Galandrik Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hei! Etter en omstart forble skjermen svart ved boot. Jeg fikk regelmessige 'pip', med ca 2-3 sek mellomrom. Oppsettet er: MSI MS-6378 Hk Duron 1200MHz 256 MB SDRAM Voodoo 3 16MB Pci (lol) Hva kan være galt? Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hei! Etter en omstart forble skjermen svart ved boot. Jeg fikk regelmessige 'pip', med ca 2-3 sek mellomrom. Oppsettet er: MSI MS-6378 Hk Duron 1200MHz 256 MB SDRAM Voodoo 3 16MB Pci (lol) Hva kan være galt? Mvh Kjetil De pipelydene høres ut som feilkoder. Pleier vel å stå hva de enkelte betyr i hk dokumentasjonen. Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Hei! Ja, det er nok feilkode. Jeg har skjekket manualen, men det er ikke oppført feilkoder der. Har også sett etter det på MSI's hjemmeside; uten hell Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Det høres ut som ram'en, prøv å ta den ut og inn, eller bytt ram-port.. Eller så kan du teste en annen brikke hvis du har muligheten til det. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Hei! Ja, det er nok feilkode. Jeg har skjekket manualen, men det er ikke oppført feilkoder der. Har også sett etter det på MSI's hjemmeside; uten hell Ah.. tror heller jeg ville sjekket hos de som har produsert BIOS. F.eks har AMI BIOS sine egne feilkoder osv. :Edit: Her har du en oversikt over noen: http://www.pcmech.com/show/troubleshoot/14/ Du kan velge forskjellige BIOS produsenter oppe i nedtrekksmenyen. Endret 27. mars 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Takk for svar... Jeg har Phoenix bios, men finner ikke samsvar mellom mine peeps (korte pip, med ca 2.5 sek pause, som gjentas helt til jeg skrur av) og de oppgitte peep codes. Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Continuous - this usually indicates a problem with the memory, but sometimes is a video problem kanskje den der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå