Gå til innhold

Trådløs PC skjerm,

Sam40

Anbefalte innlegg

nei, trådløst er trådløst.. Merk.. TRÅDLØST.. uten en tråd.. en skjerm med en strømledning er med en tråd mao ikke trådløst..

Ja, ok.. dette er å sette det på spissen.

og ja, jeg vet at det forige innlegget mitt var kloset skrevet.. men visste ikke helt hvordan jeg skulle forklare det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er vi enige om å være uengie..

Men en ting blir aldri trådløs uten at den er helt uten en tråd..

F.eks ett tastatur av typen trådløs er trådløst.. finner ikke en eneste tråd på det. .mens en skjerm som krever 230 v strøm ikke blir trådløs før den er borte

Lenke til kommentar
finnes trådløs LCD (?), den har en "docking" stasjon, som du kobler VGA/DVI og støm i, så plugger du den i. Da lader du batteri og kan bruke dem som en hvilken som helst skjærm. Dessuten kan du ta med deg skjærmen og legge deg i sofaen og se film. Husker ikke link og om dette var noe "prototype" greier men har nå leste den egn plass..

Dette var et prosjekt mikrosoft lanserte (tror det het maya) dette skulle bygge windows ce inn i skjermen ogbildet skulle overføres via 802.11b /Wifi,det ble dog skrinlagtfor ett år siden.

Svaret på spørsmålet ditt er stort sett nei, men du kan jo kjøpe deg en tablet pc, og overføre bildet via vnc e.l.

Lenke til kommentar
da er den ikke trådløs nei.. da har den en tråd dermed trådavhengig

Hehe, selv om det heter trådløsmå det nok ha en tråd/ledning for at de skal funke.

Jeg har trossalt trådløs tastatur og mus, men de trenger jo en sender sant?

Det han mener med trådløs skjerm er at den ikke behøver og stå i nærheten av dataen, eller i det minste ha fysisk kontakt.

Hadde jo vært kjekt da :-)

PS. Fikk ny 19" i dag DIGG!

Lenke til kommentar
tenk litt over det..

en mobiltelefon med dårlig batteri, er den mobil når den må stå i laderen hele tiden ? Nei. For da kan du ikke dra den med deg.

En ting som krever strøm som dermed også krever kabel er ikke per definisjon trådløs siden den har en tråd..

Ok, hvorfor står det "wireless mouse andkeyboard" på esken min?

De har joe en lader som krever strøm, og en sender som trenger en "tråd" mellom dataen og senderen.

Det er trådløst fordet!

tror ikke det finnes en trådløs ting som til syvende og sist krever en ledning eller "tråd" for å kunne virke. Hvis det gjør det, så for all del si hva det er!

Lenke til kommentar

Så fordi en bærbar data trenger å kobles til strøm, så er den ikke mobil?

EDIT:

Beklager at det mangler mellomrom i blandt, eller andre skrivefeil.

Sitter med en bærbar data med dårlige taster!

Endret av Hawk-Eye
Lenke til kommentar
finnes trådløs LCD (?), den har en "docking" stasjon, som du kobler VGA/DVI og støm i, så plugger du den i. Da lader du batteri og kan bruke dem som en hvilken som helst skjærm. Dessuten kan du ta med deg skjærmen og legge deg i sofaen og se film. Husker ikke link og om dette var noe "prototype" greier men har nå leste den egn plass..

Dette var et prosjekt mikrosoft lanserte (tror det het maya) dette skulle bygge windows ce inn i skjermen ogbildet skulle overføres via 802.11b /Wifi,det ble dog skrinlagtfor ett år siden.

Svaret på spørsmålet ditt er stort sett nei, men du kan jo kjøpe deg en tablet pc, og overføre bildet via vnc e.l.

Løsningen finnes, og heter ViewSonic Airpanel V150p.

Det er i realiteten en oppskalert PDA, med 4 timers batterilevetid.

Så om det er skjerm, eller en klientPC er et stort spørmål. Mener prisen er relativt stiv. Ville heller hatt en bærbar PC med trådløst kort (har det).

Lenke til kommentar
Så fordi en bærbar data trenger å kobles til strøm, så er den ikke mobil?

EDIT:

Beklager at det mangler mellomrom i blandt, eller andre skrivefeil.

Sitter med en bærbar data med dårlige taster!

nei, det er fordi den ikke trenger å så tilkoble til strøm for å fungere.. Blir det samme som eksemplet med mobiltelefonen, er batteriet dødt og den må stå med laderen så er den ikke lengre mobil

Lenke til kommentar

det har jeg svart på.. Den har en trådløs overføring av signaler til en mottaker ja.. men den er ikke trådløs på noen annen måte..

Den er f.eks ikke trådløs som ett tastatur blir.. ser da bort i fra senderen

Den er ikke trådløs som en mobil er

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Ruteren til en her ER trådløs, Skjermer er trådløse, TV'er er trådløse, mus & tastatur er tråsløse.. noen som har vurdert hvor dårlig f.eks. en skjerm ville funke med en garnbit (tråd?) mellom kontakten og Strømpluggen? Jeg ahr en heeelt totalt trådløs PC, ikke en eneste tråd i den, men ledninger kryr det av.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...