Gå til innhold

Hvilket bør jeg velge ?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg nytt kabinett til komf å modde litt , men så lurer på hvilket kabinett jeg bør har. Bør jeg kjøpe meg chieftec big eller midi , med eller uten støydempingsmatter ?? (følger ikke med psu)

Her er dem jeg har sett på

big med støydemping , midi med støydemping , big uten støydemping og midi uten støydemping

Hvem bør jeg ta ? skal ha med papst vifter (12db)

Endret av destroyy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke kos å modde kabinetter med støydempingsmatter i dørene. Da blir det vanskelig å skjære og slikt. Du burde heller kjøpe det uten støydemping, og heller støydempe selv. Eller kjøpe det med støydemping og heller moderere moddinga.

Lenke til kommentar

Nå vet jo ikke jeg om hva du er ute etter med hensyn til utseende, antall ulike brønner, vifter, om du skal modde det og alt det der. Men jeg har nå selv siklet litt etter dette!. Hardware har en test her.

Ellers så så jo den compucasen grei nok synes jeg. Men for all del, det er mye fint der ute!

Lykke til med kjøpet!

Mvh

Plukk

Lenke til kommentar

hva er det du EGENTLIG er ute etter? vil du ha et kabinett som er lett og bygge i (som chieftec serien)? eller vil du ha et kabinett som er stille(som noisecontroll sine)? eller et kult kabinett (IKKE som det plukk mener dor det er etter min mening drit stygt! hva skjer med den ugly'e grillen forran a!?!?).

Hvis du går for Chieftec burde du ikke velge den modellen du har eksempel på som fulltower der... hvis du ser litt nøye etter så ser du at plassen som PSU'en skal stå i står loddrett! dette er veldig upraktisk, både med tanke på airflow til psu og med tanke på innsetting av enten en psu til eller en radiator senere... (selvfølgelig fant jeg ikke bilde nå når jeg trenger det! argh..)

Chieftec kabinetter er det valdig mange som har.... derfor er det ikke så veldig mye nytt man kan gjøre uten at folk har gjort det før.. derfor blir det ikke "ditt" det du gjør... og det er jo ikke så kult. selv har jeg et chieftec miditower som jeg skal modde nå. og skal bylle igjen de sprekkene forran med veldig finkornet sparkel... kanskje jeg skal sette inn en trakt som går 2 cm inn forran også og sette en led vifte i enden. får se hva jeg finner ut...

Hadde jeg kjøpt kabinett som jeg skal modde i dag (chiftic kabinettet kjøpe jeg for 2 år siden) så ville jeg valgt et som ike så mange hadde... jeg ville gått etter hvordan designet på kabinettet var og ikke etter farge og merke. se etter detaljer du liker når du kjøper kabinett. ding du ikke liker ved kabinettet kan du modde bort eller over...

og et tips til moddinga di: gjør noe spesielt med vinduet ditt... ikkebare skjær ut en stor firkant, sirkel e.l. gjør noe om gir pc'en personligpreg. :yes:

husk at støydempingsmatter kan du skjære hull i etter at du har lagt dem over et vifteghull e.l.

Lykke til!

oj! ble kanskje litt for revet med (lengden)... :p

Endret av Acid Burn
Lenke til kommentar

Nei Acid Burn, nå skal det jo sies at grunnen til at jeg har siklet etter dette er ikke at den skal brukes som penisforlenger. Utseende er ikke interesant for meg, men det at kabbinettet har to 120mm vifter som knapt lager lyd, samt at harddiskene er monteres "sideslengs". Den ugly'e (eller bare stygge) grillen framme kan forresten tas av hvis damene dine ikke blir imponert over den lysende kassen som du har stående. ;) En anbefaling av en ansatt i den lokale data sjappa hjelper jo også på.

Per nu sitter jeg med dette kabinettet som jeg forøvrig ikke er kjempefornøyd med, men som funker greit. Modding som f.eks skjæring i kabinettet mitt er uaktuelt for meg, så vi har nok ganske ulike meninger uansett...

Kanskje er HTPC noe for deg?

Fortsatt lykke til med kjøpet!

Mvh

Plukk

Lenke til kommentar

Chieftec Midi anbefales på det sterkeste.

Mye plass... men hvis du har med deg PCen på tur en del så bør du vurdere Aluminiums versjonen av kabinettet.. (tror kun den finnes i sølv)..

Vanlig kan bli litt tungt ass...

men jeg er strålende fornøy med mitt...

Hari kke modda det (enda), men ser mange gode muligheter i det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...