.. de er bare lunket Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hercules egner seg svært godt til koking ja Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 *Magnus* vennligst fix "leifer" er du snill, litt vanskelig og lese.. I tilegg heter topic "kokkevennlig"....! Men ang. topic, kan ha noe med flashing'en, men du kan evt øke volt-styrke til kortet via bios, (det er som regel en mulighet..!) det skal gå bra så lenge du "passer"-på. Du trenger jo heller ikke og bekymre deg for varme med det første;) Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 *Magnus* vennligst fix "leifer" er du snill, litt vanskelig og lese.. I tilegg heter topic "kokkevennlig"....! Men ang. topic, kan ha noe med flashing'en, men du kan evt øke volt-styrke til kortet via bios, (det er som regel en mulighet..!) det skal gå bra så lenge du "passer"-på. Du trenger jo heller ikke og bekymre deg for varme med det første;) Leifer fikset.. sorry for dem. har det med å skrive ord feil ontopic: Jeg kan jo prøve å flashe tilbake å se om det blir bedre... hmm , hvordan øker jeg volten på et 3d kort ? har bare gjort det på Cpu Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) tja, det varier litt fra HK til HK. Hvilket HK har du? Har kun prøvd dette med Intel baserte HK, men vil tro AMD også støttet dette. Endret 27. mars 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Går nok ikke det, IKKE FINN PÅ Å ØKE VOLTEN I BIOS! Eneste måtene du kan får kortet ditt til å gå fortere (mer klokket asså ), er enten å skaffe bedre kjøling, eller å Volt modifisere kortet (noe som krever litt "skills" innenfor lodding og generell elektronikk) Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Ok. her er en liten liste: AMD Athlon Xp [email protected] Hercules radeon 9800@XT -ram-ned til 355,hz ABIT NF7-S v2.0 Vannkjølt CPU Vannkjølt GPU Standard kobberkjøling på rammen Håper dette hjelper litt Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 når du har vannkjøling, så skal det ikke være noe problem. Tror det har noe med kortet å gjøre. Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Har samme kort som deg Magnus, og bruker også vannkjøling..får minnet etter mye om å men opp i 372 uten artifacts, men er vel bare heldig tenker jeg. Har ellers et nytt Thermaltake kabinett som gir god kjøling med 7 vifter..kanskje det har noe å si, vet ikke. Du får bare prøve videre..lykke til Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Har samme kort som deg Magnus, og bruker også vannkjøling..får minnet etter mye om å men opp i 372 uten artifacts, men er vel bare heldig tenker jeg. Har ellers et nytt Thermaltake kabinett som gir god kjøling med 7 vifter..kanskje det har noe å si, vet ikke. Du får bare prøve videre..lykke til har du flashet kortet ditt ? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Går nok ikke det, IKKE FINN PÅ Å ØKE VOLTEN I BIOS! Eneste måtene du kan får kortet ditt til å gå fortere (mer klokket asså ), er enten å skaffe bedre kjøling, eller å Volt modifisere kortet (noe som krever litt "skills" innenfor lodding og generell elektronikk) ? Det går helt fint og øke volt-styrken i BIOS, man skal selvsagt vite hvor mye kortet tåler og hvor mye kortet går på før man begynner Det er nok ikke noe problem det du, har selv senket volten (og det er også mulig og øke) på mitt kort. Det er jo selvfølgelig ikke snakk om store styrker man oppnår ved slik "økning", hvis man vil oppnå det er som du sier "lodding" det beste, men krever som sagt god erfraring med elektronikk generelt. Mvh Stikk-kont@kten Endret 27. mars 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 har du flashet kortet ditt ? Jada, har flashet kortet, men strevde lenge før det gikk...men syns egentlig ikke det er så veldige forskjeller. Men litt raskere er det jo:) Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 har du flashet kortet ditt ? Jada, har flashet kortet, men strevde lenge før det gikk...men syns egentlig ikke det er så veldige forskjeller. Men litt raskere er det jo:) Snodig Jeg har sikkert fått et uklokkbart kort Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Men kan ikke øke volten på selve skjermkortet i bios, men man kan øke volten på AGP porten, noe som jeg mener å ha hørt at ikke skal være bra! Lenke til kommentar
_Issue_ Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 er ikke noe problem å øke volten.. kjører på 1.7 jeg som og det funker som smurt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå