Sam40 Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hei Det finnes jo løsninger for trådløs overføring fra PC til TV, men er det mulig å ha en trådløs PC skjerm? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Trådløs pc skjerm har jeg ikke hørt om. Kan hende det går å bruke en sånn trådløs tv ting på å overføre signalene.. men ved hjelp av bare skjermen tror jeg ikke finnes Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hvordan skal en sånn skjerm få strøm? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 sant, det finnes ennå ikke gode løsninger på det.. Er vel umulig å overføre strøm uten kabel med dagens teknologi Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hvordan skal en sånn skjerm få strøm? Vanlig stikkontakt. Er jo trådløs fordi om du må ha strøm........ Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 da er den ikke trådløs nei.. da har den en tråd dermed trådavhengig Lenke til kommentar
Sam40 Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Har sett litt på en sak for overføring av bilder fra PC til TV, men finner ikke noe på den saken som åpner for muligheten jeg søker. ----- Tenkte meg skjermen med strøm fra el nettet på vanlig måte..... Lenke til kommentar
Folo Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 finnes trådløs LCD (?), den har en "docking" stasjon, som du kobler VGA/DVI og støm i, så plugger du den i. Da lader du batteri og kan bruke dem som en hvilken som helst skjærm. Dessuten kan du ta med deg skjærmen og legge deg i sofaen og se film. Husker ikke link og om dette var noe "prototype" greier men har nå leste den egn plass.. Lenke til kommentar
Sam40 Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 da er den ikke trådløs nei.. da har den en tråd dermed trådavhengig Var nå mest signalene jeg tenkte på å overføre trådløst da. Har er eget datarom, men kunne tenkt meg en arbeidplass i stuekroken med trådløs skjer, mus og tastatur Lenke til kommentar
Sam40 Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 finnes trådløs LCD (?), den har en "docking" stasjon, som du kobler VGA/DVI og støm i, så plugger du den i. Da lader du batteri og kan bruke dem som en hvilken som helst skjærm. Dessuten kan du ta med deg skjærmen og legge deg i sofaen og se film. Husker ikke link og om dette var noe "prototype" greier men har nå leste den egn plass.. Høres ikke helt bilig ut, men høres ut som noe i nærheten av det jeg leter etter. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 sant, det finnes ennå ikke gode løsninger på det.. Er vel umulig å overføre strøm uten kabel med dagens teknologi tesla coil bare å ikke gå mellom maskinen og skjermen, det... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 da er den ikke trådløs nei.. da har den en tråd dermed trådavhengig Jo, den er trådløs - det er jo overføringen som er trådløs....... Du vil kanskje med andre ord si at en trådløs router ikke er trådløs fordi den må ha strøm.......?? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 tenk litt over det.. en mobiltelefon med dårlig batteri, er den mobil når den må stå i laderen hele tiden ? Nei. For da kan du ikke dra den med deg. En ting som krever strøm som dermed også krever kabel er ikke per definisjon trådløs siden den har en tråd.. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Jeg syns den er trådløs hvis den har et batteri som man kan bruke i fler enn 3 dager uten å lades... tilkoblingen til pc er noe annet.. Lenke til kommentar
Sam40 Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 tenk litt over det.. en mobiltelefon med dårlig batteri, er den mobil når den må stå i laderen hele tiden ? Nei. For da kan du ikke dra den med deg. En ting som krever strøm som dermed også krever kabel er ikke per definisjon trådløs siden den har en tråd.. Får kjøpe 20 meter skjøteledning til PC skjermen min, så blir den iallefall flyttbare *s* Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Jepp.. blir som de gamle mobiltelefonene.. der du hadde batteriet i ene hånden og røret i andre. De var ikke mobile men flyttbare Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Svar nå på spørsmålet mitt Stig-Arne.........er en trådløs router ikke trådløs fordi den må ha strøm..........? Svarer du ja på det så vil jeg gjerne vite hvilket LAN/WAN du betegner som trådløst....... Endret 27. mars 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 når man setter opp trådløst nettverk tenker da man på at man IKKE trenger kabler i mellom maskinene for å få kontakt. Men signalene blir sendt uten en tråd. Mens en skjerm derimot er ikke trådløs for det er bare 1 enhet og den må ha strøm og da er den ikke trådløs. Hadde skjermen sendt signalene videre til en annen skjerm så hadde det blitt noe lignende trådløst bildeoverføring ala trådløst nettverk. Dvs, skjermen er IKKE trådløs før strømkabelen også er borte.. Dvs. en mottaker og sender.. Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 skjønner ikke hva du prater om stig-arne.. sorry.. trådløst vil si signaler trådløst uansett hva du ser for deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå