SSSMonkey Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Har nettopp kjøpt meg et nytt hovedkort, MSI KT6 DELTA-FISR, og har nettopp byttet ut det gamle hovedkortet med dette nye. Men etter at jeg satte i all hardware og startet maskinen, kom det ikke noe bilde, og det pep ikke i speakeren. Skjermen er svart. Det går ikke an å åpne cd-brenneren, og harddisken starter ikke(den lille knitringen kommer ikke). Men det rare er at når jeg tar ut IDE-kablene for HDD og CD-rom, og starter maskinen på nytt, så går det an å åpne cd-brenneren, og HDDen starter(jeg hører det). Det er jo strøm i hovedkortet(CPU-vifta og grafikkort-vifta går rundt). Er det hovedkortet som er ødelagt? (dette er merkelig) Håper på raskt svar (så jeg får sendt tilbake kortet hvis det er det som er ødelagt) Og takker for alle svar. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 forsøk med en annen ram-brikke, eventuellt kun en hvis du kjører dual channel, det funka til en kompis av meg. defekt ram kan føre til no signal Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Kan være så enkelt dessverre. At du har subbet mye rundt på teppet og deretter tatt i ram brikker osv uten antistatisk armbånd.. Det kan også være en rekke andre ting selvsagt. Kanskje en løsning og gjøre det på nytt igjen? Sjekke alle koblinger, se at hk'et ikke er borti kabinettet på noen måte osv. Lenke til kommentar
SSSMonkey Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Fatterns RAM fungerte ikke i maskinen min, men RAMen min fungerte i han maskin. Så det er ikke rammen det er noe feil med, og CPUen har jeg også testet, den funker og. Noe annet en HK`et som kan være feil? Endret 27. mars 2004 av Nesset Lenke til kommentar
SSSMonkey Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Har også tatt ut alt(HK og) og satt i igjen, men det samme skjer. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 AKKURAT det samme skjedde med en kompis av meg, defekt hk var grunnen.... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 MSI = bæsj. Di fleste jeg kjenner som har msi sliter med diverse problemer og ustabile systemer. Nekter ikke på at det finnes noen bra hk fra msi der ute, men i alle fall di kortene jeg har prøvd har vært elendige. Men sjekk at du har koblet til vifta på ordentlig vis og at kablene fra sensorene er på riktig plass, har vært et lite problem med det til meg da anmerkningene fra manualen er ikke helt til å gå etter. Hvis det ikke fungerer så får du ta med kortet tilbake til forhandleren og be om et nytt et. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå