torgros Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 using System; class variable_values { public static void Main() { int my_variable; my variable = 5; Console.WriteLine("\nmy_variable inneholder verdien { 0} ", my variable); my_ variable = 1010; Console.WriteLine("\nmy_variable inneholder verdien { 0} ", my_variable); } } Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) using System; class variable_values { public static void Main() { int my_variable; my variable = 5; Console.WriteLine("\nmy_variable inneholder verdien { 0} ", my variable); my_ variable = 1010; Console.WriteLine("\nmy_variable inneholder verdien { 0} ", my_variable); } } Vet ingenting om C#, bare tilfeldig at jeg stakk innom denne delen, mend et ser ut som at du har skrevet variablen my_variable feil her: my variable = 5; at den kansje heller skulle skrives slik: my_variable = 5; Som sagt har ikke peil på C#, men siden det ikke var noen andre svar(foreløpig), tengte jeg at jeg kunne prøve EDIT: Og kansje du burde ha mellomrom eller noe her: Console.WriteLine("\nmy_variable inneholder verdien { mellom \n og resten selv om det ikke burde gjøre slik at programmet stopper/ikke funker (i C++ (som jeg kan best) betyr det linjeskift, men hvis man har \n og så noen ord etter der igjen uten mellomrom er jeg ikke sikker på om kompilatoren ser på det som en kommando) Console.WriteLine("\n my_variable inneholder verdien { ?? Lykke til ihvertfall mvh Zirener. Endret 27. mars 2004 av zirener Lenke til kommentar
torgros Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 using System; class variable_values { public static void Main() { int my_variable; my variable = 5; Console.WriteLine("\nmy_variable inneholder verdien { 0} ", my variable); my_ variable = 1010; Console.WriteLine("\nmy_variable inneholder verdien { 0} ", my_variable); } } Vet ingenting om C#, bare tilfeldig at jeg stakk innom denne delen, mend et ser ut som at du har skrevet variablen my_variable feil her: my variable = 5; at den kansje heller skulle skrives slik: my_variable = 5; Som sagt har ikke peil på C#, men siden det ikke var noen andre svar(foreløpig), tengte jeg at jeg kunne prøve EDIT: Og kansje du burde ha mellomrom eller noe her: Console.WriteLine("\nmy_variable inneholder verdien { mellom \n og resten selv om det ikke burde gjøre slik at programmet stopper/ikke funker (i C++ (som jeg kan best) betyr det linjeskift, men hvis man har \n og så noen ord etter der igjen uten mellomrom er jeg ikke sikker på om kompilatoren ser på det som en kommando) Console.WriteLine("\n my_variable inneholder verdien { ?? Lykke til ihvertfall mvh Zirener. takk for svar.. unnskyld det med variabelen, det fikset jeg opp like etter posten. det med \n har jeg prøvd mye forskjellig på men i læreboka mi står det \nmy_variable mvh. Torgros Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 det har ikke noe å si om det er et mellomrom etter \n "\nEttellerannet" vil kun gi deg en string som starter med en linjeskift og teksten "Ettellerannet" Lenke til kommentar
Mefix Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 Hei, jeg ser to små feil til her. For det første har du et ekstra mellomrom i my_ variable, i teksten "my_ variable = 1010;" For det andre skriver du { 0}, dette må skrives {0}. I tillegg er vel \n unødvendig når du bruker writeline, men det er du sikkert klar over. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 4. april 2004 Del Skrevet 4. april 2004 (endret) Hakke vært innom denne delen på lenge(det er jeg jo aldri, alltid på C++) men fint at du klarte det da EDIT: Eller har du klart det?? Endret 4. april 2004 av zirener Lenke til kommentar
torgros Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Hakke vært innom denne delen på lenge(det er jeg jo aldri, alltid på C++) men fint at du klarte det da EDIT: Eller har du klart det?? Jaja selvfølgelig.. Takker for all hjelp av dere luringer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå